Ovo su trenutačno najprodavaniji parfemi na planetu

Odabir mirisa je baš poput modnih kombinacija. Odijevate se zbog sebe, ali svejedno vam laska kada vam netko pohvali dobar ukus. Možda volite jake esencije i želite ostaviti trag kuda god prođete, možda su vam favoriti prozračne note koje će osjetiti samo onaj (poželjni) tko vam uđe u osobni prostor… Kako bilo, parfemi su najosobniji pečat, kapljice koje u dodiru s pH-om naše kože razvijaju mirisnu auru po kojoj smo prepoznatljivi. 

Ipak, dok pri odabiru haljine ili ruža možemo biti poneseni trenutačnim trendovima, s mirisom ili kliknemo na prvu ili ne kliknemo nikada. Znanstvenici to objašnjavaju činjenicom da je naš osjet njuha ukorijenjen u najprimalnijem dijelu mozga, onom koji se zadužen za preživljavanje, a ne tamo gdje su integrirane ostale osjetne informacije. Umjesto toga, nalazi se u amigdali, dijelu mozga koji pomaže u obradi svakodnevnih emocija. Niti jedno drugo osjetilo koje imamo nema tako izravnu i prisnu vezu s područjima mozga koja obrađuju emocije, asocijativno učenje i pamćenje.

South Africa fashion model Jenna Pietersen stars in Lingadore Lingerie Spring Summer 2014 collection., Image: 192712163, License: Rights-managed, Restrictions: EDITORIAL USE ONLY, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Balawa Pics

U povijesti, parfemi su bili rezervirani za vladare i imućniju “ekipu”. Tako su Luju XIV. svaki dan nosili drugačije mirise, što mu je priskrbilo titulu “kralja najslađeg mirisa”, a Napoleon je navodno od svog parfumera naručivao 50 bočica mjesečno. Nećemo ulaziti u higijenske navike toga doba, ali svakako ćemo sa zadovoljstvom konstatirati koliko smo sretni zbog činjenice da su parfemi danas divan luksuz dostupan svima. Kada kažemo dostupan svima, pritom ne mislimo na najskuplji parfem na svijetu. Zove se Shumukh (na arapskom: “dobiti najbolje”), a cijena mu je 1,09 milijuna eura. U bočicu od murano stakla ugrađeno je 3571 dijamanta i svrgnuo je s mirisnog prijestolja slavnoga Clive Christian No. 1 Imperial Majesty, čija bočica košta (prava sitnica) 200.000 eura. 

Jedno je sigurno, bočice koje ćemo vam predstaviti možda nisu optočene dragim kamenjem, ali su najpoželjnije na planetu. One su taj mirisni predmet ženskih želja, maglica kroz koju prolazimo prije suočavanja s dnevnim izazovima, one su pet veličanstvenih koji odolijevaju trendovima i vremenu. 

Chanel N°5
U svibnju mjesecu ove godine, mirisni klasik proslavio je impresivnih 100 godina. Inače, petica je bila sudbinski broj slavne Mademoiselle, pa ga je i predstavila 5. 5. 1921. godine. Prvi put u povijesti parfumeristike napravljen je spoj prirodnih i sintetskih sastojaka! Parfem je bio potpuno različit od dotadašnjih cvjetnih mirisa, a sadržavao je velike količine jasmina iz Grassea, najluksuznije prirodne parfemske sirovine, ali i aldehide koji su toj kompoziciji dali senzualnost i toplinu. Naravno da nećemo zaboraviti spomenuti Marilyn Monroe koja je u jednom intervjuu izjavila kako u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Chanela N°5. 

Dior J’adore EDP
Opisan kao nešto “na što bi mirisalo zlato kada bi imalo miris”, J’adore je od 1999. oličenje raskoši – zlatna tekućina koja koži daje mat sjaj i hedonističku aromu. Uliven u prepoznatljivu bočicu u obliku “osmice”, koju je Dior smatrao svojim sretnim brojem, ukrašenu legendarnom Maasai ogrlicom koja je elegantno obavija poput komada nakita oko ženskog vrata, ovo cvjetno remek-djelo kombinira senzualne i lagane cvjetne note u čarobnom, tajanstvenom mirisu. S J’adoreom, François Demachy, Diorov kreator parfema, je izumio cvijet koji ne postoji.

Yves Saint Laurent Black Opium EDP
Ako postoji ikonički parfem iz YSL portfelja, onda je to zasigurno Opium. Ovaj je parfem na tržištu još od 1977., a već je tada postao jedan od najobožavanijih parfema na svijetu. Uzevši u obzir nemjerljivu popularnost Opium mirisa, ne čudi nas činjenica kako je kuća YLS kroz godine nastavila graditi Opium liniju brojnim inačicama. Originalna Opium formula u koju su već desetljećima zaljubljene žene diljem svijeta specifična je po kombinaciji drvenastih, cvjetnih i voćnih nota. Black Opium EDP osvaja notama crne kave, cvijeta naranče, cedrovine i pačulija.

Lancôme La Vie est Belle EDP
Prvi je put predstavljen 2012., a kreirala su ga tri vodeća francuska parfumera iz dragocjenih sastojaka, stvorivši originalan i prepoznatljiv olfaktorni potpis. Firentinski iris pallida jedan je od najskupljih sastojaka u paletama koje koriste parfumeri, a bazna nota mirisa La Vie est Belle pokazuje dosad neviđenu raskoš. Legendarni oblik bočice La vie est belle predstavlja slavni sourire de cristal – kristalni trag osmijeha u srcu bočice. Svaka je bočica unikat, zahvaljujući ručno zavezanoj srebrnoj vrpci koja simbolizira krila slobode.

Giorgio Armani Sì EDP
Chypre-voćni miris za žene, Sì je predstavljen 2013, a kreirala ga je švicarska parfumerka Christine Nagel. Istovremeno šik, intenzivan i nježan, Sì nježno miluje kožu i čara osjetila. Specifičan i elegantan olfaktorni rezultat igra na emocije, specifične za Giorgio Armani duh.  Parfemsku vodu čini kombinacija soka ribizla, svijetlog drvenastog mošusa s dodatkom frezije i majske ruže, a namijenjen je slobodnoj, strastvenoj ženi punoj ljubavi. 

Pročitajte još i ...