Birate li kozmetičke proizvode lijevom ili desnom stranom mozga?

Piše: magistra farmacije Jelena Leko, vlasnica Ljekarni Lukačin

Birate li kozmetički proizvod prema lijepom izgledu pakiranja ili ste više analitički tip? Cijenite li više kvalitetnu njegu ili tek uzimate „bočicu sreće“? Moram priznati da me oduvijek fasciniralo i zanimalo kako žene i muškarci biraju kozmetičke proizvode – ponekad već prema izgledu i raspoloženju kupca možemo prepoznati što želi, kakve su mu potrebe i dvojbe oko izbora te što ga privlači i zanima kada između svih proizvoda na polici pokušava odabrati najbolji za sebe.

Magistra farmacije Jelena Leko, vlasnica Ljekarni Lukačin i kolumnistica portala Estetica.hr

Vodi li vas u shoppingu glas razuma ili srce?

Nije nikakva novost da nas kroz izbore i odluke koje svakodnevno u životu donosimo uvijek vode ili lijeva ili desna strana mozga, ovisno o tome jesmo li više ili manje racionalan tip. Vodi li vas prilikom kupnje „glas razuma“, potreba za objašnjenjima i razumijevanjem svega – govorimo o lijevoj strani mozga. Ako pak prevlada emotivni, intuitivni, strastveni tip razmišljanja – vi ste definitivno osoba koja sluša svoju desnu stranu mozga. Gotovo pa svatko od nas prigodom bilo kakvog izbora donosi odluku upravo na temelju ovog kriterija.

Svakako treba uzeti u obzir da smo svi barem u nekoj mjeri podložni i trendovima. Budući da trendovi privlače mase, koliko puta nam se dogodilo da smo se zbog određene reklame ili pak određenih osoba – zaštitnih lica proizvoda ili brenda – odlučili na kupnju bez da smo se konkretno zapitali ima li on uopće karakteristike koje odgovaraju baš nama?

Vjerujem da će većina odgovoriti potvrdno i to je sasvim u redu – jer smo ipak izabrali ono što nam je u tom trenutku najviše odgovaralo, makar to bio i samo trenutni osjećaj sreće i zadovoljstva:-).

Vrišti li proizvod na polici vaše ime?

Namjerno ili ne, rekla bih čak da su i proizvođači prepoznali ovaj fenomen te i sami u kreiranju svojih proizvoda izabiru jedan dominantan dio i računaju na potrošače koji razmišljaju na isti način. Tako, primjerice, postoje brandovi koji preferiraju „čisti“, prozračni izgled pakiranja i sugeriraju potrošaču svojevrsnu „ozbiljnost“ i kvalitetu sastojaka koje proizvod sadrži, dok drugi pak izgledom odišu kreativnošću, služe kao ukras te „vrište vaše ime“ s polica raznih dućana.

Dakako, stvari nisu uvijek crno-bijele i ne možete isti kriterij primijeniti kada birate ruž ili kremu protiv akni. No često se, posebice žene koje kupuju u ljekarni, požale da imaju prepunu kupaonicu različitih proizvoda, ali im ništa od toga ne odgovara i nisu još našle proizvod kojem bi se vraćale, pogotovo kada se radi o klasičnim problemima kože poput akni, hiperpigmentacije, isušenosti i pretjerane osjetljivosti kože na različite proizvode. Što im savjetovati?

Svakako dobro poznavanje INCI nazivlja (vjerujte, rješava mnoge dvojbe). Nakon što utvrdite da po INCI nazivlju formula proizvoda doista sadržava kvalitetne komponente, zapitati se je li omjer cijene i kvalitete dobar, jesu li recenzije proizvoda ozbiljne, kakva je tekstura proizvoda, upija li se dobro, koliko vam proizvod može vremenski potrajati… A svakako uzmite u obzir i sadrži li proizvod  previše potencijalnih alergena.

Kada je dobro kozmetiku kupovati u ljekarni

U slučaju problematične kože svakao savjetujem kupnju kozmetike u ljekarni, s obzirom na to da tu možete uvijek računati na stručnu pomoć i savjet dobro educiranih ljekarnika koji će vam nastojati savjetovati proizvod u skladu s vašom problematikom i mogućnostima.

Naravno, ne radi se uvijek o kupnji proizvoda za određeni tip kožnog problema, nerijetko se kozmetika kupuje upravo zato jer se osoba želi nagraditi i osjećati dobro.

Povremeno je sasvim u redu nagraditi se nekom bočicom samo zato jer predivno izgleda i miriše božanstveno, ali uvijek vodite računa da zadržite barem djelić onog racionalnog kako ne biste zbog pretjerane želje za potencijalnom srećom narušili zdrav izgled i ljepotu kože.

Pročitajte još i ...