Volimo kada nas zaustave i pitaju koji parfem nosimo. Volimo kada u dodiru s našom kožom miris razvije savršene akorde koji nas čine sasvim drugačijima od drugih. Volimo kada omiljene kapljice prate sve naše važne životne trenutke… I tako je od postanka svijeta!
Jeste li znali da su Egipćani čak imali boga parfema po imenu Nefertum, koji je na glavi nosio krunu od lotosa, danas jednog od popularnijih parfemskih sastojaka? Ne možemo reći kako su stvari funkcionirale na nebeskoj razini – tko se molio Nefertumu da uvijek pri ruci ima najdraže mirisne sastojke, kako se među poklonicima širila vijest o najpopularnijim notama… Ali znamo kako to funkcionira na virtualnoj razini. I da se izračunati!
Stranica Hey Discount analizirala je, naime, podatke pretraživanja i angažmana na društvenim mrežama i “popisala” parfeme koji su u 2022. godini žarili i palili Googleom, TikTokom i Instagramom. Vjerujemo kako ćete neke od ovih bočica pronaći i u vlastitoj kolekciji.
Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540
5,967.000 Google pretraživanja
110,700.000 pregleda na TikToku
205.707 Instagram hashtagova
Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge Cvjetni miris za žene i muškarce sastavljen je od šafrana i jasmina kao gornjih nota, amberwooda i ambergrisa kao srednjih te jeline smole i cedra kao donjih nota.
A tu je mirisnu poeziju Francis Kurkdjian ulio, ni više ni manje, u neobičnu bočicu od puhanog stakla, koja nastaje spajanjem triju elementa: minerala, vatre i zanatskog umijeća. Uz dodatak 24-karatnog zlata i oznaku od 540 stupnjeva, temperaturu pri kojoj bijeli kristal postaje crven, dajući bočici vatreno crvenu boju!
Chanel No. 5
2,691.000 Google pretraživanja
30,100.000 pregleda na TikToku
195.743 Instagram hashtagova
Žensku parfemsku vodu Chanel N°5 lansirala je 1921. modna dizajnerica Gabrielle Coco Chanel. Gabrielle je žarko željela parfem u kojem će se odražavati njezine uspomene na djetinjstvo u francuskom Aubazineu. To je uspjelo kemičaru Ernestu Beauxu, koji je odmah kreirao nekoliko različitih uzoraka. Gabrielle se najviše svidio 5. po redu i tako je nastao naziv ovog kultnog parfema.
Prvi u igru ulaze aldehidi, ylang-ylang, neroli i citrusi. Nakon njih stupaju na scenu nježne note ruže, đurđica i jasmina. Parfem počiva na bazi od jantara, gurmanske vanilije i tople sandalovine s orijentalnim notama pačulija.
Dior Miss Dior
3,690.000 Google pretraživanja
73,000.000 pregleda na TikToku
561.845 Instagram hashtagova
“Kreiraj mi parfem koji miriše kao ljubav” – jedna je od najslavnijih i najčešće citiranih rečenica u povijesti parfemske industrije, a izrekao ju je sam Christian Dior prilikom kreiranja Miss Dior mirisa. Novi Miss Dior s couture mašnom bazira se na noti Centifolia ruže, s njenim medenim i paprenim notama, koja dominira nad vrlo nježnim baršunastim srcem parfema.
U ovom su romantičnom mirisu isprepletene i svježe note đurđice, akord božura i puderaste note irisa. Bazu parfema čine drvenaste, zemljane arome i tonovi vanilije. Diorov parfimer François Demachy izjavio je kako je ruža u ovoj verziji malo više začinjena, te da joj je dodao voćne arome marelice i breskve.
Yves Saint Laurent Black Opium
4,441.000 Google pretraživanja
88,300.000 TikTok pregleda
170.108 Instagram hashtagova
Ako postoji ikonički parfem iz YSL portfelja, onda je to zasigurno Opium. Ovaj je parfem na tržištu još od 1977., a već je tada postao jedan od najobožavanijih parfema na svijetu. Uzevši u obzir nemjerljivu popularnost Opium mirisa, ne čudi nas činjenica kako je kuća YLS kroz godine nastavila graditi Opium liniju brojnim inačicama.
Originalna Opium formula u koju su već desetljećima zaljubljene žene diljem svijeta specifična je po kombinaciji drvenastih, cvjetnih i voćnih nota. Black Opium EDP osvaja notama crne kave, cvijeta naranče, cedrovine i pačulija.
Guerlain Shalimar
1,388.500 Google pretraživanja
84,200.000 pregleda na TikToku
78.115 Instagram hashtagova
Shalimar eau de parfum Shalimar je jedan od najpoznatijih, najstarijih i najprodavanijih parfema kuće Guerlain. Kreiran davne 1925., riječ je o svojevrsnom zaštitnom znaku brenda, a često je opisivan kao prvi orijentalni parfem u povijesti.
Inspiriran je romantičnom pričom o indijskom caru Shah Jahanu, koji se u princezu Mumtaz Mahal toliko zaljubio da joj je napravio Šalimar vrtove, danas poznatu perzijsku znamenitost koja krasi Lahore u Pakistanu već gotovo 400 godina, a nakon njene smrti, kreirao je slavni Taj Mahal kao njenu grobnicu. Zanosni orijentalni parfem predstavlja ljubavnu priču koja traje stoljećima, a karakteriziraju ga intenzivne note jasmina, ruže, vanilije i tonke.