Chanel 5: bočica koja ne prestaje oduševljavati

U svijetu luksuza, malo koja riječ nosi težinu kao “Chanel br. 5”. Stvoren 1921. godine, debitantski miris Gabrielle Chanel stekao je kultni status najslavnijeg parfema na svijetu i postao olfaktorna legenda koja odolijeva vremenu. A nizu karizmatičnih žena koje su nosile laskavu titulu njegovog zaštitnog lica, nakon Coco Chanel te glumačkih diva Ali MacGraw, Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman i Audrey Tautou, nedavno se pridružila dobitnica Oscara Marion Cotillard.

“Veoma sam sretna, uzbudljivo je biti dio priče o ovom mirisu. On je više od parfema, on je umjetničko djelo“, konstatirala je Cotillard. Djelo koje je nastalo prije jednog stoljeća, kad je Gabrielle Chanel angažirala poznatog parfumera Ernesta Beauxa da kreira njezin prvi miris. Odabrala je petu mješavinu koju joj je Beaux predstavio: bio je to trenutak sudbine jer je broj pet bio njezin sretan broj. Sastavljena od bergamota, limuna, nerolija i ylang-ylanga kao gornjih nota, jasmina, ruže, đurđice i irisa u srcu, a u osnovi, vetivera, sandalovine, vanilije, jantara i pačulija, parfemska kompozicija Chanela br. 5 je do današnjih dana ostala gotovo nepromijenjena.

Najbolje se osjećam u istraživanju nepoznatog

Slavna dizajnerica nikad nije igrala po tuđim pravilima pa je i njezin miris odudarao od binarnih parfemskih „kanona“ vremena u kojem je nastao. Tih su godina ugledne žene koristile parfeme koji su sadržavali note samo jednog cvijeta, dok su avanturistice preferirale životinjski mošus ili jasmin.

„Surađivati sa Chanelovim kreativnim timom na ovoj kampanji bio je pravi užitak. Iskustvo je bilo tako duboko i ono što je zanimljivo je da, iako govorimo o mirisu, istovremeno u širem smislu govorimo o ženama, Chanelovoj ljubavi prema ženama, njihovom poštovanju prema ženama i njihovoj strasti prema ženama” , kaže Cotillard kojoj je ovo prvi put da je zaštitno lice nekog mirisa.

Poznata po svojoj predanosti u pripremi za ulogu, ni njezin rad s Chanelom u kampanji za br. 5 nije bio drugačiji. „Kad odlučim prihvatiti ulogu u filmu, uvijek me potakne pronalaženje nekoga lika koji se jako razlikuje od mene; jer je to ono u čemu se najbolje osjećam, u istraživanju nepoznatog ”, objašnjava slavna glumica. „Ovaj put je ipak bilo drugačiji. Stvorili smo lik koji ima puno mene u sebi, što u stvari ima smisla. Kada parfemska kuća odluči surađivati s nekom glumicom, onda je njezina osobnost ono na osnovu čega je odabiru“, smatra Cotillard.

Ples sa zgodnim neznancem

Glumica koja je u rujnu navršila 45 godina poznata je po svojoj suptilnoj francuskoj ljepoti. Kad nije pred kamerama, Marion njeguje prirodan izgled: njezine smeđe lokne podrezane su do ramena, make up je minimalistički, s naglašenim očima ili usnama istaknutim jarko crvenim ružem. “Ljepota stvara emocije. Svakako ima energiju koju možemo podijeliti s drugima i koja čini da se osjećamo živim, kao i svaka emocija”, zaključuje. Cotillard nisu strane snažne, emotivne uloge, štoviše upravo je na njima izgradila svoju karijeru: od uloge u francuskoj akcijskoj komediji Taxi iz 1998), do uloge u biografskom filmu La Vie en rose iz 2007. godine u kojem je spektakularno odglumila pjevačicu Édith Piaf i osvojila Oscar, kao i nizom drugih, fantastičnih uradaka poput filmova A Good Year (2006.), Midnight in Paris (2011.), Rust and Bone (2012), The Immigrant (2013) i Macbeth (2015), zbog kojih je na listi naših omiljenih glumica.

U Chanelovoj kampanji, koju je snimio redatelj Johan Renck, još je jednom pokazala svu raskoš svog talenta, ali i klasične francuske ljepote. Cotillard stoji sama na Pont Louis-Philippeu u snježnoj noći u Parizu. Ogrnuta crnim ogrtačem, gleda u pun mjesec. Odjednom se nađe na njemu, odjevena u zlatnu večernju kreaciju nadahnutu haljinom koju je svojevremeno nosila Gabrielle Chanel (a za spot odabrala kreativna direktorica Chanela Virginie Viard), te počinje plesati sa zgodnim neznancem kojeg je utjelovio poznati plesač Étoile Jérémie Bélingard.

Zlatna tekućina

“Ono što smo željeli prenijeti je jednostavna radost, kroz ljubav, kroz ples“, objašnjava Cotillard, priznajući da je koreografija Ryana Heffingtona za nju bila izazov. “Volim plesati, ali nisam profesionalna plesačica, stvarno moram na tome poraditi”, kaže Marion. Oni sofisticiranijeg sluha prepoznat će da je Cotillard otpjevala i pjesmu „Team“ glazbenice Lorde koja se pojavljuje kao glazbena podloga u kampanji.

“Volim tu pjesmu; Volim ono što govori i volim pjevati, premda ju nije bilo lako otpjevati”, priznaje kroz smijeh. U posljednjoj sceni Cotillard se vraća na most, zajedno sa svojim plesnim partnerom, a u kadru se pojavljuje klasična bočica Chanela br.5, ispunjena svojim zlatnom tekućinom. Koja ne prestaje oduševljavati generacije žena.

Pročitajte još i ...