K-Beauty izraz je za njegu kože karakterističnu za Južnu Koreju. Usredotočena na zdravlje kože, hidrataciju, blistavost i ujednačenost tena bez pigmentacija, korejska definicija lijepe kože posljednjih je godina stekla svjetsku popularnost.
Osim korištenja prirodnih i pomalo neobičnih sastojaka poput puževe sluzi, pčelinjeg otrova, ekstrakta morske zvijezde i svinjskog kolagena, korejsko viđenje njege kože uključuje i dugotrajne režime masaže lica, pa su tako serumi, esencije, maske, ulja i ekstrakti nezaobilazni dio njihove njege.
Za održavanje svijetle puti i porculanskog tena, Južnokorejke u svakodnevnu njegu kože uvijek uključuju i kremu s visokim SPF-om.
Svaka pobornica korejske njege pridržava se različite rutine, no svaka od njih ima za cilj pružiti osjećaj rituala za opuštanje, užitak i brigu o sebi.
Scarlett Conlon iz Voguea nakon posjete Južnoj Koreji izdvojila je nekoliko činjenica koje su je najviše fascinirale u korejskom pristupu ljepoti.
O njezi kože uče već kao djeca
Najveća razlika korejske od zapadnjačke kulture njege kože leži u tome što u Južnoj Koreji uče djecu od vrlo rane dobi kako pravilno brinuti o koži. Već su djeca predškolske dobi svjesna važnosti održavanja zdrave kože, pa nije neobično što su vrlo dobro upoznati s pravilnim čišćenjem, hidratiziranjem i korištenjem maski za kožu. Iz tog razloga, manji broj odraslih ljudi u Južnoj Koreji ima problema s nečistom kožom i aknama.
Lice uvijek čiste – dvaput
Zaboraviti skinuti šminku prije spavanja najčešći je ženski grijeh kada je riječ o njezi kože, no Korejkama je takav čin nezamisliv.
Tipična rutina čišćenja lica sastoji im se od čak dva čišćenja – prvo za uklanjanje šminke koriste tekuće odstranjivače i prirodna ulja koja uklanjaju nečistoće i bakterije, dok se drugo čišćenje oslanja na bogate, pjenaste losione za čišćenje koje nekoliko minuta umasiravaju u kožu prije ispiranja u toploj vodi.
Pravilo “10 sekundi” shvaćaju vrlo ozbiljno
Iako je čuveno pravilo po kojemu je potrebno nanijeti proizvod na lice u roku od 10 sekundi od ispiranja lica poznato ženama diljem svijeta, Korejke ga se vrlo strogo pridržavaju.
Najčešći prvi korak nakon čišćenja lica im je nanošenje tonera, no i nakon njega je potrebno u roku od 10 sekundi nanijeti hidratantnu njegu, kako ne bi pretjerano isušio kožu.
Vježbaju i razgibavaju lice
Trend koji su započeli korejski glumci vrlo se brzo proširio među mladim djevojkama koje žele zategnutije lice i blistavu kožu. Lice je, poput ostatka tijela, prekriveno mišićima, a njihovom redovitom vježbom moguće je smanjiti masne naslage ispod brade i na obrazima, a čeljust učiniti izraženijom i čvršćom.
Osim zategnutijeg lica, tjelovježbom potiču cirkulaciju u licu, što čini kožu blistavom i rumenom.
Ne mogu zamisliti dan bez – maske
Najtraženiji beauty proizvod u Južnoj Koreji je maska za lice. Postoje čak i specijalizirane trgovine koje u ponudi imaju isključivo maske, čak ne nude niti druge vrste proizvoda za njegu kože.
Također, za razliku od žena u zapadnim zemljama koje maske koriste za povremeno i kad im je koži potrebna dodatna njega, Korejke su navikle maske koristiti svaki dan i smatraju ih sastavnim dijelom njege, a ne tretmanom za posebne prilike.
Plastične operacije nitko ne skriva, već se njima ponose
Plastične operacije već godinama u zapadnom svijetu nisu tabu tema, no još uvijek se o njima rijetko javno progovara, a vrlo često ljudi niječu odlaske pod nož.
U Južnoj Koreji uljepšavanje kod dermatologa i plastičnog kirurga svakodnevna je pojava i ne smatraju je ničim posebnim, a još manje sramotnim. Većina pripadnika mlađe generacije želi se podvrgnuti nekoj plastičnoj operaciji, o tome govore javno i bez srama. Naime, uvjereni su kako je to najbolji način da lakše pronađu posao ili boljeg bračnog partnera, pa nije neuobičajeno da roditelji djeci za 18. rođendan poklanjaju operaciju po želji.
Pakiranje je jednako važno kao i proizvod – ako ne i važnije
Prilikom svake kupnje pažnju nam privuče pakiranje proizvoda, no u Južnoj Koreji tu činjenicu iskorištavaju više nego igdje drugdje. Oslanjaju se na ljepotu pakiranja, pa svaki proizvod priča svoju priču, a svako pakiranje je osmišljeno poput bajke.
Neki urednici beauty časopisa tvrde kako je upravo šareno i vizualno privlačno pakiranje koje je idealno za društvene mreže doprinijelo porastu popularnosti proizvoda iz Južne Koreje.
Izvor: Vogue