Da je ponekad osim znanja, volje, truda i izvrsnih ideja potrebno i razmišljanje „out of the box“, dokazuje izniman uspjeh jednog hrvatskog lanca ljekarni.
Uvijek su „stepenicu više“
Iako se u posljednjih nekoliko desetljeća na tržištu pojavilo nekoliko desetaka privatnih ljekarničkih ustanova, neke su od njih dosegnule zaista kultni status, a Ljekarne Lukačin svakako se ubrajaju u tu kategoriju.
Kako su uspjeli napraviti taj „korak više“ i privući ne samo osobe u potrazi za lijekovima, već i sve one koji vole personalizirani pristup, savjete i stručnu pomoć, poželjeli smo doznati iz prve ruke.
Ljekarne: saveznici ljepote i mladosti
Već ih odavno ne shvaćamo kao mjesta na koja odlazimo kad smo prehlađeni, u potrazi za biljnim čajevima ili pak lijekovima na recept: ljekarne su u očima moderne, educirane žene postale saveznici ljepote i mladolikosti. Osim iznimno velikog asortimana vrhunskih dermokozmetičkih proizvoda, lanac ljekarni Lukačin odlikuje se i personaliziranim odnosom prema kupcima, ali i sasvim novim standardima u njezi kože.
Prva ljekarna Lukačin otvorena je 1993. u Zagrebu, a njezini su osnivači magistra Ljubica Lukačin i suprug Dragutin Lukačin, čije su posvećenost i stručnost kroz dugi niz godina rezultirali izvanrednom reputacijom među tisućama zadovoljnih kupaca.
Stekavši status zdravstvene ustanove, ljekarna se s vremenom proširila na ukupno pet adresa koje pokrivaju područje čitavog Zagreba pa ih tako možete posjetiti na Markuševcu, u Sesvetama, Sesvetskom Kraljevcu, Dubravi te u Španskom. Majčinim su stopama krenula i djeca – magistri farmacije Jelena Leko i Domagoj Lukačin, ravnatelj ove obiteljske tvrtke. Upravo smo mag. Jelenu Leko upitali nekoliko pitanja o personaliziranim pripravcima, najtraženijim beauty preparatima, ali i „receptu“ za uspjeh.
Koja je tajna uspjeha Ljekarni Lukačin?
Možda tradicija duga više od 25 godina i činjenica da je to obiteljski posao u punom smislu te riječi. U rukovodstvu tvrtke smo brat i ja, i svatko je jednako – i maksimalno – angažiran u svom dijelu: on u financijama i organizaciji, ja kao potpora u strukovnom dijelu. Imam osjećaj da se zato tako dobro nosimo sa svim promjenama u poslovanju i izazovima modernog doba.
Je li vaš adut personalizirani pristup – ljekarnički pripravci “po mjeri kupaca”? Što se pod tim podrazumijeva?
Ustanova se od male lokalne ljekarne proširila na pet ljekarničkih jedinica, a svaku karakteriziraju neke specifičnosti u poslovanju. No, ono što je svima zajedničko je uska suradnja nas kao ljekarnika i pacijenata čije smo povjerenje zaslužili. Smatram da smo na tržištu izgradili svoj identitet i prepoznatljivost zahvaljujući činjenici da nam je bitna stavka razvoja upravo osobni razgovor i savjetovanje s pacijentima oko dodataka prehrani, njege kože, suplementacije vitamina… Baš se iz te komunikacije rodila ideja da i na hrvatskom tržištu počnemo razvijati “personaliziranu terapiju”. Stoga smo početkom prošle godine investirali u moderan i dobro opremljen laboratorij kako bismo pružili maksimalnu kvalitetu usluge te odgovorili na individualne potrebe svakog tko nam se obrati.
Naravno, u ovaj je način liječenja uključen i liječnik, koji nama šalje recepte prema kojima mi izrađujemo pripravke. Naša je uloga u tom procesu da provjeravamo kompatibilnost pojedinih komponenata u pripravku te svojim znanjem i iskustvom surađujemo u liječenju pacijenta.
Smatram da je u današnje vrijeme uska suradnja liječnika i ljekarnika ključna za uspješno liječenje svakog pojedinca. Naša vizija i cilj je da i u očima liječnika budemo prepoznati kao ljekarna otvorena za suradnju – želimo da liječnik zna da nas u svakom trenutku može kontaktirati te se raspitati kakve su mogućnosti izrade “personaliziranog pripravka” – kao najučinkovitije metode liječenja.
Naime, “personalizirani pripravak” uključuje sve komponente koje su potrebne za liječenje pojedine tegobe, krojene po mjeri pacijenta i u dozama koje je liječnik ordinirao. Također, u ovaj princip izrade lijeka, krema i ostalog ulazi i nedostatak pojedinih pripravaka na našem tržištu, te izbjegavanje komponenata koje na pojedinca mogu djelovati iritabilno, poput parfemi, bojila, konzervansa i slično.
Koji su preparati najtraženiji?
Odličnu suradnju ostvarili smo s dermatolozima jer su ljudi izrazito zanimanje pokazali za izradu individualiziranih losiona, krema, šampona i ostalog. Interesira ih i liječenje alopecije, upalnih stanja kože i vlasišta, terapija akni, ožiljaka, psorijaze…
Što vas nadahnjuje u osmišljavanju formula?
Liječnici nam se često obraćaju kada na tržištu ne mogu pronaći adekvatni preparat. Tada ih mi uputimo u mogućnosti naše izrade – odnosno zajedno proučimo postoji li način da na temelju publiciranih i ispitanih receptura traženi pripravak izradimo u našem laboratoriju.
Imate li neke „baš svoje“ linije?
Tu smo, nažalost, ograničeni zakonima struke: dakle, kao ljekarna nemamo registriranu proizvodnju vlastite linije preparata, stoga zapravo ne smijemo proizvoditi pripravke u vlastitom aranžmanu, već ih proizvodima prema recepturi liječnika.
Kako surađujete s liječnicima i što to znači za pacijente?
Naša je suradnja odlična – i na obostrano zadovoljstvo, a sretni su i pacijenti. Ovakav način komunikacije i suradnje uvelike nam pomaže u današnje vrijeme, kada su i tržište i opskrba lijekovima nestabilni. Pripravom pojedinih preparata često izbjegnemo problem nestašice pojedinih proizvoda, kao i nemogućnost prolaženja preparata namijenjenih nekim specifičnim stanjima. Naš angažman i trud nikad ne ostanu neprimijećeni.