Upoznajte Francescu Bianchi – suvremenu parfemsku alkemičarku

U okviru nedavnog ekskluzivnog eventa vrhunskog francuskog brenda za njegu kose Kérastase koji je održan u Splitu, gostovala je talijanska niche parfumerka Francesca Bianchi. Tom je prilikom održala predavanje i zanimljivu radionicu. Njezino ime dobro je poznato svim ljubiteljima niche parfema, a kad ih jednom probate, to obično bude ljubav na prvi pogled.

Splitski event bio je sjajna prilika da porazgovaramo s ovom zanimljivom ženom koja o parfemima uči i s njima eksperimentira čitav život. Iako ima diplomu iz područja povijesti umjetnosti, od malih je nogu zaljubljena u mirise, a da strast prema njima pretvori u životni poziv, nadahnula ju je knjiga o prirodnoj parfumeriji koju joj je poklonila prijateljica.

“Volim parfeme od najranijeg djetinjstva – s 9 godina već sam ih ‘krala’ mami i tati. Moj prvi parfem bio je Paris YSL, a onda sam si, u dobi od 14 godina, s prvim vlastitim novcima, kupila Diorov Poison koji je bio jak poput ručne bombe”, prisjeća se Francesca.

Otkriva nam kako parfeme skuplja oduvijek, ali kako nije nikada pomišljala na to da bi ih mogla sama kreirati.

“Kad sam bila mlada, imena parfumera nisu bila poznata u javnosti, o njima se nije govorilo, nije postojala Fragrantica kao platforma kroz koju bi ih šira javnost uopće mogla upoznati. Kada sam imala 28 godina, već sam u svojoj kolekciji imala puno parfema. Tada mi je jedna prijateljica koju su zanimale pomalo ezoterične stvari, poklonila knjigu o prirodnim parfemima. I tako je to, gotovo slučajno, krenulo. Uživala sam u proučavanju sastojaka i sirovina, istraživala sam umjetnost kombiniranja mirisa”, priča nam Francesca.

Splet životnih okolnosti i želja za majčinstvom malo su je usporili na njezinom poslovnom putu – bavila se tada izdavaštvom u umjetnosti. No, ni tada nije potpuno stala – za sebe će reći da je prava radoholičarka pa je i tada željela dovršiti formule parfema na kojiam je radila.

“Bilo je potrebno manje ulaganje kako bih ih plasirala na tržište, a onda sam čekala da vidim što će se dogoditi. A dogodile su se sjajne stvari. Radila sam jedan mali batch za drugim, a nakon prve godine morala sam eksternalizirati proizvodnju jer nisam više sama uspijevala proizvesti dovoljno. I tako je sve to pomalo raslo i evo nas ovdje”, radosno će reći Francesca Bianchi.

“Kada pogledam unatrag, mislim da je to bio vrlo strastven čin. Mnogi novi brendovi danas nastaju jer imaju investitore, osobe koje za njih izgrade biznis i brend. Dakle, to rade zbog poslovne prilike, a ne iz strasti. Kod mene je bilo upravo suprotno – doslovno nisam znala odakle bih krenula. Danas sam puno strukturiranija, puno mi pomaže i moj partner koji dolazi iz segmenta marketinga i business intelligencea”, priča Francesca.

O samom procesu stvaranja mirisa, kaže kako je konačna odluka na njoj: “Kada odlučim da je neki parfem spreman za tržište, za mene nisu bitni trendovi, nema udovoljavanja klijentima. Tada se vodim samo vlastitom inspiracijom”.

O današnjoj situaciji na tržištu niche parfema, Francesca Bianchi kaže kako ona prilično varira ovisno o dijelu svijeta.

“Zapadno tržište postaje pomalo zasićeno jer su mnogi ulagali, čak i bez strasti, kako bi stvorili brendove koji nemaju neko veće značenje. Riječ je o parfemima koji su dobro napravljeni, fino mirišu, ali nemaju priču, nemaju neki pravi razlog postojanja. Tržište je zahtjevno, ima puno konkurencije i doista se svi moramo boriti kako bismo opstali. S druge strane, postoje dijelovi svijeta gdje je tržište niche tek u nastajanju i tek se mora razviti. Tamo se još uvijek sve vrti oko mainstream mirisa”, kaže Francesca.

Za svoj će brend reći da ima snažnu međunarodnu viziju.

“Ja sam Talijanka, živim u Nizozemskoj i moj cilj nikada nije bio prodavati samo u te dvije zemlje. Moj je cilj biti prisutna u cijelome svijetu. Moj se brend odlično prodaje na Dalekom Istoku, oni vole tu njegovu tamnu stranu, njegov intenzitet, vole te note ambre i smole”.

Na pitanje na koji je od svojih mirisa najponosnija, Francesca Bianchi spremno odgovara da je to parcem Under my skin, jedna od njezinih prvih kreacija.

Francesca Bianchi Francesca Bianchi - Under My Skin - Extrait de Parfum

“Priznat ću da sam, tehnički gledano, napravila i boljih parfema – ponosna sam, primjerice, na Luxe, calme, volupte koji je tehnički rafiniraniji i transparentniji, ali Under my skin je onaj koji mi je dao najviše vidljivosti. Jako su ga voljele blogerice i parfemski connoisseuri koji imaju specifičan ukus. On mi je donio sreću, a ona je jako važna u poslu. Treba dobro i puno raditi, ali ponekad treba biti na pravom mjestu u pravom trenutku ili poznavati prave ljude”, zaključuje Francesca.

Kada je pitamo koji je od njezinih mirisa najbolje opisuje, odlučuje se za Lost in Heaven.

“To je vrlo kompleksan miris i na neki način predstavlja moju ideju ljudske prirode. A ta ideja obuhvaća težnju ka čistoći, savršenstvu, bezgrešnosti, dok su s druge strane neizbježne greške, prijevare, loše stvari. Koje sve zajedno čine ljudsko biće. Čovjek teži savršenstvu i u rajskom vrtu, ali poklekne i uzme onu prokletu jabuku. To je možda pomalo katolička vizija, budući da sam ja Talijanka, ali to je dio naše esencije”.

Francesca je rodom iz Firence, živjela je u Berlinu, a njezin je dom trenutno u Amsterdamu. Zamolili smo je da za nas svoje parfeme spoji s nekim od gradova u kojima je živjela.

Tako je Amsterdam povezala s parfemom Lover’s Tale, New York je sparila sa Sex and the Sea, Rim sa Lost in Heaven, dok je Berlinu, bez razmišljanja pridružila The Dark Side.

Francesca Bianchi The Dark Side Extrait de Parfum

Francesca Bianchi o parfemima uči i njima se bavi čitav život, a kreativni proces stvaranja parfema opisuje kao visoko intelektualni postupak koji nastaje iz želje za izražavanjem koncepata, osmišljavanjem ideja i evociranjem stanja uma. Parfemi Francesce Bianchi, koje u potpunosti sama osmišljava, odišu senzualnošću i provokativnošću, vjerojatno kao posljedica fokusa na ljudsku prirodu i intimu. Dobra je vijest da su dostupni i u Zagrebu, u Top parfumerijama.

Pročitajte još i ...