Postoje skincare proizvodi koji uživaju kultni status među ljudima koji posvećuju ozbiljnu pažnju zdravlju kože, a jedan od njih je Environ. Ovaj brend, čiji je osnivač i znanstveni direktor dr. Des Fernandes, kardiokirurg i plastični kirurg iz Južnoafričke Republike, davno je stekao globalnu slavu, a u posljednje vrijeme sve je poznatiji i u Hrvatskoj. Njegova životna priča iznimno je zanimljiva: 1967. se pridružio timu čuvenog profesora Christiaana Barnarda, koji je u bolnici Groote Schuur u Cape Town izveo prvu transplantaciju srca na svijetu. Također, zaslužan je za ilustracije transplantacije srca metodom „Piggy-Back“ ili „Double“.
Svojoj prvoj ljubavi, plastičnoj kirurgiji, vratio se 1975., a čak 21 godinu radio je kao glavni savjetnik pri Odjelu za malformacije i deformitete čeljusti u bolnici Crvenog križa za dječje bolesti. Privatnu ordinaciju otvorio je 1979., a specijalizirao se za rekonstruktivnu i plastičnu kirurgiju te na tom području stekao svjetski ugled. Posljednjih godina proučava, piše i diljem svijeta drži predavanja o zdravlju i pomlađivanju kože uporabom vitaminskih preparata i tehnologije. Dr. Fernandes je jedan od pionira u korištenju vitamina A, antioksidansa vitamina C i E te beta-karotena kao sredstava za normalizaciju i zaštitu kože. Prvi je na svijetu uveo vitamin A u visokim dozama u kozmetičke kreme.
Naime, problemi vezani za stanjivanja ozonskog omotača i sve veće učestalosti raka kože potaknuli su ga na istraživanje najučinkovitijih sastojaka za zaštitu zdrave kože od rane dobi i za rješavanje sve većih problema povezanih s fotooštećenom kožom. Kako bi osobno predstavio Environ na hrvatskom tržištu, dr. Des Fernandes nedavno je održao je prezentaciju brenda u zagrebačkom hotelu Esplanade, a Estetica.hr dobila je priliku za ekskluzivni intervju.
Vaš karijerni put je doista fascinantan – od kardiokirurga koji je radio s profesorom Christiaanom Barnardom na prvoj transplantaciji srca na svijetu do svjetski poznatog plastičnog kirurga. Što Vas je inspiriralo na prijelaz iz kardiotorakalne u plastičnu kirurgiju?
Zapravo sam oduvijek želio biti plastični kirurg. No kad sam završio studij medicine, otišao sam jednom od svojih profesora i rekao mu to, a on me odgovorio jer nije imao dobro mišljenje o plastičnoj kirurgiji. Stoga sam otišao u Europu i specijalizirao kardijalnu kirurgiju. Nakon toga sam se vratio u Južnoafričku Republiku i počeo raditi s Christiaanom Barnardom, ali sam nakon nekog vremena shvatio da nisam sretan, jer je unatoč našem velikom trudu mnogo pacijenata umiralo. Bilo je to vrlo obeshrabrujuće. U plastičnoj kirurgiji je bilo drugačije. Shvatio sam da možemo nekome vratiti funkciju ruku, popraviti rascjep usne i nepca… Rekonstruktivna kirurgija mi je postala najvažnija. Bio sam glavni savjetnik na odjelu koji se bavio rascjepima usne i nepca u bolnici, a uz to sam se u privatnoj ordinaciji bavio estetskom kirurgijom.
Što vas je nadahnulo da pokrenete Environ?
To je zapravo tužna priča. Imao sam mladog pacijenta s melanomom koji se proširio po cijelom tijelu. Operirao sam ga nekoliko puta, postao vrlo blizak s njim, a na kraju je ipak umro. Razmišljao sam o tome kako ga nismo mogli izliječiti, ali da moramo pokušati raditi na prevenciji. Otišao sam u knjižnicu i dugo tražio po stručnim knjigama i člancima. Na kraju sam naišao na činjenicu da se vitamin A koristio za pomoć kod oboljelih od raka. To je bio početak.
Vitamin A je ključni sastojak Environovih proizvoda. Možete li objasniti njegovu važnost za zdravlje kože?
Vitamin A kontrolira manje-više sve što stanice rade, od početka do smrti. Stalno pazi na to kako stanice funkcioniraju i pokušava učiniti da funkcioniraju što je bolje moguće.
Vjerujem da koža ima život i da je vitamin A „kisik“ koji joj je potreban da bi bila lijepa i zdrava tijekom cijelog života. On normalizira kožu popravljanjem DNK te poboljšavanjem kvalitete kolagena i elastina, a pritom pomaže kontrolirati nakupljanje pigmenta i proizvodnju masnoće u koži.
Za što su sve korisni Environovi proizvodi?
Za kontrolu preranog starenja kože i fotostarenja te upala uzrokovanih onečišćenjem zraka. Environovi proizvodi upotrebljavaju se i za prevenciju i za tretiranje fotooštećenja, problematične kože, pigmentacija i ožiljaka.
Plastični kirurzi također ih preporučuju pacijentima kao učinkovit tretman prije i poslije operacija estetske kirurgije: vitamini A i C potiču normalan rast stanica, optimiziraju zdravlje kože i smanjuju vidljivost ožiljaka nakon operacija.
Bili ste pionir u korištenju visokih doza vitamina A u kozmetičkim kremama još 80-ih godina prošlog stoljeća. S kakvim ste se izazovima tada suočavali?
Nije bilo lako napraviti formulacije. Na samom početku sam ih pravio sam u svojoj kuhinji, a rok trajanja im je bio oko mjesec dana. Tada sam shvatio da mi treba kemičar koji će mi pomoći i dodati u formulaciju antioksidanse kako bi zaštitio vitamin A. Nakon što smo uspjeli, sljedeći najveći izazov bio je uvjeriti ljude da je to pravi način za tretiranje kože.
Možete li objasniti kako funkcionira Vitamin STEP-UP SYSTEM u Environovim proizvodima?
Kad smo mladi, naše stanice imaju na sebi mnogo receptora za vitamin A. Zato djeci možete davati visoke doze ovog vitamina na kožu i nikada neće imati problema.
No sunčeva svjetlost oštećuje receptore za unos vitamina A pa kad u odrasloj dobi stavite na kožu veću količinu, dolazi do iritacije. Stoga smo u Environu osmislili Vitamin STEP-UP SYSTEM – sistem u kojem prvo počinjete koristiti male doze, koje se postupno povećavaju. Tako na kraju dođete do najviše razine bez loših reakcija.
Environovi proizvodi preporučuju se djeci od desete godine. Koje su prednosti korištenja kod tako mlade djece?
Ja bih čak rekao u dobi od tri, četiri godine. Imamo mnogo beba koje su koristile vitamin A. Naravno, kod beba se ne stavlja iz kozmetičkih razloga već zbog problema s kožom. Druga stvar koju smo otkrili je da kada kožu tretiramo vitaminom A od dobi od oko pet, šest, sedam godina, djeca uđu u pubertet i ne dobiju akne, a to se odnosi na djecu čiji su oba roditelja imala akne. To je bila jedna vrlo lijepa stvar koju sam naučio.
Environ nastoji premostiti jaz između moderne medicinske znanosti o koži i kozmetičke njege. Kako to postižete?
Kada radim istraživanja i razvoj, prije svega gledam fiziologiju kože i kako funkcionira njezina kemija.
Pokušavamo uvesti znanost u njegu kože, a ne zanima nas što je najnovija moda. Za sve što radimo, potrebno je vrijeme. Treba vremena za razvoj, zatim treba vremena za rezultate kada koristite proizvod. Mnogi ljudi govore da žele kremu koja će dati rezultate sutra. Ne, to je gubljenje vremena.
Gdje vidite Environ u budućnosti?
Ja imam 82 godine, ali imamo mladi tim za istraživanje i razvoj s kojim se redovito sastajem i raspravljam o raznim idejama. Vjerujem da će Environ biti tu i za 50 godina, a sigurno znam jednu stvar – nikad neće biti prodan nekoj velikoj tvrtki iako nam dolaze i nude puno novca.
Je li vam ovo prva posjeta Hrvatskoj?
Ne, bio sam već u Dubrovniku i jako mi se svidjelo. Primijetio sam da su žene vrlo privlačne, no ono što me najviše oduševilo kod ljudi je vrlo pozitivan osjećaj, optimizam za budućnost. Mislim da je optimizam najvažnija stvar u društvu.
Ove web stranice koriste internetske kolačiće kako bi vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Funkcionalni kolačići
Uvijek aktivni
Spremanje ovih kolačića je striktno neophodno zbog legitimnog interesa omogućavanja funkcionalnosti specifično zatraženih od strane korisnika ili zbog općenitog prijenosa elektroničke komunikacije.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički kolačići
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Spremanje ovih kolačića koristi se isključivo za potrebe obrade statističkih podataka. Bez sudskog poziva, dobrovoljnog pristanka od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatne evidencije treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u tu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.