„Trendovski“, „inovativno“, „svemoguće“… poplava nadobudnih epiteta sve manje golica radoznalost sve zahtjevnijeg tržišta. Traži se nešto više, nešto luksuznije, nešto osobnije… A te su tri karakteristike objedinjene u čarobnoj riječi – personalizirano. S obzirom na to da preparati iz domene kozmetike teško mogu biti lansirani s otisnutim monogramom, najviši stupanj „osobnog pečata“ je apsolutno prilagođavanje njege potrebama kože određenog korisnika.
Neki su brendovi s ciljem „finog podešavanja“ formula lansirali intuitivne mobilne aplikacije, drugi zabavne online kvizove, treći čak omogućuju konzultacije jedan na jedan… U svakom slučaju: startala je era personalizirane njege.
Život u personaliziranom svijetu
„Sve smo u svojim životima personalizirali, od stila do načina prehrane – pa zašto ne bismo isto primijenili i na brigu o koži?“, izjavio je njujorška dermatologinja Dendy Engelman za Allure.
View this post on Instagram
On, primjerice, voli kad mu pacijenti dolaze s popisom pitanja i kad razgovaraju o njihovom cilju, a on te informacije „ugradi“ u režim do u detalj prilagođen njihovom rasporedu i stilu života.
Naravno, koliko god te formule mogu biti (i jesu) inovativne, važno je znati da čarobna formula koja će osigurati besprijekoran ten – ne postoji. „Prilagodljiva njega kože je fascinantan trend, ali nisam siguran da je obećanje o konceptu idealnog proizvoda koji točno odgovara potrebama kože pojedinca zaista moguće ispuniti“, skeptičan je još jedan dermatolog iz New Yorka, dr. Kenneth Howe.
Korak 1: Otkriti istinu o svojoj koži
Ipak, ako nemate „svog“ dermatologa da vam osmisli njegu krojenu po mjeri, ovakvi vam upitnici i proizvodi mogu pomoći da otkrijete kakva vam je koža zapravo i što joj zaista treba. Mnogi, naime, godinama žive u zabludi i kožu tretiraju na sasvim pogrešan način – misle, primjerice, da je suha pa je „natapaju“ hranjivim kremama i uljima, a ona je samo površinski dehidrirana, a iznutra masna – pa rezultati nikad ne mogu biti dobri.
Neki pak pretjerano koriste pilinge i „isušuju“ masnu kožu kako bi se riješili neželjenog sjaja, nesvjesni da bez krema za hidrataciju ona postaje još masnija i u još lošijem stanju… Ljudi se vrte u začaranom krugu iz kojeg nema izlaza želeći samo jedno – da im koža napokon izgleda bolje.
Sami „smiksajte“ savršeni preparat
Veliki je stoga napredak doći bar do uvida u „pravo stanje stvari“ kako biste onda mogli pronaći idealnu njegu za sebe. Donosimo vam mali pregled proizvoda brendova koji su se odlučili za personalizirani pristup njezi kože…
La Roche-Posay Effaclar SPOTSCAN
La Roche-Posay Effaclar SPOTSCAN iznimno je napredna tehnologija nastala s ciljem personaliziranog savjetovanja žena po pitanju zdravlja kože, a ideja koja stoji iza ovog programa umjetne inteligencije je da je svaka koža drugačija i zaslužuje pristup „jedan-na-jedan“. Stručnjaci iz La-Roche Posaya okupili su dermatologe iz cijelog svijeta kako bi analizirali tisuće i tisuće slika žena i muškaraca s različitim stupnjevima težine nepravilnosti – od laganih mrljica i mitesera do teških upalnih akni i izraženih pigmentacija.
Vodeći se trima kriterijima – količini i izraženosti mitesera, bubuljica i pigmentiranih mrlja, aplikacija će analizirati stanje kože, a uočene nepravilnosti ocijenit će stupnjevima od 0 do 4, pri čemu su jače nepravilnosti označene višim stupnjem. Imajući na umu da svako učinkovito rješenje započinje s točnom dijagnozom, ova usluga neće samo dokumentirati stupanj nepravilnosti na vašoj koži, već će vam u slučaju jačih promjena javiti i ako je potrebno konzultirati dermatologa. Svaki će korisnik dobiti preporuku idealne Effaclar rutine, a kako biste poboljšanja mogli odmah vizualizirati, Effaclar SPOTSCAN će vam omogućiti i simulaciju rezultata koje možete očekivati slijeđenjem preporučene rutine.
Clinique iD
Linija beauty brenda Clinique omogućuje ženama da same kreiraju svoju idealnu kremu. U ponudi su tri osnovne formule – Dramatically Different hidratantni losion, gel za kontrolu ulja i hidratantni „žele“ – te pet aktivnih koncentrata u šarenim „spremnicima“ namijenjenih rješavanju problema poput nejednakog tona kože, neravne teksture i finih linija.
Ti se spremnici umetnu u bazu, a jedan potisak osigurava precizan omjer 90 posto hidratantne njege i 10 posto aktivnog koncentrata. Petnaest kombinacija trebalo bi „pokriti“ popriličan broj problema s kožom, a korištenje preparata preporučuje se dvaput na dan. Ne sadrži parabene i mirise.
Curology
Na adresi curology svatko može riješiti vrlo detaljan upitnik prema čijim se rezultatima dolazi do idealne formule koja najbolje odgovara koži korisnika. U eri personalizacije, mogućnost da kupite kremu koja je kreirana samo za vas i vaše potrebe, čini se kao pun pogodak.
U potrazi sa savršenim sastojcima uzet će u obzir korisnikove fotografije, povijest bolesti te problem na koji se treba usredotočiti – bore, prištiće, začepljene pore, hiperpigmentacije… Web stranica je vrlo jasna i pregledna, a korisnici se mogu pretplatiti na prilagođeno cjelovito liječenje koje stoji od 20 do 30 dolara mjesečno, uz mogućnost dodavanja nedavno lansiranog sredstva za čišćenje i hidratantne kreme brenda.
Skeyndor Uniqcure ampule
U Skeyndoru su – osluškujući potrebe korisnika i trendove u beauty industriji – kreirali osam vrsta ampula s visokom koncentracijom aktivnih sastojaka sa specifičnim djelovanjem na različite tipove i problematiku kože. Žene mogu birati između obnavljajućeg koncentrata, koncentrata za intenzivnu hidrataciju, umirivanje, za korekciju tamnih mrlja, osvjetljivanje lica, instant lifting, koncentrata protiv bora te za povećanje volumena.
U svakom se Uniqcure pakiranju nalazi sedam ampula s po dva ml koncentrata. Primjenjuje se jedna ampula dnevno tijekom sedam dana, a preporučuje se napraviti kuru svaka tri mjeseca ili na prijelazu godišnjih doba, ovisno o problematici kože.
Atolla
Brend Atolla za ljeto sprema veliko iznenađenje! U suradnji s Massachusetts Institute of Tecnology osmislili su algoritam za „prevođenje“ podataka u prilagođenu njegu kože. Korisnici počinju s kompletnom analizom kože koja uključuje trake za testiranje razine ulja, pH i vlažnosti kože.
Ti će se podaci slati u Atolla HQ putem mobilne aplikacije, gdje će se na temelju rezultata razviti serum, a uzet će se u obzir i korisnikove preferencije za miris. Međutim, to nije sve: količina ulja, razina vlage i pH testirat će se jednom mjesečno pa će se u skladu s tim prilagođavati i formula preparata.