Danas proizvodi JouJou Botanicals nose prestižne certifikate, prodaju se u niche trgovinama diljem Europe, a poljski Vogue ih s razlogom svrstava među beauty favorite. Kako je izgledao taj put od kuhinje do polica europskih beauty concept storeova? Kako spojiti divlju prirodu i suvremenu znanost u (istoj) bočici? I kako ostati vjeran sebi dok vas prepoznaju i kupci i Vogue? O svemu tome razgovarali smo s Nikolinom Firm. Iskreno i prirodno. Jer ona je baš poput njezinih proizvoda!
Sve je počelo home made sapunima tijekom porodiljnog dopusta. Kad ste prvi put pomislili: “Okej, ovo nije samo hobi”?
– Zapravo sam taj moment morala stvoriti sama. Razlog tomu je što u EU sve što spada u kozmetičke proizvode mora imati popratnu papirologiju i certifikaciju. Kada sam bila sigurna u svoje formulacije i kvalitetu proizvoda, pokrenula sam certifikaciju istih. A onda više nije bilo povratka, novac i vrijeme su već bili uloženi i znala sam da mi je jedina opcija gurati naprijed.

Kako je tekao taj put do brenda JouJou Botanicals?
– Bio je to vrlo intuitivan, ali istovremeno jako strukturiran put. Sama sam prošla sve korake, od regulative i certifikata do formulacija i brendiranja. Nisam imala investitore ni agencije, ali imala sam strast i želju da sve svoje ideje i inspiraciju ubacim u neki proizvod. JouJou je rastao kako sam ja rasla, kao žena, majka i poduzetnica.
JouJou Botanicals utemeljen je na divljoj mediteranskoj prirodi i biotehnologiji – možete li nam otkriti kako izgleda proces u kojem se te dvije “suprotnosti” susreću i stvaraju jedan proizvod?
– To je kao spoj drevnog znanja i suvremene znanosti, i upravo tu leži čarolija. Na primjer, u proizvodu koristimo samoniklu biljku motar, ali ekstrahiranu inovativnom CO2 metodom kako bi zadržala maksimum aktivnih tvari. Uvijek spajamo najaktivnije dijelove biljaka koji dokazano podržavaju mikrobiom kože jer nam je uvijek fokus najprije na mikrobiomu, a potom na targetiranju nepravilnosti. Rezultat je formulacija koja je istovremeno intuitivna, prirodna i znanstveno utemeljena.
Puno se priča o clean i green beauty trendovima. Koja je, po vama, najveća zabluda o prirodnoj kozmetici koju želite razbiti?
– Da je prirodna kozmetika manje učinkovita. To jednostavno nije točno ako je formulacija dobro promišljena. Često se prirodno poistovjećuje s “neaktivnim”, a istina je da priroda ima nevjerojatno potentne sastojke ako ih znate ispravno koristiti i ako ne štedite na kvaliteti.
Sudjelovali ste u projektu “Pokreni nešto svoje”, kako je ta podrška promijenila tijek vašega poslovnog puta i zašto su takvi programi važni za mikropoduzetnice?
– Taj projekt mi je dao vjetar u leđa u trenucima kada je naš posao počeo rasti i bila sam puna sumnji. Osjećaj da netko vjeruje u tvoju ideju jednako snažno kao ti – to je neprocjenjivo. Mikropoduzetnice često rade same iz kuhinje, u pidžami, između komuniciranja s kupcima i pakiranja paketa. Ovakvi programi stvaraju prostor za rast, ali i za osjećaj zajednice i povezivanja.
Što biste istaknuli kao najveću vrijednost projekta “Pokreni nešto svoje” i možete li podijeliti konkretan primjer ili iskustvo koje je vama osobno najviše značilo tijekom sudjelovanja u projektu?
– Najveća vrijednost za mene bio je osjećaj da nisam sama i da su nakon završetka projekta svi još uvijek tu za mene. I ako se mi sami ne javimo, oni se uvijek sjete nas.
Koji vam je proizvod iz JouJou kolekcije najbliži srcu i zašto?
– Absolute Berry Bio Retinol ulje za lice. Njega smo razvijali najdulje i bez kompromisa, i pokazao nam je što sve može biti kad spojiš znanje, intuiciju i želju da stvoriš nešto nježno, ali moćno. To je onaj proizvod koji zamjenjuje 5 koraka u rutini, a sve što vam treba je tek minuta.
Vaše proizvode obožavaju i trudnice, i minimalistice, i hollywoodske dive. Kako uspijevate zadovoljiti tako raznoliku publiku, a ostati vjerni svojim principima?
– Znam da ovaj pristup nije uvijek najbolji izbor za biznis, ali nismo formulirali proizvode s idejom široke mase i publike. Fokus je bio na sigurnosti i kvaliteti sastojaka bez kompromisa. Kada stvaraš nešto iz autentičnosti, to prirodno privuče ljude koji dijele iste vrijednosti – bez obzira na to gdje se nalaze.
Što za vas znači “slow beauty” i kako se ta filozofija odražava u vašoj svakodnevici?
– Slow beauty za mene znači poštovanje prema sebi, svom tijelu te shvaćanje da sve odluke danas utječu na nas u skoroj budućnosti. Ne vjerujem u instant i agresivna rješenja. Vjerujem u rituale, u ponavljanje, u male trenutke njege koji postanu sidra u danu. U praksi, to znači da biram manje proizvoda, ali veće kvalitete.
Koliko vam je važna ambalaža u procesu brendiranja i kako ste uspjeli spojiti estetiku s održivošću?
– Jako mi je važna jer je prvi kontakt s proizvodom, ali i jer šalje poruku. Željela sam da JouJou proizvodi izgledaju kao mali rituali na polici i da su ugodni u ruci kao i na koži. Zato biramo staklo, reciklabilne materijale i radimo u malim serijama kako bi sve ostalo svježe i svjesno.
Vratimo se još malo na jedan od vaših najpoznatijih proizvoda, ulje za lice Absolute Berry, koje koristi biljku motar dobivenu CO2 ekstrakcijom. Što vas je privuklo toj biljci i njezinu potencijalu?
– Motar je čudo Jadrana. Raste između stijena i soli, ne traži puno, ali daje nevjerojatno mnogo. U njemu je snaga otpornosti, pročišćenja i regeneracije. Posebna metoda CO2 ekstrakcije nam je omogućila da sačuvamo tu čistu esenciju i unesemo je direktno u kožu. Osim toga, motar je odličan za zdravlje i kao namirnica.
Što biste voljeli da svaka osoba osjeti kada prvi put isproba neki od vaših proizvoda? I gdje vidite JouJou Botanicals u godinama koje dolaze?
– Voljela bih da osjeti kako je to više od proizvoda – nježnost, znanje i pažnja pretočena u teksturu. I da je netko mislio na nju, na kožu, emocije i ritam života. U budućnosti želim da JouJou ostane intiman, iskren i dosljedan sebi, ali prisutan na više mjesta gdje ljudi traže ljepotu s dušom. Možda još više edukacije, možda i prostor gdje ljudi mogu doći, probati, osjetiti. Polako, ali sigurno kao i sve što radimo…