Termin „održivost“ obilježio je posljednjih desetak godina, a našao je svoje mjesto u svim granama industrije – od prehrambene, preko turističke, pa sve do proizvodne. Iznimka nije ni beauty industrija – o održivoj proizvodnji, uzgoju i nabavi sirovina, pakiranju i distribuciji proizvoda u skladu s normama održivog razvoja vode se polemike u svim vodećim kućama na makeup i skincare sceni.
Kao jedan od predvodnika kad su inovacije u beauty industriji u pitanju, francuski div Lancôme pokreće svoj globalni program „Caring Together for a Happier Tomorrow“. U kontekstu rastućih ekoloških i društvenih izazova, ovaj je program postavio ambiciozne ciljeve za brend po pitanjima održivosti i društveno odgovornih angažmana.
Françoise Lehmann, Lancôme Global Brand President, ovim je povodom izjavila:
“Danas, više nego ikad, potrebno je brinuti i njegovati svijet u kojem živimo. Od svog osnivanja prije više od 85 godina, Lancôme se zalaže, prenosi i utjelovljuje svoju misiju brige i njege kao svoje temeljne vrijednosti. Kao jedan od vodećih luksuznih brendova za mirise i kozmetiku, odgovorni smo pridonijeti suočavanju s ključnim planetarnim i društvenim izazovima kako bismo i dalje gradili sretniju i održiviju budućnost za sve. U Lancômeu ubrzavamo našu globalnu transformaciju suočavajući se s najvažnijim pitanjima današnjice, štiteći biološku raznolikost, podržavajući društveno ugrožene skupine širom svijeta i podupirući naše kupce da donose održive izbore potrošnje te postanu i sami akteri promjena“.
Lancôme prepoznaje da ovo desetljeće predstavlja ključni trenutak za planet, te ubrzava svoju globalnu transformaciju kroz tri dodatne akcije:
Bring the world to bloom
Cilj ovog programa je zaštita različitih oblika biološke raznolikosti, smanjenjem Lancômeova utjecaja na okoliš zahvaljujući inovacijama formula i ambalaža, provedbom regenerativne poljoprivredne prakse i razvojem partnerstva s vodećim institucijama koje pomažu u očuvanju biološke raznolikosti.
Ovaj program započinje s ograničavanjem utjecaja kojeg brend ima na agrikulturu, zahvaljujući održivom i etičkom uzgoju i dobavljanju sastojaka, kao i korištenjem zelene kemije i biotehnologije kako bi se ograničila potrošnja prirodnih resursa. Brend također koristi više materijala koji se mogu reciklirati kada je u pitanju pakiranje proizvoda. Naposljetku, Lancôme će sponzorirati vodeće institucije i provoditi projekte očuvanja biološke raznolikosti.
Primjena regenerativnih poljoprivrednih procesa:
U Grasseu, svjetskoj prijestolnici parfema, gdje Lancôme ima imanje od 10 hektara polja ruža, brend uzgaja ruže centifolia sa stotinu latica za svoje mirise na održiv i organski način. Brend također ponovno uvodi endogene, nasljedne i divlje biljne vrste s ciljem da postane mjesto očuvanja bioraznolikosti. Do danas je 99% ruža koje Lancôme koristi za šminku i njegu kože organsko. Do 2025. godine 100% ruža bit će organskih, a 60% francuskog podrijetla, što će ograničiti utjecaj transporta na mjesta proizvodnje.
Smanjivanje utjecaja proizvoda na okoliš zahvaljujući inovacijama u formuli
Biljke u Lancômeu koriste se mudro, koristeći samo ono što je potrebno za optimalnu učinkovitost bez trošenja dragocjenih dijelova: od sjemena, korijena, stabljike, kore ili cvijeta, analizira se kozmetička aktivnost cijele biljke. Uz to, brend istražuje nove metode ekstrakcije koristeći zelenu kemiju kako bi stvorio sastojke visokih performansi. Zahvaljujući biotehnologiji, Lancôme stvara sastojke prirodnog porijekla kako bi pridonio ograničavanju upotrebe biljnih sirovina.
Ograničavanje utjecaja na okoliš zahvaljujući inovacijama u pakiranju
Lancôme se obvezuje proizvoditi proizvode s održivom ambalažom koristeći manje prirodnih resursa i više materijala koji se mogu reciklirati, poput stakla i reciklirane plastike. Trenutna uporaba recikliranog stakla doseže 10% ukupnih količina. Od 2019. poveća se upotreba reciklirane plastike za 57%. Do 2030. godine, 100% upotrijebljene plastike bit će proizvedeno iz recikliranih izvora ili materijala na biološkoj osnovi.
Održivi izvor za sve primarne sirovine
Sve primarne sirovine koje koristi Lancôme, do 2030. dobivat će se na odgovoran i održiv način; do danas su sastojci poput ruže Isparta, aloe vere, karite maslaca, gotu kole te arganovog ulja dio programa solidarnosti.
Partnerstvo s vodećim institucijama doprinijet će zaštiti biološke raznolikosti
Kao dio globalnog partnerstva s francuskim Nacionalnim prirodoslovnim muzejom, Lancôme će sponzorirati projekt čiji je cilj zaštita 24 ugrožene biljne vrste. Uz potporu muzeja, provodi ga Nacionalni botanički konzervatorij Pariškog bazena. Projekt će omogućiti jačanje ili ponovno uvođenje ovih biljnih vrsta u prirodni okoliš zahvaljujući sjemenu prikupljenom i smještenom u bankama sjemena, ali i umnožavanju biljaka u eksperimentalnim vrtovima. Projekt će također obnavljati i upravljati staništima koja prihvaćaju ove biljne vrste. Kao brend čiji je simbol ruža od svog osnivanja prije 85 godina, bilo je sasvim prirodno pridonijeti zaštiti galske ruže, dragocjenog i suptilnog cvijeta jedinstvene sorte i iznimnog mirisa. Bogatstvo drugih ugroženih biljnih vrsta također je uključeno u ovaj projekt zaštite.
Drugi program odnosi se na potrošače i edukaciju potrošača o donošenju održivih izbora potrošnje, zahvaljujući proizvodima koji se mogu ponovno napuniti i reciklirati. Lancôme osnažuje svoje potrošače da donose održive izbore potrošnje nudeći mirise i kozmetiku koji se mogu ponovno puniti, napuniti ili reciklirati. Do 2025. godine 100% Lancômeovih najprodavanijih mirisa i proizvoda za njegu kože moći će se ponovno puniti i napuniti.
Od 2019. Idôle se može puniti zahvaljujući fontani za punjenje koja je dostupna na odabranim prodajnim mjestima, a Premium Absolue se može napuniti putem sustava za izmjenu kapsule s proizvodom. Zahvaljujući Absolueu, Lancôme je od 2018. eliminirao 250 tona stakla, što je ekvivalent u staklu više od dvije Louvreove piramide. Lancôme je također surađivao s lokalnim partnerima za recikliranje kako bi instalirao posebne kutije za reciklažu na prodajnim mjestima širom svijeta, kako bi kupci mogli reciklirati svoje prazne proizvode. Primjerice, u Kini je više od 2 milijuna jedinica proizvoda prikupljeno i reciklirano 2020. godine u partnerstvu s Terracycleom.
Naposljetku, 100% Lancômeove maloprodajne imovine na prodajnim mjestima je ekološki osmišljeno. Uključuju zaslone, stalke, glorifikatore i ladice. Svi su izrađeni ili od manje plastike ili od 100% reciklirane plastike. Lancômeova vodeća trgovina u Parizu razvijena je s ekološkim konceptom u srcu i u procesu je stjecanja LEED certifikata na zlatnoj razini (Vodeći u energiji i dizajnu okoliša).
Osnaživanje žena važan je dio održivosti
Treći globalni Lancômeov program zove se Write her future, a odnosi se na akciju osnaživanja žena pružajući im pristup obrazovanju, mentorstvu i poduzetništvu.
Od 774 milijuna nepismenih odraslih na svijetu, 2/3 su žene. Udio nepismenih žena nije se promijenio posljednjih 20 godina. Među 123 milijuna nepismenih mladih na svijetu, 76 milijuna su žene. Od 2017. Lancôme se udružio s globalnom nevladinom organizacijom Care u borbi protiv nepismenosti među ženama pokretanjem svoje međunarodne filantropske kampanje Write Her Future. Program je do danas već pomogao preko 23 000 žena iz 13 zemalja. Cilj je doseći 50 000 žena do 2022. godine.
Write Her Future Program je isprva pokrenut u 3 prioritetne zemlje u kojima je visoka stopa nepismenosti: Gvatemala, gdje je nepismenost prepreka ženskim pravima; Maroko, gdje nepismenost sprečava majke da školuju djecu; Tajland, gdje je nepismenost prepreka osnaživanju žena. Od 2018. pokrenuti su dodatni programi u drugim zemljama, uključujući Francusku, Veliku Britaniju, Španjolsku, Italiju, Njemačku, SAD, Meksiko, Brazil, Chile i Tajvan, uz podršku lokalnih neprofitnih organizacija. S Write Her Future, Lancôme osnažuje žene putem pismenosti, mentorstva i poduzetništva te pružanjem podrške u pisanju vlastite budućnosti i postizanju njihove sreće.