Legendarna šaptačica čimpanzama Jane Goodall, koja je upravo proslavila 90. rođendan, jednom je izjavila kako svatko od nas svojim životom čini razliku. Na nama je odabrati kakva će ta razlika biti. Ako se pitate zašto smo njome započeli tekst na estetskom portalu – zato što je ova divna žena životni uzor naše jednako divne sugovornice Jelene Skendžić Ratkajec, šaptačice koži.
Jelena je vlasnica i osnivačica omiljenih skincare brendova Skintegra i Skinlick, i njezin rad doista čini najljepšu razliku. Ponajprije kada je riječ o konceptu i formulama za njegu kože, a potom i nesebičnom podrškom udrugama koje se brinu o napuštenim životinjama. Naravno, u skladu s njezinom životnom filozofijom, svi Skintegra i Skinlick proizvodi su cruelty free i veganski.
Iako po struci antropologinja i etnologinja, završila je u beauty svijetu zbog svoje strasti prema istraživanju sastojaka i formulacija. Fascinirala ju je, kako kaže, interakcija između kozmetike i kože te je željela pridonijeti stvaranju proizvoda koji istinski djeluju. Sve o tome, ali i o svojoj skincare rutini, životnim navikama, vrijednostima koje ju pokreću Jelena Skendžić Ratkajec otkrila nam je u opuštenom razgovoru i oduševila nas svojom jednostavnosti i pristupom ne samo ljepoti, nego i životu!
• Otkud uopće ideja o pokretanju skincare brenda?
– Cjeloživotna borba s vrlo osjetljivom i reaktivnom kožom, koja je pritom sklona prištićima i ima dijagnozu rozaceje i seboreje, pogurnula me u smjeru izrade zaista kvalitetne kozmetike koja će pomoći i najtežim kožama. Željela sam ponuditi proizvode koji su izrazito učinkoviti i pristupačni, što su naši kupci brzo prepoznali. Edukacija iz znanstvenih izvora bila mi je neobičan hobi koji je prerastao u suradnju s farmaceutima. Oni su realizirali moje formulacijske koncepte u djelotvorne proizvode na bazi aktivnih sastojaka u znanstveno dokazanim koncentracijama, koji ciljano popravljaju oštećenja kože.
• Koliko vam se, u odnosu na ranu mladost, promijenio pristup njezi kože? Što vam je bilo prije važno, a što danas?
– Prije mi je bilo važno pratiti trendove i koristiti što više proizvoda, dok danas više cijenim kvalitetne formulacije s sastojcima u klinički ispitanim koncentracijama koji zaista donose rezultate.
• Koji su vaši Skintegrini skincare favoriti?
– Moj Skintegrini skincare favoriti su definitivno serum Infrared koji mojoj osjetljivoj koži donosi instantno umirenje i hidrataciju, kao i krema Cica-Cera na bazi ceramida i ekstrakta centelle. Ljeti biram Skinlick Cloud serum light koji mi pomaže držati prištiće pod kontrolom. Dodatno, obožavam visoki SPF pa uvijek biram Solar II SPF50 koji ima izuzetnu UVA zaštitu, a Retiron 0.05 kao noćna emulzija s retinaldehidom mi je jedan od rijetkih retinoida koji zaista mogu koristiti unatoč reaktivnoj koži. Svi proizvodi pružaju izvanrednu njegu i vidljive rezultate na mojoj koži.
• Koristite li i neke proizvode drugih brendova?
– Da, ponekad koristim i proizvode drugih brendova kada se poklapaju s mojim potrebama i standardima kvalitete. No, Skintegra je uvijek moj prvi izbor zbog njegove provjerene učinkovitosti i filozofije usmjerene njezi zahtjevne kože i redovito čini 90% moje rutine.
• Kako izgleda vaša beauty rutina i općenito način na koji brinete o svom tijelu i duhu?
– Moja beauty rutina uključuje čišćenje lica, nanošenje seruma i hidratantne kreme te visoku zaštitu od sunca. Također se trudim redovito šetati, pravilno se hraniti i putovati, što me ispunjava. Jako je bitna podjednaka briga o zdravlju duha i tijela.
• Poznati ste kao ljubiteljica životinja, u skladu s tim Skintegra je cruelty free i veganski brend. Na koji način se ta ljubav još isprepliće s vašim poslom i filozofijom brenda Skintegra?
– Ljubav prema životinjama integrirana je u filozofiju brendova Skintegra i Skinlick kroz njihov cruelty-free i veganski pristup. Osobno podržavam udruge koje se bave zbrinjavanjem bolesnih, ozlijeđenih i napuštenih životinja, što se preslikalo i na moju firmu u kojoj njegujemo humanitarni pristup kroz godišnje donacije udrugama.
• Nedavno ste pokrenuli i novo ime na beauty sceni, Skinlick koji uključuje proizvode za njegu kose te tijela. Što vas je motiviralo?
– Motivacija za pokretanje branda Skinlick proizašla je iz želje za proširenjem ponude na njegu kose i tijela, kako bi naši kupci mogli uživati u potpunom iskustvu njege i ljepote. Dodatno, s obzirom na to da je Skintegra na neki način samoograničavajući brend jer nudi proizvode za najosjetljivije i najzahtjevnije skupine korisnika, pa tako ne možemo koristiti “zabavne” sastojke, sa Skinlickom smo htjeli postići bolji balans između kvalitete koju ima Skintegra i zabavnijeg pristupa za prosječnog korisnika pa nam tako u Skinlicku nisu svi proizvodi super-koncentrirani niti potpuno izbjegavamo miris, pružajući jedno jednostavnije, opuštenije i senzualnije iskustvo korisnicima. Često se šalim da je Skinlick mlađa sestra Skintegre jer je Skintegra odgovorna, pazi na svaki detalj i fokusirana je na učinak, a Skinlick je tu da unese dozu šarmantnosti i bezbrižnosti u naš portfolio. Feedback na novi brend je fenomenalan što pokazuju i prodajni rezultati.
• Koji je nagori beauty savjet koji ste ikada čuli, a koji najbolji?
– Najgori beauty savjet koji sam ikada čula je da je potrebno izgladiti kožu korištenjem grubih mehaničkih pilinga svakodnevno. A najbolji savjet – da su ključ u njezi kože redovitost, hidratacija i zaštita od sunca. Zvuči banalno, ali ovakva je filozofija zaista temelj njege svake osobe i super funkcionira.
• Bili ste i beauty blogerica i beauty novinarka… Koja slavna osoba, po vama, savršeno oslikava filozofiju vašega brenda?
– Osoba koja savršeno oslikava filozofiju mog brenda je svaka žena koja odiše autentičnošću, šarmantnošću i promicanjem samoprihvaćanja. Osobno volim velike i snažne žene poput Jane Goodall koja je moj osobni uzor otkad pamtim.
• Ima li još nešto u čemu biste se voljeli okušati?
– Voljela bih se okušati u razvoju još inovativnijih proizvoda koji će revolucionirati način na koji se brinemo o koži i tijelu, uvijek s naglaskom na kvalitetu, učinkovitost i etičnost. Trenutačno sam u fazi gdje vidim tehnologiju (a ne samo sastojke) kao budućnost i intenzivno ulažemo u razvoj naših brendova kroz pružanje boljih tehnoloških performansi u proizvodima, a to se vidi u novim metodama poput enkapsulacije sastojaka i raspršivanja određenih sastojaka poput UV filtera koji daju elegantniji efekt na koži i bolju zaštitu uz manje senzitizacije kože.