Prva poliklinika u Hrvatskoj za plastičnu i estetsku kirurgiju broji više od 27 godina iskustva, a za njeno je pokretanje zaslužan dr. Bojan Ignatovski. Ovaj je liječnik čija je reputacija s godinama stekla svjetske razmjere, porijeklom iz Skoplja, a u Zagreb je došao na specijalizaciju te je, kako tvrdi, imao čast i priliku učiti od vrhunskih mentora uz koje je primijetio da plastični kirurzi jednostavno imaju – drugačiji pristup radu.
Liječnik čija je vizija pokrenula privatnu estetsku kirurgiju
Pravilno izražavanje ljudskog tijela kao forme, kao i popravljanje nedostataka i deformacija nastalih nakon traume ili operacije, postale su njegov glavni fokus. S obzirom na to da je oduvijek volio umjetnost, osjećaj za formu i estetiku, uspio je spojiti svoje dvije strasti u životno djelo. Već krajem 80-ih godina prošlog stoljeća dr. Ignatovski odlučio je svoju viziju provesti u djelo – u iznajmljenoj zgradi Daruvarskih toplica krenuo je u renoviranje objekta i okupio tim stručnjaka.
Čitavo razdoblje domovinskog rata proveo je u pričuvnoj ratnoj bolnici u Daruvaru kao jedini kirurg na tom području, a za svoj doprinos dobio je dva priznanja. Već u svibnju 1992. započeo je s privatnom praksom, koja se sljedećih 10 godina odvijala u starom objektu.
O važnosti „usmene predaje“ kao najbolje reklame
Svim je liječnicima koji se odluče baviti privatnom praksom, najvažnija preporuka zadovoljnih pacijenata. Ne postoji reklama koja će privući tako velik broj novih pacijenata, koliko ih može privući autentična preporuka – a dr. Ignatovski upravo se takvom pričom može pohvaliti.
„Nakon otvaranja Poliklinike Arcadia u Večernjim je novostima izašla reklama o otvaranju prve ordinacije za estetsku kirurgiju u Hrvatskoj, a nedugo zatim i u Areni su izašle dvije reportaže o dr. Ignatovskom i njegovom putu za vrijeme rata, kao i o otvaranju privatne prakse nakon toga. Jedna je gospođa tada putovala iz Mostara i pročitala reportažu, nakon čega je odlučila promijeniti plan puta, i umjesto u Rijeku, produžila je u Daruvar – ta je gospođa bila prva operirana osoba u Poliklinici Arcadia, a da je donijela dobru odluku pokazali su brojni klijenti koji su došli po njenoj preporuci“, ističu djelatnici Poliklinike Arcadia.
Upravu ovu operaciju dr. Ignatovski smatra jednom od najznačajnijih za razvoj poslovanja, jer je shvatio da je upravo preporuka – iako najsporija – zapravo najbolja reklama.
„Čestitam, preuzimaš firmu!“
Danas je čelu ove renomirane poliklinike njegova kći – dr. Biljana Ignatovska – specijalistica radiologije koja je nakon završene specijalizacije i rada u bjelovarskoj bolnici odlučila potpuno promijeniti svoj put – vratila se u Daruvar i posvetila obiteljskoj poliklinici.
2016. je bila godina velikih prekretnica – kako priznaje, tada je shvatila što više ne želi u životu, a velik je poticaj crpila iz obitelji u kojoj su svi (ili su bili) privatni poduzetnici. Liječnica tvrdi kako joj očito poduzetništvo oduvijek bilo „u krvi“, a prije 2 godine preuzela je vodstvo Poliklinike Arcadia.
Iako se ovaj korak podrazumijevao, priznaje kako je ipak stigao nešto ranije no što je planirala. Prisjeća se i sudbonosnog trenutka, na božićnom domjenku 2018., njen njoj je otac, osnivač Poliklinike Arcadia, prišao i čestitao kao novoj direktorici rekavši joj: „Sine čestitam, preuzimaš firmu!“, sa smiješkom se danas prisjeća dr. Biljana Ignatovska.
Da će prelazak na rukovodeću poziciju biti sve samo ne lagan, kaže, bila je svjesna od starta, pa ipak činjenica da joj je ovakvu odgovornost povjerio upravo njen otac, bila joj je dodatni vjetar u leđa.
Ljubav prema pacijentu i dalje je najveća „nit vodilja“
„Od liječnice gotovo preko noći postati rukovoditeljem bio je izazov, no bila sam svjesna da preuzimam vodstvo ne samo nad Poliklinikom, već i nad kvalitetnim zaposlenicima i vrhunskim stručnim suradnicima“, tvrdi dr. Ignatovska, koja je sa zadovoljstvom preuzela punu odgovornost za daljnji razvoj poslovanja i tvrdi, upustila se u sasvim novi životni izazov.
Da svaka promjena vodstva, pa čak i ona unutar obitelji, donosi i neki novi smjer, nove ideje i nove ciljeve, slaže se i naša sugovornica, no ističe kako se jedna stvar nije promijenila.
„Neovisno o promjeni položaja i sasvim novom setu odgovornosti, i dalje najveću ljubav u svom poslu osjećam u radu s pacijentima. Važno mi je izgraditi dobru atmosferu u ordinaciji, a upravo su pristup i odnos prema pacijentu ključni za razvoj međusobnog povjerenja, a i rad je u takvoj atmosferi automatski ljepši“, izjavila je.
Ljudi oduvijek imaju tendenciju prema uljepšavanju, a danas je samo izbor veći
Osim svojih pacijenata, dr. Ignatovska sada svojim klijentima smatra sve osobe koje koriste usluge poliklinike, a kad je sve popularniji segment estetske kirurgije u pitanju, dr. Biljana smatra kako je tendencija prema boljem izgledu oduvijek postojala, no današnje moderno doba i izniman tehnološki razvoj samo je ljudima omogućio mnogo veći izbor i lakši doseg do velikog broja metoda za pomlađivanje i uljepšavanje.
„Kao što možemo ispravljati i izbjeljivati zube, tetovirati se, tako možemo korigirati i konture lica i tijela te izabrati što će nas od ponuđenog učiniti zadovoljnijom osobom. Na čovjeku je da odabere, a na nama je da svojim stručnim savjetima pomognemo u donošenju odluke radi što boljeg konačnog rezultata“, objašnjava liječnica.
Pogled u budućnost
Kako izgleda njena vizija daljnjeg razvoja poliklinike Arcadia?
„Želja mi je i dalje pružati vrhunsku medicinsku uslugu i biti odgovorna prema pacijentima – takva usluga podrazumijeva da su liječnici dostupni, brzi i posvećeni pojedincu“, ističe te dodaje kako su upravo djelatnici poliklinike iznimno važan segment, a pri odabiru stručnjaka za rad u Arcadiji vodi se pitanjem „Bih li se ja dala toj osobi u ruke“.
Bez razvoja međuljudskih odnosa, tvrdi, nema uspjeha, a ističe kako je ovo mišljenje najbolje opisao Richard Branson u citatu: „Klijenti nisu na prvom mjestu. Zaposlenici su na prvom mjestu. Ako se brineš o svojim zaposlenicima, oni će se brinuti o klijentima“.
Iako svjesna da postoje još neki segmenti u kojima bi voljela dodatno razviti Polikliniku Arcadia, smatra da su na jako dobrom putu – a zadovoljni bi se pacijenti s tim zasigurno složili.