Parfumer Frederic Malle slavi 20 godina brenda Editions de Parfums

Kad je 2000. osnivao Editions de Parfums, tada 38-godišnji Frederic Malle imao je samo jedan cilj – ponuditi potpunu kreativnu slobodu najvećim „nosevima“ tog doba, jer je za njega parfumerstvo bila umjetnost. A umjetnička vizija ne trpi nikakve kompromise.

Parfumer Frédéric Malle

Rođen u Parizu, u obitelji umjetnika, industrijalaca i parfemskih stručnjaka, Frederic Malle od djetinjstva je bio okružen ljepotom, autentičnošću i radoholičarima koje pokreće kreativnost. Njegov djed bio je osnivač branda Parfums Christian Dior, gdje je i njegova majka izgradila svoju karijeru, dok mu je otac bio filmski producent, brat slavnog redatelja Louisa Mallea.

Frederic je odrastao u Francuskoj i Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je studirao povijest umjetnosti i ekonomiju, misleći kako ga očekuje karijera u nekoj reklamnoj agenciji, da bi 1988. promijenio smjer i pridružio se prestižnom parfemskom laboratoriju Roure Bertrand Dupont.

Tamo se sprijateljio s vrhunskim parfumerskim stručnjacima te 1994. postao poslovni partner u parfemskoj kući Mark Birley For Men, radeći istovremeno kao konzultant za Hermes i Christian Lacroix.

Čitavo je vrijeme u njemu tinjala želja koju je 1999. i ostvario: osnovao je vlastitu kompaniju s jednim ciljem – stvoriti neposrednu vezu između najzahtjevnijih parfemskih znalaca i vrhunskih „noseva“, koji su se užasavali tadašnjeg masovnog tržišta bez kriterija i kompanija koje su ih “snubile” da kreiraju za takvo tržište. Olfaktorni geekovi zaplesali su ples radosti čuvši tu vijest.

U lipnju 2000. otvorena je prva Editions de Parfums trgovina u Parizu, a Malle je zahvaljujući svojoj istančanoj estetici i beskompromisnom stavu postao jedan od najcjenjenijih parfumera i vodećih igrača u industriji luksuza.

Njegova je kompanija ponudila potpunu kreativnu slobodu najvećim svjetskim parfumerima kao što su Jean-Claude Ellen, Pierre Bourdon, Maurice Roucel, Anne Filipo i Dominique Ropion, postavši oaza najslavnijih i najtalentiranijih u parfemskom biznisu. Evo kako na taj biznis gleda danas, dvadeset godina kasnije.

Prenosimo intervju iz Voguea.

Koliko se svijet mirisa promijenio u protekla dva desetljeća?

Kad sam pokrenuo tvrtku, parfemska industrija bila je isključivo fokusirana na “one size fits all” parfeme namijenjene masovnom tržištu. Zanatsko parfumerstvo bilo je marginalizirano, no u jednom su trenu počele nicati artisan parfemske kuće, čija popularnost kontinuirano raste. Na cijenu je ponovno došao individualizam, vrhunski sastojci, mirisi iza kojih stoje zanimljive priče… Pristup distribuciji mirisa postao je selektivan, bez masovne prodaje, a sve je u artisan svijetu bazirano na kvaliteti, reputaciji, ručnom radu, povjerenju…

Koje je vaše najveće postignuće u svijetu mirisa u posljednjih 20 godina?

Činjenica da sam parfumere istaknuo u prvi plan omogućivši im da „potpišu“ vlastite mirise, vraćanje luksuza u parfemski svijet i lansiranje nekih od najupečatljivijih mirisa na tržištu.

Postoji li nešto što vas je iznenadilo u smislu tehnologije ili trendova?

Ne, ništa u posljednjih 20 godina, no postoji nešto što je doista iznenađujuće, i bio sam vrlo sretan kad sam to vidio – a to su neke nove, vrlo zanimljive prirodne sirovine koje su nam omogućile stvaranje drugačijih parfema. Sirovine kao što je novi vetiver koji smo koristili u Vetiver Extraordinaireu, esencija gorke naranče koju smo koristili u Bigaradeu. Molekularno destilirana tuberoza koju koristimo u Carnal Flower i Timut papar koji smo koristili u Rose & Cuir. Molekularno destilirana turska ruža koju koristimo u Portretu dame. Sve su to izvanredne sirovine koje su premijerno radili parfumeri Editions de Parfums.

Kako vidite svijet mirisa u sljedećih 20 godina? 

Kao i uvijek, prevladavat će osobniji, specifični parfemi. I, kao i uvijek, nove trendove generirat će nove sirovine koje izlaze iz kemijskih laboratorija. Ovo su dobra iznenađenja kojima se možemo radovati.

Koji biste savjet dali parfumerima i nosevima čije vrijeme tek dolazi?

Ostati znatiželjan, držati se svojih snova i naporno raditi kako bi ih mogao pretvoriti u parfeme. Ovo je posao koji je tako težak, uspjeh nikada ne dolazi bez napornog rada.

Pročitajte još i ...