Kultna francuska parfemska kuća Diptyque prošle je godine proslavila 60. rođendan. Velika je to i važna obljetnica koja svjedoči o dugovječnosti ovog niche parfemskog brenda koji je danas u samom vrhu svjetske parfumeristike, a svojim inovativnim, neočekivanim i uvijek zanimljivim kreacijama osvaja ljubitelje parfema diljem svijeta.
Većina Diptyque mirisa sasvim je u korak s jednim od najvećih trendova današnjice – gotovo svi oni su genderless, odnosno, mogu jednako sjajno pristajati i muškarcima i ženama. Osim po svojim mirisnim pričama koje doslovno imaju moć odvesti vas na prava olfaktorna putovanja, brend Diptyque poznat je i nepogrešivo prepoznatljiv po svojem vizualnom identitetu u kojemu dominira pročišćena, ali i sofisticirana tipografija smještena u tipičnu ovalnu formu.
U početku bijahu svijeće
No, manje je poznato da Diptyque svoj životni put nije započeo s parfemima, već sa svijećama. Sve je, naravno, počelo u Parizu, 1961., na kultnoj adresi 34, boulevard Saint-Germain.
Tri prijatelja – arhitekt Christiane Gautrot, slikar Desmond Knox-Leet te voditelj i dekorater kazališta Yves Coueslant odlučili su se udružiti i zajedno otvoriti boutique u kojemu su najprije nudili svoje tekstilne kreacije. Nazvali su ga Diptyque prema dvostrukim vratima dućana koja su ih podsjećala na slikarski diptih.
I tako, malo po malo, ovaj se butik s vremenom transformirao u posve jedinstveno mjesto – neku vrstu chic bazara gdje su se mogli pronaći brojni neobični i neočekivani predmeti. Bio je to concept store prije izuma concept storea.
I već dvije godine nakon otvaranja, vlasnici Diptyquea odlučili su proširiti svoj asortiman. Tako su 1963. lansirali prvu seriju mirisnih svijeća. A one su, prema riječima autora, bile svojevsrsni hommage prirodi. Prvi su mirisi ponijeli vrlo poetična imena: Aubepine, Cannelle i The.
L’eau de Diptyque
S kreiranjem parfema krenuli su 1968. pa je tako svjetlo dana ugledao prvijenac L’eau de Diptyque. Zaredali su se drugi, jedinstveni, neobični, posebni, specifični mirisi, od kojih su mnogi dobili i svoju varijantu u formi svijeće.
Svijeće su od početka punili u staklene posudice, a za svoja su četiri ikonična mirisa – Feu de bois, Figuier, Baies i Tubéreuse kreirali i ogromne posude od lakirane keramike. To su svijeće koje mogu gorjeti do 250 sati, a mogu se koristiti u unutarnjim ili vanjskim prostorima. Često se mogu vidjeti u ekskluzivnim hotelima i najljepšim domovima diljem svijeta.
Osim parfema i mirisnih svijeća, Diptyque u svojem portfelju ima i mnoge druge inovativne i vrlo posebne proizvode – od kompletnih linija za njegu kose, lica i tijela, preko mirisa za dom, mirisnih ovala za prostore, krutih parfema čije kutijice više nalikuju skupocjenim pudrijerama pa do linije prekrasnih svilenih pidžama i malih dekorativnih predmeta poput držača za sapun ili svijećnjaka.
Kako god bilo, usprkos planetarnom uspjehu, Diptyque nikada nije podlegao trendovima ili modi – uvijek je ostao dosljedan i vjeran sebi te je zadržao tu jedinstvenu, pomalo tamnu auru koja svakom kupcu njegovih proizvoda pruža doista posebno iskustvo.