K-Beauty ili J-Beauty: zavoljeli smo korejsku kozmetiku, može li nas očarati i japanska?

FOR EDITORIAL USE ONLY. Paris Menswear Street Style. Autumn/Winter 2019. ADDITIONAL IMAGES AVAILABLE ON REQUEST. ., Image: 410014244, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TEMP Camerapress

Mnoge zaljubljenice u kozmetiku upoznate su s terminom K-Beauty, koji se odnosi na preparate i njegujuće tretmane iz Koreje, no jeste li čuli za J-Beauty? Favorit mnogih žena koje drže do vrhunske njege postale su njegujuće metode, tehnike, ideje i proizvodi vezani uz industriju ljepote u Japanu. No, ne bi bilo pošteno reći da je koncept J-Beauty nasljednik koncepta K-beauty, jer Japan ima dugu povijest njegujućih tretmana.

Kulturološke razlike

Neki K-Beauty uspoređuju s kul mlađom sestrom japanske njege – malo je više uključena u trendove, ali ima isti DNK. Razliku je s kulturološkog aspekta objasnio Miyabi Kumagai, internacionalni brend menadžer kozmetičkog brenda Shiseido: „Japanci su tradicionalno diskretni i skromni. Dakle, razlika između dviju industrija ljepote gotovo u potpunosti proizlazi iz ponašanja i uvjerenja ljudi koji ih stvaraju.“

Dok Japanci kreiraju tehnološki nevjerojatno složene formule s tradicionalnim sastojcima, Korejci koriste slične tvari, ali ih pretvaraju u nove formule u funky pakiranjima koja odražavaju njihovo društvo i ljubav prema zabavi i brzoj pop-kulturi. Ali to definitivno ne znači da K-Beauty ispunjava niže standarde. Korejci su skrenuli pozornost na nov način tretiranja kože usredotočen na liječenje, hidrataciju i njegovanje – što su oduvijek činili i Japanci, samo ne toliko „glasno“.

Street style, model Soo Joo after Chanel Fall-Winter 2016-2017 show held at Grand Palais, in Paris, France, on March 8, 2016., Image: 277225110, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Abaca

Fokusiranost na preparativu

Slično kao i Korejci, i Japanci se, kad je riječ o ljepoti, najviše fokusiraju na kožu, a više nego dekorativnoj kozmetici posvećuju se preparativi. To je sasvim usporedivo i s njihovim odnosom prema zdravlju, gdje ih više od liječenja zanima – prevencija. „Zapadna kultura više se bavi ispravljanjem štete nakon što se ona već dogodila, dok Japanci predviđaju što bi se moglo dogoditi i nastoje to spriječiti“, izjavio je Miyabi Kumagai.

Minimum proizvoda za maksimum njege

Primjerice, navike njege i korištenje preparata sa zaštitnim faktorom njeguju se u Japanu već kod djevojčica, a dubinsko čišćenje i učinkovita hidratacija na vrhu su popisa kada je riječ o prioritetima. No, Japanci su prije svega – jednostavni. „Njihovi su rituali na pola puta između europskih metoda njege kože i tijela, i korejskih, koji su poznati po brojnim koracima. Japanci koriste manje proizvoda na neki više metodičan način, primjenjuju masažu i istražuju optimalne tehnike ​​apliciranja kako bi izvukli maksimum iz njege“, otkrio je suosnivač tvrtke BeautyMart Millie Kendall britanskom Vogueu.

Tradicionalni sastojci i suvremene tehnologije

Japanski koncept njege ne možemo komentirati bez uvida u razmišljanje japanskog potrošača: on je, naime, sklon dubokom promišljanju, trudi se razumjeti procese koji se događaju u koži i – postavlja pitanja. Njihov se pristup kozmetici temelji na stoljećima tradicije i autohtonim sastojcima kao što su ulje kamelije, zeleni čaj i riža. Premda vole jednostavnost u primjeni, s druge su strane vrlo inovativni i mnogo vremena posvećuju kreirajući tehnologije s ciljem poboljšanja formula.

Kaže se da Japanci nikad neće lansirati preparat bez da su sto posto sigurni da su napravili nešto kvalitetno i bolje. Takav im je i pristup hrani – minimalistički i bezvremenski, usredotočen na nekoliko visokokvalitetnih sastojaka.

Maske iz Koreje, hidratacija i SPF iz Japana

Dakle, K-Beauty i J-Beauty? Sarah Lee, suosnivačica korejskog kozmetičkog brenda Glow Recipea, predlaže – oboje. Poanta skincarea je, zapravo, pronalazak preparata koji vašoj koži odgovaraju i koje ćete zavoljeti. „Isprobajte nevjerojatne korejske tonere, sjajne maske, esencije i serume te ih nadopunite najsuvremenijim japanskim hidratantnim sredstvima, preparatima za čišćenje i SPF-om“ – otkrila je ova beauty insajderica.

Hit preparati

Tatcha Rice Enzyme Powder

Ovaj neabrazivni piling – koji obožava i Meghan Markle, vojvotkinja od Sussexa – bazira se na čistim japanskim sastojcima: riži, zelenom čaju i algama.

PH neutralna formula s aminokiselinama osigurava učinkovito čišćenje bez agresivnog tretiranja kože i uništavanja zaštitne barijere. Koža je nakon korištenja meka, podatna i mladenački sjajna. Svakodnevna upotreba pomaže u ublažavanju finih linija i sprečavanju neravnomjernog tonusa, a i hiperpigmentacije čini manje vidljivima.

SK-II Pitera First Experience Kit Limited Edition

Jedan od najpopularnijih japanskih brendova u ponudi ima novo atraktivno pakiranje: SK-II Essence probni set uz koji se dobiva i ekskluzivni pristup SK-II Facebook chatbotu. Hit sastojak je Pitera, biosastojak dobiven iz fermentacije kvasca, a sadržava više od 50 mikrohranjivih tvari, poput vitamina, minerala, aminokiselina i organskih kiselina, koje potiču prirodne funkcije kože.

 

Facial Treatment Essence, nepromijenjen već 38 godina, stabilizira stanje kože i štiti je od vanjskih agresora, losion za čišćenje – ujedno najprodavaniji toner iz linije – uklanja tvrdokorne nečistoće i priprema kožu za apsorpciju ostalih sastojka, dok je maska zaslužna za „udarničku“ dozu sjaja.

Shiseido Ultimune Power Infusing Concentrate

Ovaj koncentrat ojačava kožu i štiti je od svakodnevnog štetnog djelovanja okoliša te ublažava vidljive znakove starenja. Bazira se na antioksidativnim ekstraktima reishi gljiva i korijena irisa, a nova, poboljšana formula zaslužna je za dugotrajni osjećaj glatkoće.

Namijenjen je svim tipovima kože, a upotrebljava se kao predtretman – za poboljšanje učinkovitosti ovlaživača ili seruma. Kako je koža meka i podatna, i make-up se na nju nanosi ravnomjernije pa je preparat zaslužan i za besprijekorni učinak šminke.

Pročitajte još i ...