Amra Beganovich: od uspješnog modnog bloga i Instagrama, do ureda na Times Squareu

Na Instagramu imaju 1,5 milijuna pratitelja, a o njima pišu Forbes i Financial Times, a prva klijentica im je bila Paris Hilton. Imale su modni blog, kada je Internet bio u začetcima, Instagram su pokorile na samom početku i još uvijek nisu gotove s njime. One su uspješne sestre Amra i Elma Beganovich!

Taj uspjeh odveo ih je do Times Squarea gdje se i nalazi njihova agencija za digitalni marketing Amra&Elma, a u svoj portfolio već su upisale renomirane Fortune 500 brendove poput Nestléa, Pfizera, Johnson&Johnsona.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra & Elma (@amraandelma)

No, njihova životna priča ne počinje u SAD-u, kao što bi mnogi pomislili. Upravo suprotno, počinje na drugoj strani bare, i to u Bosni i Hercegovini. Rat koji bjesni u Sarajevu, njihovom rodnom gradu, natjerale su majku Amre i Elme na odlazak, a tata liječnik je ostao spašavati živote u rodnom gradu. Po završetku rata, obitelj se “skučila” u Kentuckyju i tu počinje Amrina i Elima internetska priča. Naime, kao generacija djece koje su odrasle s internetom, vrlo brzo su shvatile da je računalo ne samo zabava već i prilika za učenje i rad. Tako su putem YouTubea naučile programirati i dizajnirati, sasvim same. Želja za učenjem i uspjehom odvela ih je i do fakultetskih diploma pravnice i ekonomistice, a Internet im je još jednom poslužio kao odskočna daska kada su pokorile blogosferu i Instagram svojim autentičnim izričajem, besprijekornim modnim odabirom, i što je najvažnije – osobnošću!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra & Elma (@amraandelma)

Kako nam je Amra ispričala u intervjuu, ne obazire se previše na medijsku pompu oko nje. Smatra da je to samo simptom rada i upornosti, a ne i uzrok! No, osim o svom poslovnom uspjehu, rekla nam je i ponešto o svojim beauty tajnama, omiljenim brendovima, pa – o svemu što biste htjeli pitati mladu, lijepu i talentiranu Sarajku s njujorškom adresom.

Put prema uspjehu počela si na Internetu i to na svom blogu, za njim je doša Instagramu i profil clubfashionista. Možeš nam opisati kako je sve to krenulo?

Elma i ja smo započele blog još davne 2012. dok Instagram nije zaživio. Nakon tri mjeseca postojanja našeg bloga, mi smo uspjele da privučemo oko 150 tisuća jedinstvenih posjetitelja, što je nagnalo kompanije da nam se jave oko moguće suradnje i reklama na našem blogu. To nas je navelo na ideju da investiramo vise u društvene mreže i „content marketing“ i da započnemo našu digitalnu agenciju Amra & Elma.

Danas, Amra & Elma ima preko 50 zaposlenih u različitim sektorima, uključujući: reklamiranje, kreativne marketing usluge (fotografija, video, dizajn i virtualna realnost), brendiranju, SEO, PR, influencer marketing, digitalna strategija, Amazon SEO i ostale usluge namijenjene firmama za digitalni rast.

Forbes, Financial Times i Wall Street Journal proglasile su te jednom od vodećih stručnjakinja za digitalni marketing, ujedno si i jedna od najutjecajnijih influencerica u New Yorku s preko milijun pratitelja na Instagramu. Kakav je osjećaj primiti takva priznanja? Stekli smo dojam da si dosta skromna što se tiče svog uspjeha.

Ne obazirem se previše na to što magazini pišu jer mislim da je sve to samo simptom rada i upornosti, a ne uzrok. Moj posao traži dosta ulaganja i fokusa i lijepo je da to drugi primijete. Međutim to nije neminovno. Moj savjet svakome bi bio da rade kao da drugi ne postoje, a uspjeh će doći sa samim iskustvom, ulaganjem i profesionalnom rastu. Mislim da je najvažnije da uvjerimo prvo sami sebe, a kad to uspijemo, ostali će se sami od sebe pridružiti.

Svaka žena zasigurno bi vrlo rado zalutala u tvoj ormar koji pršti potpisima poput Chanela, YSL, Jimmy Chooa, Prade, Isabel Marant, Chloe, Stelle McCartney… Možeš li izdvojiti neke brendove koje bi stavila na vrh ljestvice i koji te svaki puta iznova iznenade?

Sopar me uvijek iznenadi! Ja se sjećam prve kolekcije Sopar i Novaljka haljine koju je moja draga Helena ponijela sa sobom u NYC i koliko mi se dopalo taj „timeless look“ čitave kolekcije. I danas nosim svaki Sopar komad koji imam i nikad niti jedan nije izašao iz mode – to je odlika vrhunskog branda i dizajna.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra Beganovich (@clubfashionista)

Također, ja sam veliki ljubitelj Chanela. Tamo svake sezone uzmem barem jedan par cipela ili torbu ili nakit. Što se tiče odjeće, također sam veliki fan Alexander McQueena, Prade i mogu reći da mi se ukus mijenja s vremenom. Danas uglavnom volim ili jake „fashion statement“ komade ili nešto jednostavno i kvalitetno sto ima moć trajanja.

Moja mama uvijek govori kako nitko od nas nije dovoljno „bogat“ da kupuje „jeftine“ stvari koje ne traju. Ja se zaista slažem s tim, prvo zbog etike i održivosti mode, a drugo zbog praktičnosti. Riječima poznate Diane Vreeland, „nova haljina nas ne vodi nigdje; nego je to život koji živimo u toj haljini, život koji smo živjeli, i što ćemo raditi kasnije“.

Što ti je najveća inspiracija u stvaranju fotografija za Instagram?

Lokacija! Svaka lokacija ima svoju čar i volim da stvaram fotografije koje imaju moć da predstave neku priču. Na primjer, volim da povezem stiliziranje komada s okolinom, dodam rekvizite za fotografiju kao cvijeće, namještaj (vanjski ili unutarnji), hranu ili piće. Drugim riječima, volim da kreiram ambijent koji ima neki smisao i koji odiše nekom nostalgijom ili potrebom za putovanje, istraživanje i slobodu.

Naše čitateljice sigurno zanima koristiš li neke filtere na Instagramu koje bi preporučila?

Ja koristim isključivo svoje filtere. Iako, u zadnje vrijeme, imam potrebu za prirodnošću i „neuobičajenom“ ili „jednostavnom“ ljepotom. Mislim da je možda to prouzrokovano velikom dozom „pre-stiliziranih života“ na Instagramu.

Postoji neki mir u prirodnosti i suštini naše okoline. To me u zadnje vrijeme više privlači, pa sam i na Storyjima na Instagramu prestala koristiti filtere. Mislim da ću to uskoro prakticirati i na svom Instagram Feedu.

Imaš li savjet kako prikupiti što više pratitelja na Instagram profilu?

Imam! Pokušaj prikupljanja više pratitelja će prouzrokovati autentičnost koja dolazi iz slobode, pa će se i suprotno dogoditi, tj. ostali će željeti vas pratiti. Mislim da kada sam tek počinjala, nisam razumjela vrijednost autentičnog stava. Mi svi tražimo iskrenu perspektivu i kada nađemo to u nekome, to nas i privuče. Oni koji imaju slobodu ponašanja su uglavnom nagrađeni na Instagramu. Vjerojatno je to zato što je autentičnost trajna dok je oponašanje ograničeno.

Popis klijenata u vašoj agenciji AMRA&ELMA za koje radite branding strategiju zaista ostavlja bez teksta. Kako ste počele surađivati s njima? Je li Instagram pomogao?

Kod nas ne postoji „magična pilula“ ili uspjeh preko noći. To je sve dugi niz malih pobjeda, a i padova.

Počele smo surađivati prvo s manjim kompanijama, dok smo radili na našem portfoliju klijenata, tako su se počeli javljati i oni malo veći, pa onda i „najveći“, Fortune 500 brendovi. Nismo imali apsolutno nikakvog znanja u marketingu jer smo po struci ekonomista (ja) i pravnik (Elma). Znanje smo stekle iz prve ruke kroz eksperimentiranje, riskiranje, i postepenog građenja brenda (naše agencije).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Elma Beganovich (@elmabeganovich)

Na početku je vjerojatno naš Instagram igrao neku ulogu da nam da ideju i razumijevanje što je potrebno kompanijama vezano za društvene mreže i digitalni marketing. Međutim, to je dugi niz godina nadogradnje na poznavanje društvenih mreža i danas to više obuhvata „integrirani marketing“, tj. SEO, PR, Amazon SEO, branding, itd.

Mogu vam reći da nam je najteži dio bio sami početak, tj. odluka da započnemo našu agenciju. Također je bilo teško da imamo strpljenje i da rješavamo jedan po jedan problem bez manjka entuzijazma.

Nedavno si se iz užurbanog New Yorka preselila u opušteniji Miami, kako je do toga došlo? Možeš li nam usporediti načine života, kako si se prilagodila?

Miami je prekrasan grad i zaista pruža nevjerojatnu kvalitetu života. Svaki dan imam mogućnost da trčim pored mora ili kroz botanički vrt. Temperature su preko 20 stupnjeva tijekom čitave godine, i to nam omogućuje da živimo aktivan život. Mi smo još uvijek zadržali dom u New Yorku, tako da ovaj intervju radim iz svog stana tamo. Naša firma je također  u New Yorku i naši uredi su na Times Squareu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra Beganovich (@clubfashionista)

Teško mi je porediti ova dva grada jer nisu niti približno slični. Svaki ima svoje prednosti i mane, ali moram priznati da mi je Miami posebno prirastao srcu.

Koža ti je vrlo njegovana. Imaš li ti neke beauty rituale bez kojih ne možeš?

Da – Sisley kreme i maske! Ja koristim ovaj brend vjerojatno preko 10 godina, i vjerojatno ću skoro isključivo njih koristiti i ostatak života za njegu lica. Volim njihovu kvalitetu, miris i učinkovitost.

Ako bih davala savjet rekla bih da je koža ogledalo životnih navika. Cijedim prirodne sokove preko devet godina apsolutno svako jutro (mandarine/naranče, limun, zelena jabuka i mrkva), vježbam redovno i koristim SPF 50 na licu prije nego sto odem vani (pogotovo u Miamiju).

Vjerojatno to zvuči kao cliché, ali ne postoji neki magični trik. Jednostavno je to dugo-godišnje ulaganje u zdravlje, a to vjerojatno rezultira i u „svježem izgledu“ lica.

Koji su tvoji omiljeni beauty brendovi? Što ti je bitno prilikom odabira branda i proizvoda?

Već sam spomenula Sisley, a dodala bih također i La Maison Valmont i Natura Bissé. Ako tražite povoljniju alternativu, najbolje i najučinkovitije maske za kožu možete napraviti sami s medom, jogurtom, bananom i mljevenim bademima. Na internetu možete naći dosta recepata i mislim da, sve dok su sastojci dobri, učinak je odličan.

Imaš li neke beauty tips&tricks koje bi podijelila s našim čitateljicama?

Vježbajte barem jednom dnevno oko 30 minuta minimalno. Mislim da svi možemo pronaći 30 minuta za naše zdravlje, figuru, mentalno zdravlje i vitalnost. Ja volim jogging, iako pilates, lagani tegovi, i ostale vježbe mogu biti isto učinkovite, i uvijek možete ih sve pronaći na YouTubeu.

Čuvajte kozu kao vampiri, haha! Mislim da svako izlaganje suncu šteti koži, tako da gledajte da uvijek nosite barem SPF 30 čak i ispod šminke.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra Beganovich (@clubfashionista)

Pijte cijeđene sokove! Vjerujem da je moj sokovnik meni promijenio život što se tiče dodatne energije, vitalnosti, imuniteta i blistave kože.

Što misliš o botoxu, filerima? Jesi li ikada isprobala nešto od toga?

Moj lični stav je da su botox i fileri uništili žensku ljepotu. Sjećam se modela iz 90-ih i ranih 2000-ih, i zaista su bile prekrasne i posebne. Problem s botoxom je da oduzima osobnost kao i filer. Niti jedan ne može da pruži „svježinu“ njegovanog lica. To je samo moguće zdravim životom i dobrim navikama. Lično, nisam probala botox i mislim i da nikad neću. Probala sam filer, i pričajući s najboljim svjetskim dermatolozima, rezultat je skoro uvijek „neprirodan“ izgled. Manjak kontura i otklanjanje bilo kakvih imperfekcija uništava našu osobnost.

Svi dermatolozi s kojima sam pričala slažu se da je kvaliteta naše kože isključivo povezana s načinom života, spavanjem, ishranom i smanjenjem stresora.

Jesi li možda isprobala neki aparat za lice ili tijelo koji te baš oduševio svojim učinkom?

Nisam nikada koristila aparat za oblikovanje tijela – moj prirodni aparat s najboljim učinkom je trčanje 30-60 minuta dnevno.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra Beganovich (@clubfashionista)

Imaš prekrasnu, dugu kosu. Imaš li neke savjete za njegu? Koje preparate koristiš?

Mislim da je moja navika svježe cijeđenih dnevnih sokova zaslužna za moju kvalitetu kose. Također, redovno pijem multivitamine i B12 jer sam vegetarijanac. Što se tiče održavanja kose, ne volim je previše maltretirati. Odem frizeru na pramenove možda jednom godišnje. Većinom puštam kosu da se suši sama, radije nego da koristim fen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amra Beganovich (@clubfashionista)

Od preparata, volim Kérastase njegu za kosu i Sisley također ima ulja za krajeve kose koja su neophodna ako imate suhu kosu.

Omiljeni parfem?

Le Labo – Santal 33 i Chanel No 5! Možda je malo već cliché, ali ja sam luda za ovim parfemima. Inače volim i unisex parfeme ili čak i muške parfeme kao Dior Fahrenheit.

Koje su tvoje omiljene destinacije za shopping, a koje za odmor?

Šoping obavljam u Bergdorf Goodman robnoj kuću u New Yorku i Bal Harbouru u Miamiju. Kad sam u Londonu, obavezno idem u Selfridges jer je stvarno poseban. Svoje odmore volim provoditi u St. Barthsu, Firenci, jezeru Como u Italiji, Gstaadu, St. Moritzu, ali naravno i na cijeloj obali Hrvatske i naravno – moje drago Sarajevo!

Pročitajte još i ...