Svatko od nas u posljednjih se nekoliko tjedana našao u drugačijim okolnostima – nekima su članovi obitelji oboljeli od zloglasnog koronavirusa, neki su ostali bez posla privremeno, neki trajno, dok su neki urede samo preselili u dnevne boravke, blagovaonice ili druge dijelove stana.
Osim što smo već navikli iz kuće izlaziti samo kako bismo kupili osnovne namirnice ili izveli kućnog ljubimca u kratku šetnju, u našim su se životima dogodile i brojne druge promjene. Jedna od pozitivnih stvari koju svi možemo izvući iz novonastale situacije je – ipak imamo malo više vremena za sebe i obitelj nego što smo navikli.
No kako se izvanrednim mjerama i obustavi „retail“ poslovanja prilagođavaju predvodnici beauty industrije? Donosimo neke promjene koje se posljednjih tjedana mogu uočiti u domaćim i svjetskim beauty krugovima.
Okreću se prodaji proizvoda namijenjenih higijeni
Sasvim očekivano, sve su oči uprte u proizvode namijenjene sprječavanju širenja virusa – bilo da je riječ o proizvodima za osobnu higijenu ili pak onima za dezinficiranje površina u kućanstvu.
Iz tog su se razloga i brojni beauty brendovi, opremljeni najmodernijim laboratorijima i tehnologijom, okrenuli proizvodnji upravo sredstava za dezinfekciju. Tako se ovih dana u ponudi beauty brendova mogu naći gelovi za dezinfekciju ruku ili lica, poput LVMH-a, inače poznatog proizvođača parfema za Dior, Guerlain i Givenchy.
Lanac opskrbe je pogođen – porast online trgovine
Izvanredne mjere uvedene u većini europskih zemalja uvelike su utjecale na poslovanje i mogućnost prodaje svih proizvođača kozmetike. S obzirom na to da je, odlukom Vlade, većina trgovina zatvorena, a dozvolu za rad imaju samo prodavači prehrambenih i higijenskih proizvoda te ljekarne, odluka o daljnjim koracima većini je brendova jasna – okretanje online poslovanju jedini je logičan odgovor na novonastale okolnosti.
Iako je mogućnost kupnje omiljenih beauty proizvoda brojnim potrošačima ograničena zatvaranjem njihovih omiljenih trgovina, izvrsna je vijest kako su dermatološki skincare brendovi zastupljeni u svim bolje opremljenim ljekarnama, no još ih je jednostavnije kupovati – online, putem izvrsnih webshopova – poput Apoteka.hr te brojnih drugih online trgovina ljekarni.
Poznati estetičari okreću se online savjetovanjima
S obzirom na to da su trenutno i frizerski i kozmetički saloni zatvoreni, većina nas se situaciji prilagodila – preuzimanjem „stvari u svoje ruke“. Pa iako ćemo lako preživjeti nekoliko mjeseci bojenja kose kod kuće i manikure „u vlastitoj režiji“, malo se veći problem javlja kad su u pitanju estetski tretmani.
Većina ordinacija estetskih liječnika također je pogođena trenutnim mjerama, zbog čega su se brojni okrenuli društvenim mrežama, online savjetovanjima, ali i pojačanom kontaktu sa stalnim klijentima, primjerice, Poliklinika Bagatin pokrenula je besplatne online konzultacije.
S obzirom na to da je riječ o liječnicima, oni su itekako svjesni da je njihova uloga u zdravstvenom sustavu ogromna – osim direktnog liječenja zaraženih, nose i važnu edukacijsku ulogu, a svojim se autoritetom trude potaknuti građane na maksimalno pridržavanje svih preporučenih mjera suzbijanja pandemije.
Uloga liječnika važnija je no ikada
Baš kao i njihovi kolege u ostatku Europe i većeg dijela svijeta, i hrvatski dermatolozi, estetski liječnici i plastični kirurzi dostupni su tek za hitne slučajeve, a s obzirom na to da ih većina posljednje tjedne provode u svojim matičnim bolnicama, jasno je kako ćemo s omiljenim estetskim tretmanima pričekati do kraja izvanrednih mjera.
Prije svega, riječ je ipak o liječnicima, iznimno važnim pojedincima u zajednici, koji – svjesni svoje uloge u ovom trenu – na vrh liste prioriteta stavljaju pomoć Ministarstvu zdravstva u smanjenju širenja virusa COVID-19. Većina ih se slaže kako su, iako pogođeni privremenim zatvaranjem ordinacija, itekako svjesni da je socijalno distanciranje i smanjenje svih izlazaka koji nisu zdravstveno neophodni – u ovom trenutku najveći prioritet.
Ipak – vaši su omiljeni liječnici i dalje dostupni za telefonske i online konzultacije, kao i komunikaciju putem društvenih mreža, na kojima će rado odgovoriti na sve vaše upite i savjetovati vas oko kućne njege do sljedećeg posjeta ordinaciji.