Kada je prošle godine legendarna francuska kozmetička kuća Guerlain objavila da je kao kreativnu direktoricu za make-up angažirala Violette Serrat, malo tko je bio iznenađen. Jer, Violette – a tako se, bez prezimena, predstavlja i u medijima, i na YouTubeu i na Instagramu gdje ima gotovo 500 tisuća pratitelja, jako je dobro poznato ime u svijetu ljepote.
Violette utjelovljuje sav coolness francuske ljepote i chica, a svojim izgledom – naročito kosom i nonšalantnim make-upom- u sjećanje priziva mladu Jane Birkin. Ali s jednom bitnom razlikom – Violette na svoje kapke nanosi mornarsko plavo sjenilo sa šljokicama ili pak ružičasti eyeliner kao da je to dio posve uobičajene dnevne rutine.
“Moć make-upa leži u tome da on može biti alat za ljubav prema sebi”, izjavila je jednom prilikom Violette, rođena Parižanka s adresom u New Yorku koja je svoju karijeru započela kao vizažistica, da bi nastavila kao vlogerica i youtuberica. Njezina zaigrana paleta boja i gotovo slavljenički pristup kozmetici, učinili su je izuzetno utjecajnom i traženom make-up artisticom za kojom su se otimali najznačajniji magazini i modni dizajneri.
Radila je za Dior, Sephoru i Estée Lauder, a danas je u Guerlainu zadužena za sve nove make-up kreacije i kolekcije. Sama će reći da je najviše uzbuđuje mogućnost pristupa Guerlainovim arhivima. “Želim dane i dane provoditi proučavajući svako ime, svaku formlu, svaki oglas što ga je maison Guerlain objavila od 1828. godine. Zatim sve to želim ‘probaviti’ i ponovno vratiti u život, na suvremen način”, izjavila je svojevremeno za Harper’s Bazaar.
Ova kći uspješne hair stilistice i make-up i hair agenta, svoje je formativne godine provela promatrajući roditelje na setu s fotografima kao što su Helmut Newton i Paolo Roversi, ali sama nikada nije mislila da će završiti u industriji ljepote.
Umjesto toga, studirala je umjetnost na pariškoj École du Louvre, ali je ubrzo shvatila da više voli slikati na licima nego na platnima. No, ne krije kako joj je upravo taj dio obrazovanja donio duboko razumijevanje boja te sve svoje asistente potiče da pohađaju satove likovne umjetnosti.
“Tako sam naučila kako teksture djeluju jedna na drugu, kako jedna boja postaje druga ako joj dodaš drugačiji pigment te kako se stvara svjetlo i tama, dubina i volumen na koži”, otkrila je Violette.
Pariz je napustila sa samo 19 godina i zaputila se u New York s malom kutijom sirovih kozmetičkih pigmenata. Tamo je kreirala vlastite proizvode za modna snimanja te je brzo stvorila ime. U dobi od 26 godina, dobila je poziv iz Diora te je postala njihova međunarodna make-up dizajnerica – najmlađa u povijesti ovoga brenda.
2017. postaje globalna beauty direktorica u kući Estée Lauder. Ubrzo je lansirala i vlastiti beauty brend kojega je nazvala jednostavno – Violette_fr – prema svom Instagram profilu – sa željom, kako je rekla, da žene osnaži u prihvaćanju sebe bez pritiska nerealnih standarda.
A upravo te vrijednosti dijeli i Guerlain pa je partnerstvo s tom kultnom kozmetičkom kućom bilo posve razumljivo. Pogotovo ako se prisjetimo kako je upravo Guerlain izumio danas omiljeni ruž u sticku još davne 1870. godine.
Violette često kaže kako se sjeća svog djetinjstva u Parizu kada je redovito viđala žene na tržnicama i u supermarketima s žarko crvenim ružem na usnama. “Već sam kao mala shvatila da je biti žena nešto doista sjajno”, izjavila je za Harper’s Bazaar te je dodala kako te žene koje je susretala, crveni ruž definitivno nisu nosile kako bi nekoga zavele – one su to činile radi sebe i svoje ugode.
Tek kada se preselila u New York, Violette je shvatila da taj jedinstven francuski odnos prema stilu, modi i ljepoti na drugom kraju svijeta ima toliko obožavatelja. “Mislim da to dolazi od činjenice da mi Francuskinje ne pokušavamo promijeniti sebe. Osim toga, volimo kada ne moramo uložiti jako puno truda.
Violette danas živi u Brooklynu sa suprugom, fotografom Stevenom Panom, njihovom kćerkicom Inès i mačkom. Upoznali su se u Parizu na jednom snimanju prije više od desert godina. I danas redovito surađuju, a Steven potpisuje fotografije svih kampanja njezinog brenda.
Paralelno uz angažman u Guerlainu, Violette razvija svoj brend koji već sada broji čitav niz inovativnih proizvoda poput losiona Boum-Boum Milk – spreja koji je serum, krema i tonik u jednom i namijenjen je njezi lica, tijela i kose, zatim uljnog parfema Avec Amour, ruževa Petal Bouche i Bisou Balm te mnogih drugih. Proizvodi se za sada prodaju putem web shopa, a dostupni su i u odabranim francuskim ljekarnama – poznatim riznicama ljepote svih Francuskinja.