“Vrlo ugodan i šarmantan doktor koji je svojim znanjem i stručnošću rasplinuo sve moje stahove, a rezultati su „fantastični“ – samo je jedan od komplimenata koji su na portalu Najdoktor namijenjeni liječniku Josipu Lovriću, specijalistu opće kirurgije koji je već niz godina usredotočen i na – ljepotu. Na tom se portalu i ove godine našao u društvu najboljih općih kirurga, a vjerujemo da mu je ipak najveća nagrada za dosadašnji trud otvorenje vlastite klinike Boutique Clinic Skinova u samom središtu Zagreba.
Koja je također – vrlo ugodna i šarmantna. Iznimno profinjen prostor – „mjesto gdje ljepota šapuće“ – zaslužan je za toplu i decentnu atmosferu u kojoj se nije teško opustiti. Klijentica koju smo zatekli u „dnevnom boravku“ komentirala je kako bi se ondje rado ušuškala i gledala Netflix… A generator opuštenog i prijateljskog ozračja srdačni je kirurg Josip Lovrić, kojeg smo najprije pitali što ga je motiviralo na otvorenje klinike. Hrabrost? Želja za izazovima?
Pa… jednostavno je došlo vrijeme. Tijekom šest godina rada u estetici osluškivao sam što žene žele… I zamislio taj neki topliji, manji prostor, u kojem bi se ne samo osjećale sigurno, nego sam im želio priuštiti osjećaj pripadnosti, gotovo kao da su kod kuće. Ostalo se nametnulo samo od sebe: izaći iz jednog velikog sustava, poštivati te žene i pružiti im ono što, zapravo, žele i o čemu šapuću.
Kojim ste novitetima “počastili” svoje klijentice?
Estetska medicina najbrže je rastuća grana medicine – i stalno se događa nešto novo. Novosti svakako ima i kod nas: neke su već tu, a neke tek očekujemo. Ono što je trenutno najzanimljivije jest Pico laser, jedini takav u ovom dijelu Europe. Među ljudima koji na globalnoj razini prate laserske tehnologije u estetici izazvao je pravi boom jer za razliku od dosadašnjih generacija učinke na koži postiže s eksponencijalno puno manjim energijama, što podrazumijeva i manja oštećenja kože. Istovremeno, puno se brže dolazi do rezultata, bilo da se radi o uklanjanju pigmentacija, hiperpigmentacija, melazmi, pa čak i pjegica… Uklanja i mitesere, a savršeno je rješenje i poželi li osoba ukloniti tetovažu. Naime, nekad je bilo potrebno 10, 12, 15 i više tretmana, dok je kod ovog lasera potrebno pet do šest tretmana.
„Hollywood black peel“ više nije „black“ jer nema potrebe za nanošenjem crne karbonske paste. To je ono što je trenutno novo, no bit će toga još. Primjerice, sljedeći mjesec stiže nešto što će u ovom južnom dijelu Europe biti ekskluzivno dostupno samo kod nas…
Kakav je vaš pristup ljepoti?
Kao što krilatica klinike kaže: ljepota mora šaptati. Taj naziv se nametnuo sam po sebi: istinski dobar uradak mora biti vidljiv, a nevidljiv. Moje su klijentice tijekom godina prepoznale taj moj koncept: mora biti prirodno, mora biti nevidljivo, mora biti po onom principu da kad izađete među ljude, svi pomisle i komentiraju kako sjajno izgledate, no nitko ne može uprijeti prstom o čemu se točno radi i što se točno promijenilo… Sve treba biti u skladu s principima estetike – bila ona matematička estetika, ili taj neki umjetnički dojam samog liječnika.
Kakve su Hrvatice kad je riječ o filerima i botoksu?
Kao prvo, estetika je izašla iz domene tabua, na neki je način postala poput higijene. I želje klijentica mijenjale su se s godinama. Prije pola desetljeća išlo se na tu neku predimenzioniranost, da se vide ti puni obrazi, a usne bi znale biti neproporcionalne… No, kako se mijenjaju trendovi u svijetu – koje najviše lansira Instagram – tako se mijenjaju trendovi i kod nas. Hrvatice su definitivno napustile koncept „neka se to vidi“: danas žele skladne rezultate, profinjene proporcije, žele zadržati identitet, a da se vrijeme ipak vrati… Gleda li se Europa, što se ide zapadnije, to se više teži diskretnim korekcijama, što se ide istočnije, traži se predimenzioniranost. Mi smo zasad negdje na granici. No, mnogo je toga odgovornost i nas liječnika…
Mislite li da liječnici imaju i edukativnu ulogu?
Itekako! Meni nije žao uložiti vrijeme u konzultacije. Sjest ćemo tamo u „dnevni boravak“ i ako treba sat vremena raspravljati da bismo dobili taj neki odnos u kojem klijentica „kuži mene, i ja kužim nju“. To je imperativ. Najmanji je problem aplicirati filere. No, taj moment čini razliku. Jer, stavi li se filer bez da smo pritom klijentici objasnili kako će se ona s njim nositi, tu uspjeha nema. Tek kad smo objasnili što se sve, kako i zašto može postići, dobivamo odnos kojem težim: u kojem ona vjeruje meni, a ja vjerujem njoj. Edukacija je, dakle, osnova svega. Zapravo, čak ne bih rekao da je riječ o edukaciji, više je to prijateljski razgovor u kojem će na repertoar doći i vrste materijala, trajanje, učinak… A postoji i olakotna okolnost specifična za estetiku – sve što se aplicira u kožu, ako se osoba s tim ne može nositi, može se „obrisati“.
Koji su fileri vaš izbor?
Ja sam godinama birao… Imao sam sreću da sam radio s doista vrhunskim proizvođačima – počevši od Allergana. Kada je Merz ulazio na naše tržište, bio sam počašćen što su htjeli da predstavljam njihov brend. Uvijek sam težio ponuditi nešto što je u skladu s mojim konceptom, da bude iznimno prirodno, a opet da daje lijepe konture. I stalno sam tražio dalje…
U velikom broju studija koje sam pročitao fokusirali su se na Aliaxin brenda IBSA zato što se – po svojim reološkim svojstvima i načinu na koji se integrira u tkivo – pokazao kao savršen filer, koji daje nevidljivo-vidljive rezultate. Istovremeno, estetika ide naprijed: način na koji se hijaluroni dobivaju ide naprijed. Dakle, nije svaki hijaluron isti. To je kiselina, to je šećer, ali njegova kvaliteta puno ovisi o tome na koji ga način kompanija dobiva, i na koji način kreira njegova reološka svojstva. Dakle, zašto Aliaxin? Zato što se u posljednje vrijeme u Europi pozicionirao među tri najveća proizvođača, a ove je godine u kategoriji finalista za najbolji dermalni filer na svijetu. Ja sam zaista poznat po tome da uvijek pazim s čime radim, uvijek su to bile vrhunske i provjerene stvari, i u tom stilu i nastavljam.
U svojoj ponudi imate i vrhunski proizvod Profhilo, za kojim u zadnje vrijeme na tržištu vlada prava pomama. Kome savjetujete taj proizvod?
Apsolutno svima. Profhilo je specifičan proizvod, njega se ne može staviti ni u kategoriju filera, niti u kategoriju mezoterapije ni boostera, on je jedan hibrid koji objedinjuje najbolje od sva ta tri proizvoda. Odličan je za žene koje tek ulaze u svijet estetike, kojima je sam koncept „punjenja i prepunjavanja“ stran. Profhilo je nešto što će im dati vidno osvježenje, dat će im taj jedan nježni lifting, a opet neće dobiti ono što ne žele, a to je predimenzioniranost.
S druge strane, i oni koji su godinama na injectable materijalima ne mogu se svake godine “puniti”. Rezultate filera zapravo treba jako pametno i metodički održavati, i za to je idealan Profhilo. Naime, prosječni filer ima cca 18-25 mg hijalurona u šprici. Profhilo ima 64 mg. Dakle, kada se on aplicira u kožu – bilo u vrat, bilo u lice, dekolte, laktove ili nadlaktice – ta se koncentracija hijalurona proširi po regiji u kojoj radimo i ne samo da hidrira, nego zbog posebnog načina na koji se dobiva taj hijaluron, on ima i izniman lifting učinak. Osim na licu, fantastične rezultate postiže i na vratu, na laktovima, na koljenima, dakle svagdje gdje imamo namreškanost kože. On je genijalna ulaznica u svijet estetike i savršen način za održavanje rezultata postignutih filerima.
Na koje tretmane u vašu ordinaciju najčešće dolaze 40-godišnjakinje?
To su godine u kojima se licem moramo temeljito pozabaviti. Dakle, ne samo staviti filer, jer time problem nismo riješili. To su godine u kojima organizam usporava; događa se, među ostalim, eksponencijalni pad ne samo količine hijalurona, nego i kolagena i elastina, gubitak međustaničnog ekstracelularnog matriksa… Kako bi se lice zadržalo u formi ili vratilo koju godinu unazad – i kako bismo ga pustili da elegantno nosi svoju priču – najčešće primjenjujem kombinatoriku. Poanta nije samo u jednom tretmanu.
Opet se vraćam na edukaciju: svakoj klijentici treba objasniti što se sve događa. Počinje li predmenopauza, utječu li hormoni na izgled kože, nestanak sjaja, početni sagging… Dakle, tražimo i rješavamo uzrok, a ne simptom. Najčešće kombiniram injectable segment – popunjavaju se područja kojima nedostaje volumen, vraćaju se konture lica koje se počelo opuštati, na aktivnost se potiču fibroblasti, pojačava se proizvodnja ekstracelularnog matriksa…i neinvazivni kozmetološki dio koji se savršeno naslanja na injectable materijale. Združeni princip neinvazivnog i invazivnog, prema mom mišljenju, daje najbolje rezultate.
Važno je da žene znaju da što godine idu prema gore, učinak ne može biti instant kao što se to događa u dvadesetima: briga o licu mora biti proces. Mora, dakle, postojati i određeno strpljenje da bi se postigao rezultat koji će dugo trajati.
Zbog čega vam dolaze dvadesetogodišnjakinje?
Žene u dvadesetima najčešće dolaze raditi usne i botoks. Žene nakon 25. prihvatile su činjenicu da što se prije počne s baby dozama botoksa, sprječava se nastanak trajnih horizontalnih bora na čelu. Pod utjecajem Instagrama prigrlile su i kocept skinbostera. To je injectable materijal, ali nema lifting kapacitet. U površinskom sloju kože oni naprave svojevrsni „plašt“ hijalurona koji prema van održava glow efekt. Uvriježila se i krilatica: idealan selfie? No filter – just skin booster.
Imaju li skinboosteri smisla u četrdesetima?
Naravno da imaju, no najprije se rješavaju prioriteti. Jer, lice može dobiti sjaj, ali ako je opušteno, onda najprije treba riješiti taj problem. Ponavljam – rješava se uzrok, a ne simptom. Kad lice vratimo na mjesto, dobijemo konturu, profil, oblik – e onda možemo početi raditi na površini. Baš kao i restauratori.
Koji vas još tretman oduševljava?
Obožavam botoks. On je neuromodulator i ima svoj učinak bez obzira na sve. Uvijek je nekako u algoritmu kod žena koje tek počinju ulaziti u svijet estetike da krenu s malim količinama botoksa. Ona će, naime, odmah vidjeti rezultat, pogotovo ako se tretiraju mrštilice i smijalice. No, botoks ima puno veći potencijal. On je zaista čudo iz bočice.
Funkcionira li koncept u kojem klijentica kaže kojim budžetom raspolaže, a onda joj vi u okviru njega osmislite optimalnu ponudu?
Apsolutno! A najbolju ponudu napravit ću u suradnji s kozmetologom. Primjenjujemo takozvani face mapping sustav: zajedno vas pregledamo, saslušamo želje i mogućnosti i složimo polugodišnji ili godišnji paket održavanja koji, naravno, ne uključuje samo filere. Jer svako lice priča svoju priču. Analiziramo što se događa na površini kože, ispod kože, što se događa s određenim vektorima na licu, jesu li oni popustili, koji su to uzroci koji su rezultirati sadašnjom slikom… I onda kreiramo ponudu. Na klijentici je da dolazi u određenim vremenskim intervalima tijekom kojih se ne radi svaki put isto, nego djelujemo sa svih aspekata da bismo dobili ono što je na početku zaželjela. I to, naravno, uklopimo u njezine financijske mogućnosti.
Što od kozmetike koristite?
Kad je riječ o kozmetičkim tretmanima, odabrali smo vrhunsku švicarsku kozmetiku Methode Physiodermie, i moram priznati da smo zaista ponosni na to što smo jedina klinika istočno od Beča koja tu kozmetiku ima u ponudi. Švicarska, Austrija, Njemačka, Francuska… Recimo, cijela Azurna obala obožava certificirano organske tretmane Physiodermie!
Oslonili smo se i na dermokozmetiku – a to je kozmetika čiju učinkovitost i sigurnost potvrđuju kliničke studije, i koja je pokazala rezultate kod određenih tipova kože i određenih problematika. Ti preparati sadrže aktivne supstancije u velikim postocima – za razliku od proizvoda koji nisu dermokozmetički i u svom sastavu imaju svega, ali u malim količinama pa djelatna tvar nije dovoljno zastupljena.
Tu smo se oslonili na iznimno kvalitetne brendove Endocare te Heliocare – proizvode koji štite od sunca i jedini imaju sva četiri mehanizma zaštite (UVA PA ++++, UVB SPF100 +, HEVL, IR-A) zbog specifične kombinacije kemijskih i mineralnih filtera i aktivnih sastojaka. Tu je i linija Neoretin s retinolima, a problematici rješavanja akni namijenjena je linija Biretix. Akne su, naime, kompleksan problem koji dotiče i mlađu populaciju, i žene u zrelim godinama. Najmanji dio svega toga događa se ovdje u klinici: u slučaju problematične kože, njega se treba primjenjivati i kod kuće pa mi je bitno da se kozmetika oslanja na sve ono što mi ovdje radimo.
Jer ako ne koristite adekvatnu dermokozmetičku njegu, tretman u klinici je samo vrh sante leda. Liječenje akni podrazumijeva jake i agresivne proizvode koji izuzetno isuše kožu. I onda je to začarani krug: isušenost, naime, potiče dodatno lučenje sebuma. A njega onda pomaže vratiti koži balans.