“Eco-friendly” postala je sve traženija oznaka na kozmetičkim proizvodima, a filozofiju brige prema okolišu teže implementirati svi značajniji brendovi na tržištu. No, naljepnica na bočici kozmetičkog preparata trebala bi biti posljedica postojećih napora kompanije da negativan utjecaj na okoliš minimizira, a ne cilj sam po sebi. Koliko su poznati dermokozmetički i beauty brendovi danas zaista posvećeni održivom načinu poslovanja, etičkim normama u proizvodnom procesu te koliko zaista brinu o svom utjecaju na okoliš?
U ovu kategoriju ne ulaze samo kompanije koje proizvode pakiranju u ambalažu napravljenu od recikliranog materijala, već i oni koji sastojcima nastoje smanjiti zagađenje okoliša u procesu razgradnje, kao i oni čiji proces proizvodnje ne uzrokuje veliku količinu otpada te ne koriste sastojke čija nabava i proizvodnja uzrokuje značajnu štetu po okoliš.
Odlučili smo istražiti koji su top brendovi posvećeni smanjenju negativnog utjecaja na okoliš – provjerite u nastavku koje napore ulažu u zaštitu okoliša i uvođenje sustainable načine poslovanja.
Kiehl’s
Upravo nas je nova inicijativa popularnog američkog brenda Kiehl’s potaknula da pomnije istražimo ovu temu.
Akcijom čišćenja špilje u Gornjem Lugu kod Žute Lokve kozmetički brend Kiehl’s Since 1851 pridružio se projektu zaštite hrvatskog krškog podzemlja koji se provodi u suradnji s inicijativom “Čisto podzemlje”. Tijekom akcije uklonjeno je više od 11 kubika otpada, a čišćenje špilje u Gornjem Lugu prva je u nizu akcija u okviru partnerstva s inicijativom “Čisto podzemlje” koju će brend Kiehl’s podržati.
Ova akcija predstavlja treće čišćenje špilje u posljednje tri godine, dok je od početka inicijative očišćeno 65 lokacija i izvučeno više od 355 kubika otpada. Kiehl’s, kao društveno odgovoran brend, posvećen je stvaranju bolje budućnosti i to ne samo kroz odgovorne formulacije bazirane na obnovljivim sastojcima u svojim proizvodima i održivim pakiranjima, već i kroz kontinuiranu podršku smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, ali i pružanje doprinosa poboljšanju kvalitete života u zajednicama u kojima posluje. Kao doprinos ovom projektu, ali i daljnji poticaj jačanju svijesti i potrebi očuvanja okoliša brend Kiehl’s donirao je inicijativi “Čisto podzemlje” 50 000 kuna.
Kako bi dodatno ukazali na potrebu zaštite krškog podzemlja i jačanje svijesti o očuvanju podzemnih voda, akciji čišćenja špilje na licu mjesta ove subote pridružili su se i Kristijan Iličić i Andrea Trgovčević Iličić, najpoznatiji hrvatski travel blogeri i veliki zaljubljenici u prirodne ljepote.
Održivost i odgovorno poslovanje ugrađeni su u DNK Kiehl’sa, a u okviru globalnog filantropskog programa Kiehl’s Gives do sada je podržano 137 dobrotvornih organizacija kroz 213 lokalnih inicijativa s posebnim naglaskom na okoliš i pozitivne društvene promjene. Kiehl’s formulira proizvode za poboljšanje cjelokupnog stanja kože potrošača i s dobrobiti okoliša na umu. 98% formula brenda Kiehl’s sadrže najmanje tri sastojka iz obnovljivih izvora, a do danas je brend smanjio proizvodnju otpadnih voda za 78%. Također, ovaj je brend uvijek upotrebljavao pakiranja uz minimalnu proizvodnju otpada bez papirnatih kutija, ali sada su napravili još veći iskorak. Do 2020. Kiehl’s je smanjio upotrebu primarne plastike za 19,3 % u odnosu na ranije, uključivanjem recikliranih materijala u pakiranja. Danas se preko 80 % pakiranja brenda izrađuje od recikliranih materijala (dok brend nastavlja raditi i na preostalih 20 %). Kao šlag na kraju, putem programa Recycle and Be Rewarded, Kiehl’s nudi kupcima odgovorno zbrinjavanje praznih pakiranja proizvoda na način da ih vrate u bilo koju poslovnicu Kiehl’s-a, koja se pobrine za njihovo recikliranje. Od 2009. Kiehl’s je prihvatio povrat preko 13 milijuna praznih staklenki i bočica diljem svijeta i pobrinuo se da se pravilno recikliraju.
Armani
Nedavno je predstavljen mirisni novitet kuće Armani – novo izdanje slavnog Armani Code parfema iz 2004. Uz slogan „Rewrite the Code“ lansiranje je popraćeno s nekoliko noviteta. Armani Code Parfum odraz je srži razvijene i moderne muževnosti zahvaljujući svojoj novoj, inovativnoj i dojmljivoj bočici, novom mirisnom sastavu, ali i predanošću održivosti.
Naime, nova jedinstvena bočica mirisa ARMANI CODE, pravokutnog je oblika i zaobljenih uglova, a kad govori o održivosti – ova se bočica može ponovno napuniti te je osmišljena kao poruka o nastojanjima brenda za povećanje održivosti. Za ovaj novi miris majstor parfumer Antoine Maisondieu (Givaudan) iznova slaže prepoznatljiv miris ARMANI CODE PARFUM, no zadržava njegov senzualni identitet koji odiše aromatičnim mirisom drva.
U skladu s kontinuiranim naporima usmjerenima prema održivosti, ekološki dizajnirana bočica mirisa ARMANI CODE može se ponovno puniti u svim formatima zahvaljujući dodatnom punjenju od 150 ml.
Osim mogućnosti ponovnog punjenja, Armani Code obnavlja pravila potrošnje luksuznih proizvoda tako da stavlja planet u samu srž svojeg dizajna. Zbog doprinosa borbi ovog brenda protiv klimatskih promjena, Giorgio Armani odabire sastojke prirodnog podrijetla iz održivih izvora te podržava programe za očuvanje šuma.
jane iredale
Jedan od omiljenih makeup brendova poznatih vizažista, američki jane iredale, već tradicionalno je jedan od onih koje svrstavamo među brendove koji pokazuju brigu prema okolišu. Spada među najpoznatije svjetske brendove mineralnog makeupa, a u samoj srži brenda je integritet i želja da ženama diljem svijeta poboljša kvalitetu života.
Kad je u pitanju održivost, jane iredale koncept brige o okolišu primjenjuje kroz tri aspekta – odabirom sastojaka, eco-friendly pakiranjima te mogućnošću refilla, odnosno nadopune potrošenog proizvoda bez kupnje dodatne ambalaže. Iz brenda ističu kako im je iznimno važno da svaki sastojak koji se nalazi u njihovim proizvodima ima kontrolirano porijeklo te da ne stvaraju prekomjerni otpad plastičnom ambalažom. Zato je jane iredale nedavno predstavio novu ambalažu proizvoda koja je u potpunosti proizvedena od recikliranog papira – a čak je i tinta korištena za print otiska na proizvodu napravljena od prirodnog sistema prikupljanja smole drveta i derivata biljnih ulja. Ovim je potezom udio štetnih komponenti za okoliš smanjen za čak 75 %.
Osim toga, sva jane iredale ambalaža napravljena je bez ftalata i štetne BPA plastike. Nikako ne smijemo zaboraviti niti na korištene sastojke – kozmetika ovog brenda pigmente izvlači iz prirode – korištenjem minerala poput cinkovog oksida i titanijevog dioksida. Time je osigurana ne samo bolja tolerancija na koži, već i manja štetnost za okoliš.
Prada
Novi parfem kuće Prada – Paradoxe, odmah po lansiranju zaokupio je ljubitelje parfema diljem svijeta – a njegovo ime najbolje opisuje što vas očekuje u novoj, prepoznatljivoj bočici.
Ovaj parfem sadrži jednu od najpopularnijih aroma na svijetu – Serenolide™, a nova i revolucionarna molekula mošusa nudi i novu definiciju intenziteta tako da ostavlja prepoznatljiv, ali intiman trag. Elegantni mošus ostavlja intenzivni trag dužeg trajanja nego inače te se stoga njegove gornje note mogu primijetiti istog časa i djeluje tako da stvara osjećaj druge kože.
Kad je u pitanju održivost, Prada Paradoxe miris je koji uključuje tri sastojka iz održivih izvora, uključujući marokansko ulje gorke naranče, ekstrakt vanilije i srž kalabrijskog bergamota. Novi proces biološke prerade u više koraka kojim se dobiva Ambrofix™ omogućuje prirodno izvlačenje jantara iz šećerne trske umjesto iz kadulje, što zahtijeva 100 puta manje poljoprivrednog zemljišta od tradicionalnih procesa izrade. Serenolide™ je nova, obnovljiva molekula mošusa te je jedna od najraširenijih na svijetu, a stvorena je za ovaj miris.
Ambalaža proizvoda Prada Paradoxe može se reciklirati, a to se odnosi i na kutije i na bočice. Staklene bočice osmišljene su tako da se što više smanji težina i količina stakla, a kutije imaju certifikat FSC™ MIX, što osigurava da se papir i karton upotrebljavaju na održiv način. Svi parfemi iz linije Prada Paradoxe mogu se ponovno napuniti, čime se štedi materijal za ambalažu. Jedna bočica mirisa Prada Paradoxe od 50 ml i bočica za ponovno punjenje od 100 ml pridonose smanjenju upotrebe ukupnih materijala za 40 % u odnosu na tri bočice mirisa Prada Paradoxe od 50 ml. To uključuje 29 % stakla, 67 % metala, 46 % plastike i 39 % kartona.
La Roche-Posay
Iz uglednog dermokozmetičkog brenda tvrde – “Danas naši kupci ne bi trebali birati između proizvoda koji je siguran, učinkovit ili održiv. Upravo je to naša ambicija: ponuditi revolucionarnu dermokozmetiku koja je dobra za ljude i planet”.
Kako bi ispunili tu misiju, La Roche-Posay je nekoliko popularnih linija već prilagodio cilju održivosti – Lipikar, Cicaplast, Anthelios i Hyalu B5, a ističu kako je to tek početak. La Roche-Posay želi predvoditi transformaciju po pitanju okoliša i društva koju naš svijet i koža zaista trebaju.
U globalnom planu za smanjenje upotrebe i zamjenu plastike ističu kako su nove tube proizvoda dijelom napravljene od kartona, a cilj brenda je smanjiti upotrebu plastike i zamijeniti primarnu plastiku recikliranim materijalima u pakiranjima svih proizvoda i linija, u isto vrijeme ne dovodeći u opasnost učinkovitost i sigurnost proizvoda za potrošače.
Brend je posvećen ostvarenju upotrebe 70% reciklirane plastike u svojim pakiranjima do 2025. te 100% do 2030. Procjenjuju kako će brend, kada dosegne upotrebu 70% reciklirane plastike, uštedjeti 10.000 tona primarne plastike. Ova obveza po pitanju zaštite okoliša nije nova – brend je već nekoliko godina posvećen održivim inovacijama i proizvodnji. Spomenimo samo dva primjera: Pogon za proizvodnju L’Orealove divizije aktivne kozmetike u La Roche-Posay-u postao je ugljično neutralan 2018. zahvaljujući inovativnoj upotrebi propana od 2016. te je postao prvi pogon takve vrste u Francuskoj. Ovaj plin iz prirodnih izvora dobiva se od upotrijebljenog ulja za kuhanje i organskog bilja, obnovljiv je i ne zahtijeva fosilna goriva.
Osim toga, La Roche-Posay brend od 2018. uz proizvode više ne prilaže papirnate letke, već ih je zamijenio digitalnim podacima dostupnima na svojoj web-stranici.
Vichy
Vichy nastavlja upotrebljavati inovacije kao način da učini njegu ljepote održivijom. Danas, pri osmišljavanju formula proizvoda, prioritet brenda nije samo briga za kožu – Vichy je posvećen održivom načinu poslovanja s ključnim ciljem zaštite okoliša. Kako Vichy smanjuje svoj utjecaj na okoliš?
Iz brenda ističu kako Vichy vrlo ozbiljno shvaća nabavu sastojaka, kao dio posvećenosti okolišu i održivosti. Pobrinuli su se da pažljivo prate svaki korak procesa kupnje – od sastojaka do dobavljača – kako bi bili sigurni u poštivanje Internacionalne konvencije o biološkoj raznolikosti.
Kako bi podržali održivost i ekološku prihvatljivost formula, Vichy je uspješno osigurao prosječnu razinu biorazgradivosti od 91% kod formula koje se ispiru. Ovo uključuje šampone i gelove za tuširanje. Krajnji cilj bio je ograničiti njihov utjecaj na život u vodi upotrebom sastojaka koji se brzo razgrađuju, umjesto da se nakupljaju u njihovom staništu. Osim toga, ekološki dizajniranim pakiranjima upotreba plastike je smanjena za 45 %, a osim ambalaže, ekološki je dizajnirana i sama formulacija. Formula Capital Soleil Solar Eco-Designed Milk sadrži pomno odabrane filtre koji poštuju morski život i raznolikost, a formula je 94% biorazgradiva.
Kérastase
Kao jedan od vodećih brendova za profesionalnu njegu kose, Kérastase je posvećen i promicanju održivosti – a napori brenda zaista pokazuju rezultate. Pakiranja njihovih proizvoda izrađena su od PCR plastike (reciklirane plastike) – pri čemu je više od 43 tone recikliranog materijala upotrijebljeno umjesto primarnih materijala u posljednjih 5 godina.
Za pakiranja se upotrebljava samo papir, karton i drvo iz certificiranih održivih šuma (FSC), a pogon koji proizvodi gotovo sve formule brenda Kerastase ugljično je neutralan i prvak je u inicijativama zaštite okoliša za smanjenje i ponovnu upotrebu otpada i uštedu vode.
Kao izvor biomase tvornica upotrebljava 12.000 tona drvenog otpada iz šuma španjolskih regija Castille i Leon. Pogon za biomasu se napaja preko fotonaponskih ploča. Kérastase je odlučan u namjeri da smanji svoj utjecaj na okoliš odabirom specifičnih sastojaka visoke biorazgradivosti za sve formulacije. Kod linije Aura Botanica brend je dosegao nevjerojatan prosjek od 97% biorazgradivosti. Bočice mirisa za dom izrađene su od 25% recikliranog stakla, a pakiranje od 100% papira s FSC certifikatom koji nije laminiran. Osim toga, posvećeni su i promicanju održivosti u partnerskim salonima i prodajnim mjestima, pa je tako smanjena razina tiskanih materijala koje brend koristi u prodaji diljem svijeta.
Lancôme
Još jedan brend čija briga o okolišu nije prošla nezamijećeno je Lancôme. Zaštitu biološke raznolikosti istaknuli su kao samo srce svog “Sustainability Programa”, pri čemu su ekološki osviješteni napori vidljivi u svakom koraku proizvodnje.
Od kultivacije i nabave sirovih materijala, do procesa formuliranja i proizvodnje pa sve do pakiranja, Lancôme je posvećen cilju izgradnje održivije budućnosti.
Educirajući kupce o procesu uzgoja ruža i drugih biljaka koje se koriste u proizvodima za njegu kože i parfemima, ovaj je brend odlučio pokazati da se “zelena kemija” i biotehnologija mogu koristiti za ponovno osmišljavanje formula i stvaranje prirodnih sastojaka te ograničavanje korištenja prirodnih resursa.
Ruža nije samo simbol Lancômea – svojim jedinstvenim mirisom i svojstvima hidratacije i regeneracije, ona je također jedan od omiljenih sastojaka brenda. Ruža je prisutna u različitim oblicima u Lancôme proizvodima za njegu kože, parfemima i makeupu; koristi se kao eterično ulje, hidrolat ili čak ružino drvo. 99% ruža koje se koriste u proizvodima za njegu kože i šminku Lancôme su organske.
Brend je u proizvodnju uključio i mnoge druge sastojke dobivene iz prirode, poput pupoljaka bukve, irisa ili aloe vere. Iz brenda ističu kako veliku pažnju posvećuju upotrebi prirodnih sastojaka, kako bi kupcima ponudili iznimne proizvode, bilo da je riječ o parfemima ili pak bogatim formulama za njegu i pomlađivanje kože.
Biotherm
Biotherm Water Lovers program zalaže se za Blue Beauty filozofiju s namjernom poboljšanja budućnosti oceana, mora i vodenih ekosustava još od 2012. godine. Danas Water Lovers program obuhvaća sve aspekte lanca proizvodnje Biotherma, od nabave i formulacije proizvoda, dizajna pakiranja i dizajna materijala na prodajnim mjestima te partnerskih odnosa s raznim udrugama i organizacijama.
Ovom je inicijativom poznati brend uveo nekoliko aspekata ekološke održivosti u svakodnevno poslovanje – korištenje više obnovljivih sastojaka, formuliranje većeg broja proizvoda koji poštuju vodeni svijet, kreiranje rješenja održive prirode te partnerski odnos s organizacijama za očuvanje prirode.
Biothermov pristup Blue Beauty filozofiji povezan je s desetljećima znanstvene ekspertize i primijenjen kroz razna zalaganja, vrijednosti i programe. Sastavni dio dugogodišnje ekološke misije brenda Biotherm je razvoj održive kružne ekonomije i obećanje da će tijekom godina postupno smanjivati upotrebu plastične ambalaže, dajući prednost recikliranoj plastici ili staklu.
Sve s ciljem da postane pionirom u novim tehnologijama recikliranja radi očuvanja prirodnih resursa i smanjenja potrošnje fosilne plastike.
Bioderma
Osim što je predana u stvaranju dermatoloških proizvoda za adekvatnu zaštitu od sunca, BIODERMA jednaku pažnju poklanja i očuvanju eko-sustava. Sa saznanjem da stanje okoliša utječe i na nas same i svjesna da toksični sastojci iz mnogih kozmetičkih proizvoda štetno utječu na životinjski svijet u morima i oceanima, BIODERMA brižljivo bira i ispituje svaki sastojak svojih proizvoda i podržava inicijative za zaštitu morskog okruženja.
Tvrtka NAOS, proizvođač globalno cijenjenog brenda Bioderma poznat je po brizi za okoliš – a iz brenda ističu kako su uveli još neka pravila za već ionako ekološki dizajnirane formule iz SPF linije – Photoderm MAX SPF50+, Photoderm MAX Lait Famille SPF50+ i Photoderm KID Spray SPF50+.
Prvo pravilo je – aktivni sastojci korišteni u proizvodima su pomno birani kako bi se minimizirao utjecaj na morski ekosustav. Primjerice, u potpunosti su izbacili upotrebu silikona koji mogu štetiti morskim organizmima, iako ljudskoj koži u većini slučajeva ne smetaju.
Osim toga, njihove formule za zaštitu od sunca su vodootporne, kako se ne bi otapale tijekom boravka i moru i tako smetale organizmima koji žive u moru – iz tog razloga, brend ne koristi niti jedan SPF filter topiv u vodi. Nadalje, svaka je formulacija prije puštanja u prodaju testirana kako bi bili sigurni da ne izbjeljuje koralje ili na bilo koji način remeti aktivnosti fotosinteze morskih biljaka. Kao posljednje – a možda i najvažnije pravilo – sve formule na testiranje šalju u nezavisne laboratorije, a ne u laboratorije brenda koji su formule proizveli. Poznato je kako određene kemijske komponente u kremama za sunčanje djeluju zagađujuće na morski svijet, no Bioderma se pored zdravlja kože – bavi i zdravljem planeta pa tako njihovi proizvodi nose oznaku “Coral safe” – koja dokazuje da su prošli rigorozne ekotoksične testove te jamči odsutnost toksičnosti za vodene ekosustave.
Novexpert
Francuski brend Novexpert jedina je dermokozmetička linija koja koristi 100% prirodne sastojke u svim formulama brenda – čak i onima sa snažnim anti-ageing učinkom.
Osnivača brenda nadahnuo je novi pristup u molekularnoj biologiji, posebice epigenetika koja je otkrila da ljudsko tijelo djeluje poput spužve koja upija faktore iz okoliša. Istraživanje iz 2017.godine pokazalo je da Francuskinje dnevno koriste 16 kozmetičkih proizvoda, a tijekom 50 godina, oko 300 kg proizvoda se apsorbira kroz kožu. Koliko dugo te molekule ostaju u vašem tijelu? Nitko ne zna, ali sve studije potvrđuju: svi smo mi zagađeni.
Iz tog razloga Novexpert u svojim formulacijama koristi isključivo biorazgradive sastojke, 100 % prirodne te certificirane od neovisnih organizacija. Novexpert proizvodi su 100 % hipoalergeni, a cijeli asortiman njege za kožu ne zahtijeva nikakve mjere opreza, niti sadrži upozorenja za trudnice. Svi proizvodi su proizvedeni i kreirani u Francuskoj, a većina Novexpert proizvoda ima certifikate koji dokazuju organsko podrijetlo. Oni koji nemaju certifikate o organskom porijeklu, imaju ili Ecocert Ecological Cosmetic certifikat (proizvodi nastali prije 2017 godine) ili Cosmos Natural certifikat (poslije 2017 godine). Iz brenda ističu kako koriste isključivo prirodne sastojke jer su oni u potpunosti biorazgradivi. Drugim riječima, ne ostaju u tijelu kao što ostaju sintetske molekule, koje su vrlo stabilne.