Razgovarali smo s direktoricom hrvatskog brenda prirodne kozmetike koji je oduševio dermatologe

U današnjem svijetu, blagodati biljaka, esencijalnih ulja i drugih darova prirode nisu tajna, a brojni brendovi oslanjaju se upravo na moć prirodnih sastojaka u formuliranju skincare proizvoda. Zato smo ovog puta na čašicu razgovora pozvali Ivanu Šimatović, direktoricu i partnericu hrvatskog brenda prirodne kozmetike Uchka. Od svojih početaka, Uchka nas oduševljava kozmetikom bogatom aktivnim sastojcima s regenerativnim djelovanjem. Bazne sirovine proizvode sami, koristeći autohtono istarsko ljekovito bilje, čime osiguravaju najviši nivo kvalitete i autentičnosti svojih proizvoda.

Što je potrebno za pokretanje brenda u Hrvatskoj, s kojim se izazovima suočila, kako izgleda njen prosječni dan i koje se formule nalaze u njenoj kozmetičkoj torbici? Saznajte u nastavku!

Kako je izgledao proces pokretanja brenda Uchka? Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se suočili?

“Ideja za pokretanje brenda razvila se prije više godina, kroz prijateljstvo s kolegama s kojima i danas surađujem. Osnovni motiv koji nas je spojio i vodio prema realizaciji jest ljubav prema prirodi, ljekovitom bilju i lokacijama netaknute istarske prirode gdje i ubiremo samoniklo bilje: Učka, Rt Kamenjak, Banjole …Važno je istaknuti da smo razvili posebnu metodu ubiranja bilja i nazvali je wildpicking – i upravo to postavili kao našu osnovnu vrijednost i posebnost pri izradi kozmetike, budući da wildpicking jamči visoku kvalitetu sirovina, a time i finalnog proizvoda. Naime, divlje bilje sadrži čak do 30% više aktivnica blagotvornih za našu kožu u odnosu na uzgojeno bilje. Od prve ideje do realizacije prošlo je više godina, jer nas je i pandemija usporila. To je svakako bio jedan od najvećih izazova i zastoja koje smo imali u procesu razvoja poslovanja i odgodio je izlazak na tržište za čak dvije godine.”

Jeste li se nadali ovakvom uspjehu brenda kad ste tek započinjali?

“Bili smo entuzijastični od samog početka pokretanja brenda Uchka. Vjerovali smo u posebnost i učinkovitost naših proizvoda. Bez toga, ne bismo ni mogli pokrenuti cijelu priču i to nas još uvijek prati i motivira da radimo s jednakim poletom i energijom. Potvrde o kvaliteti proizvoda su polako dolazile tijekom dvije godine našeg postojanja, najprije u obliku recenzija od kupaca na web shopu, zatim od poslovnih suradnika iz beauty svijeta, a tu je i nekoliko nagrada koje smo osvojili za naše proizvode – poput Estetica Premium Product 2024. za Uchka Gel Serum u kategoriji najboljeg proizvoda s hijaluronom.”

Kako izgleda Vaš prosječan radni dan?

“Prosječan radni dan je uvijek užurban te često traje i do večernjih sati, međutim uvijek u rasporedu planiram i vrijeme za sebe i odmak od poslovnih obveza. Smatram to iznimno bitnim za održavanje ravnoteže i izbjegavanje burn-outa. Osobno uvijek, kada mogu, ustajem barem pola sata ranije od svih ukućana i koristim to vrijeme mira za sebe, meditaciju ili vježbanje. Taj početak dana definira moj ostatak dana. Prijepodneva su uglavnom rezervirana za sastanke i dogovore, bilo uživo, bilo online. Između sastanaka provjeravam i odgovaram na mailove, a tek poslijepodne, iza 14 ili 15 sati, krećem odrađivati operativne zadatke kojih uvijek ima, a često i proizađu iz sastanaka koje sam ranije taj dan obavila. Dan se uvijek nekako čini kratak, međutim, ne žalim se. U poduzetništvu ipak postoji određena fleksibilnost u organizaciji vlastitog vremena, pa u kalendar povremeno zabilježim i odlazak na kavu ili zdravi ručak s prijateljicom.”

Koji su Vam omiljeni kozmetički proizvodi?

“Moji omiljeni kozmetički proizvodi su Uchka Balancing Mist, Gel Serum i Rich Cream. To su tri proizvoda koja koristim svakodnevno i nosim ih svuda sa sobom. Po danu još na lice stavljam SPF faktora 50 jer mi je koža sklona hiperpigmentacijama pa se čuvam sunca. Kad želim pojačati njegu ili kada vidim da mi je koža umorna od stresa ili zagađenja iz okoliša, dodam u večernju rutinu naš Nourishing Serum. Pored toga, pazim što jedem, redovito uzimam suplemente i vodim računa da pijem dovoljno vode. Sve to zajedno mi se pokazalo kao dobitna kombinacija za zdravlje i dobar izgled kože.”

Koje su glavne prednosti i nedostaci vođenja vlastitog poslovanja u Hrvatskoj?

“Kao bitnu prednost istaknula bih to što Hrvatska trenutno nudi mnoge poticaje i subvencije za poduzetnike, posebno u segmentu projekata vezanih za održivo poslovanje, inovacije i ekologiju, pa u okviru toga i za prirodnu kozmetiku. Blizina tržišta Europske unije omogućava lakši pristup širem spektru kupaca i poslovnih partnera. Također, trend korištenja prirodnih i ekoloških proizvoda je sve više prisutan i na hrvatskom tržištu, što je poticajno za daljnji rast i razvoj poslovanja. Naravno, postoje i određeni nedostaci – hrvatsko tržište je relativno maleno i domicilni rast je samim time ograničen. Na našem tržištu postoji relativno mali broj dobavljača repromaterijala za kozmetiku, pa se moramo okretati uvozu, što poskupljuje troškove proizvodnje. Tržište rada je izazovno, posebno u pronalaženju kvalificiranih radnika s iskustvom u specifičnim područjima kao što je prirodna kozmetika. Unatoč ovim izazovima, uz strast i predanost, moguće je izgraditi uspješan i prepoznatljiv brend u Hrvatskoj.”

Što smatrate ključnim faktorima za uspjeh u poduzetništvu?

“Prvo i osnovno jesu strast, upornost i odlučnost koje osiguravaju ne odustajanje pred izazovima s kojima se poduzetnici svakodnevno suočavaju. Ovo je osnovni preduvjet i tek ako je on ispunjen, iz mog iskustva, možemo govoriti o sljedećim faktorima koji su bitni. Kvalitetan proizvod, koji je po svojim obilježjima jedinstven na tržištu i ispunjava potrebu klijenta na adekvatan način, zatim jasna vizija što želimo postići i koja je naša svrha. Za nas u Uchka kozmetici je to pružanje blagodati netaknute divlje prirode kupcima naše kozmetike, a ključan je i dobar marketing, koji će uspješno prenijeti ključne poruke i doprijeti do željenih kupaca. Važan je i dobar interni tim, koji dijeli strast prema svrsi našeg postojanja i ne odustaje lako kod prve prepreke te kvalitetni i pouzdani poslovni partneri, jer ne možete baš sve odraditi sami i unutar svoje tvrtke.”

Pročitajte još i ...