Gotovo da nema osobe koja barem jednom nije odgodila odlazak stomatologu zbog straha – od bušilice, boli ili same pomisli na neugodno iskustvo u ordinaciji. Taj osjećaj nelagode i napetosti prati mnoge, pa je dentalni stolac nerijetko sinonim za stres. No, što kada bismo vam rekli da taj posjet može postati ugodniji – uz iskustvo koje pomaže umiriti misli, opustiti tijelo i smanjiti osjećaj nelagode?
Freepik
U svijetu u kojem se ljepota sve više povezuje s unutarnjim skladom, a pojam wellbeing-a nadilazi luksuzne tretmane i postaje potreba modernog čovjeka, jedna hrvatska priča izdvaja se kao primjer kako znanost i kreativnost mogu oblikovati potpuno novo iskustvo zdravlja i estetike. Zvučna terapija, nekoć rezervirana za eksperimentalne laboratorije i alternativne krugove, danas se pretvara u moćan alat koji mijenja način na koji percipiramo brigu o tijelu i umu. U središtu ovog pristupa nalazi se zvuk – precizno oblikovan, prilagođen i usmjeren na poticanje prirodnih procesa u našem organizmu.
Foto: Darko Mareš
Tu priču predvodi Sonic Group, inovativni hrvatski start – up koji je razvio Sonic Advanced Sound Technology – tehnologiju nove generacije koja koristi frekvencije za poboljšanje mentalnog, emocionalnog i fizičkog stanja. Ova zaštićena Blackbird Method kombinira analogne i digitalne zvučne valove kako bi ciljano djelovala na neurofiziološke procese, spajajući znanstvenu preciznost s iskustvom koje se doživljava na razini cijelog tijela.
Foto: Darko Mareš
Sonic Group je već globalno prepoznat zahvaljujući svom prvom proizvodu, Sonic Pill®, digitalnom dodatku zdravlju koji je osvojio međunarodne nagrade na sajmovima iENA 2019 u Nürnbergu i SIIF 2019 u Seulu.
Nova era dentalnog iskustva
Iz iskustva i uspjeha sa Sonic Pill® tehnologijom rodila se ideja za Sonic Pro Dental – inovativno digitalno rješenje koje unosi sasvim novu dimenziju u dentalnu skrb. Razvijen kao digitalni suplement koji se koristi tijekom stomatoloških zahvata, Sonic Pro Dental koristi posebno oblikovane zvučne frekvencije kako bi pacijentima smanjio stres, anksioznost i percepciju boli. Tehnologija se temelji na Blackbird metodi autorice Petre Crnetić Dvojković, a djeluje tako da potiče moždane valove povezane s dubokim opuštanjem, istovremeno smanjujući nelagodu u tretiranom području i filtrirajući neugodne zvukove iz okoline.
Foto: Darko Mareš
Ono što ovaj pristup čini posebno relevantnim za područje estetike i wellbeing-a jest činjenica da ne mijenja samo tijek zahvata, već i cjelokupno iskustvo. Pacijent ne doživljava stomatološki stolac kao izvor nelagode, već kao prostor u kojem može ostati smiren, opušten i emocionalno neutralan. U stomatologiji ovakav pristup osigurava da i put do cilja bude ugodan. To je spoj znanosti i estetike, gdje tehnologija ne služi samo da poboljša rezultat, već i da unaprijedi proces.
Foto: Iva Krmpotić Urbić
Sonic Group je za ovaj projekt nagrađen i na nacionalnoj razini, osvojivši prvo mjesto u programu “Pokreni nešto svoje 2025”. Ovo priznanje, uz međunarodna priznanja koja već imaju, potvrđuje da je riječ o rješenju koje ima potencijal ne samo u zdravstvenom sektoru, nego i u industrijama usmjerenima na luksuz, ljepotu i dobrobit korisnika.
Pogled u budućnost
Razgovarali smo s Ivom Zovko, izvršnom direktoricom Sonic Groupa, kako bismo dobili uvid u nastanak ideje i put razvoja ove inovacije.
Foto: Darko Mareš
Kako je nastala ideja za Sonic Pro Dental i što vas je potaknulo da krenete u tom smjeru?
Ideja za Sonic Pro Dental (SPD) razvila se kao prirodan nastavak našeg prvog B2C proizvoda – Sonic Pill. Korisnici su nam počeli javljati da im naši univerzalni zvučni programi, poput Sonic Pill Pain Relief, Deep Sleep i Stress Free, pomažu u pripremi za stomatološke zahvate, kao i u oporavku nakon njih. Taj povratni feedback bio je ključan poticaj za daljnje istraživanje utjecaja zvuka i terapije frekvencijama u dentalnom kontekstu.
Foto: Darko Mareš
Istovremeno, poticaj je došao i iz činjenice da je dentalna medicina iznimno zahtjevna i stresna profesija. Upravo zato željeli smo stvoriti ugodno i podržavajuće radno okruženje za doktore dentalne medicine i osoblje dentalne klinike – kroz ambijentalne zvučne programe koji se reproduciraju putem zvučnika tijekom zahvata, stvarajući opuštajuću no fokusiranu atmosferu u ordinaciji.
Foto: Darko Mareš
Tako je nastao SPD – specijalizirani digitalni zvučni dodatak koji prati ritam dentalne ordinacije, od čekaonice do zahvata. Programi su osmišljeni kako bi pozitivno utjecali na pacijente: smanjenje dentalnog stresa i anksioznosti, ublažavanje percepcije blage do umjerene boli te stvaranje ugodne zvučne kulise koja neutralizira neugodne zvukove poput bušilica i aparata.
Što je do sada bio najveći izazov u razvoju i primjeni?
Jedan od najvećih izazova bio je razviti programe prilagođene različitim stresnim okidačima pacijenata. Inicijalni programi za zahvate (kraći od 20 i duži od 60 minuta) temeljili su se na brainwave entrainmentu putem binauralnih beatova, skalarnih valova i frekvencijskih koktela Blackbird metode. Pokazali su se vrlo učinkovitim, ali su bili ograničeni na uporabu putem slušalica.
Tijekom ispitivanja uočili smo da je kod manjeg broja pacijenata ključan bio kontakt s doktorom, pa smo razvili dodatni 60-minutni program sa isochronicnim tonovima, koji se može reproducirati i putem zvučnika. Istraživanja su pokazala da ambientalni program povoljno djeluje i na doktore te osoblje.
Foto: Darko Mareš
Važno je bilo i osigurati da se SPD lako uklopi u svakodnevni rad ordinacije, bez ometanja postojećih protokola. No, najveći izazov ostaje edukacija – objasniti da zvuk izrađen prema autorskoj metodi certificiranog zvukoterapeuta nije pozadinska glazba, već alat koji smanjuje dentalnu anksioznost, stres i percepciju boli. Višefazni razvoj i prilagodbe omogućili su nam izradu preciznih protokola koji prate dinamiku ordinacije i realne potrebe dentalne medicine.
Koliko su stomatolozi otvoreni prema inovacijama poput ove?
Testiranje prototipa Sonic Pro Dentala u nekoliko ordinacija pokazalo je da su stomatolozi otvoreni inovacijama poput SPD-a, uz edukaciju i jednostavnu integraciju u postojeće protokole. Rezultati su donijeli mirnije i suradljivije pacijente, ugodnije radne uvjete i efikasnije tretmane. Primjena SPD-a dodatno jača reputaciju ordinacija te otvara nove izvore prihoda, primjerice kroz ponudu Sonic Pill zapisa za kućnu njegu.
Foto: Darko Mareš
U srpnju 2025. Sonic Group je za ovaj projekt osvojio nagradu Nikola Tesla – Genij za budućnost za inovaciju u digitalnoj zvučnoj terapiji, a u listopadu SPD će biti predstavljen na Gitex Dubai 2025, jednom od najvećih svjetskih sajmova tehnologije. Time se Sonic Pro Dental pozicionira kao inovativni digitalni suplement koji donosi benefite i pacijentima i stomatolozima, te otvara vrata međunarodnom lansiranju.
Paralelno se usavršava konačna verzija paketa, koji će uz zvučne zapise i platformu sadržavati i uređaj za reprodukciju te slušalice. Iz pozitivnog iskustva proizašao je i novi projekt – Sonic Pro Esthetic, prilagođen estetskoj medicini. Prva testiranja s kirurzima i pacijentima pokazuju odlične rezultate u smanjenju stresa, percipirane boli i povećanju zadovoljstva tretmanom, pa se očekuje da će donijeti jednaku inovaciju estetskoj kirurgiji kao što SPD donosi dentalnoj medicini.
Ove web stranice koriste internetske kolačiće kako bi vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Funkcionalni kolačići
Uvijek aktivni
Spremanje ovih kolačića je striktno neophodno zbog legitimnog interesa omogućavanja funkcionalnosti specifično zatraženih od strane korisnika ili zbog općenitog prijenosa elektroničke komunikacije.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički kolačići
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Spremanje ovih kolačića koristi se isključivo za potrebe obrade statističkih podataka. Bez sudskog poziva, dobrovoljnog pristanka od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatne evidencije treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u tu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.