Do prije desetak godina sve što nas je zanimalo o sastavu proizvoda za njegu i stiliziranje kose bilo je – što oni čine našoj kosi. No, taj se pristup srećom promijenio, a lista zadataka koju stavljamo pred proizvode danas uključuje i brigu prema okolišu, društvenu odgovornost te naravno – održivost.
Održivost postaje sve važniji pojam u svijetu kozmetike
U svojim nastojanjima da poslovanje učine održivijim, velike su kompanije počele uvoditi promjene u gotovo sve aspekte poslovanja – od nabave sirovina i prilagodbe formulacija proizvoda, preko poboljšanja u segmentu korištenja energije u procesu proizvodnje, pa sve do uvođenja ekološki prihvatljivijih ambalaža proizvoda. No, kad je pitanju segment kozmetike, neke su tvrtke u tim naporima jednostavno bile uspješnije – zbog čega danas služe kao predvodnici i primjeri dobre prakse.
Jedan od takvih brendova je zasigurno Royal Keune Haircosmetics, ugledni nizozemski hair-care brend u obiteljskom vlasništvu namijenjen profesionalnoj njezi kose. Riječ je o jednom od najpoznatijih imena u svijetu vrhunske njege kose, a već desetljećima nastoji stvoriti pozitivan i trajan utjecaj na ljude i planet. Kao krajnji cilj, iz Keunea navode – ” Ostaviti svijet boljim mjestom za buduće generacije”. A na tom putu prema još boljem sutra, Keune je sada službeno certificirana “B korporacija”.
Omiljeni brend dobio je prestižan certifikat
Što zapravo znači postati certificirana “B CORP” tvrtka? Proces certifikacije podrazumijeva snažne rezultate u različitim područjima, a certifikat se dodjeljuje tvrtkama koje zadovoljavaju visoke društvene i ekološke standarde učinkovitosti, odgovornosti i transparentnosti. U samom procesu certificiranja, Keuneov utjecaj na zaposlenike, upravljanje tvrtkom, kupce, zajednicu i okoliš ocijenjen je s izvrsnim rezultatima, i to u sljedećim kategorijama:
U kategoriji „Okoliš” brend je dobro ocijenjen za korištenje solarnih panela, električnih službenih automobila i kompenzaciju emisija. Bliski odnosi tvrtke sa svojim dobavljačima i njihov način rada odražavaju se u njihovoj visokoj ocjeni u kategoriji „Upravljanje opskrbnim lancem”.
Bolja budućnost, dio po dio
U skladu s istinskim vrednovanjem ljudi tvrtka je postigla izvrsnu ocjenu u kategoriji „Zdravlje, dobrobit i sigurnost zaposlenika”.
Kada je riječ o „Ambalaži i materijalima”, Keune je dobro ocijenjen u korištenju održivog i certificiranog palminog ulja, certificiranog održivog papira i recikliranog kartona.
Ova načela imamo prilike vidjeti u primjeni – pa je tako So Pure linija dobivena iz prirodnih sastojaka, ugljično neutralna, bez glutena, bez silikona, bez sulfata (šampon), bez umjetnih bojila (osim proizvoda COOL), sa smanjenom količinom plastike, bez okrutnosti, veganski i koncentrirana (šampon i regenerator).
Nizozemski brend neprestano podiže ljestvicu kad je u pitanju kreiranje inovativnih proizvoda, ali pritom i brine o okolišu. Tako se Keune proizvodni pogon u potpunosti napaja solarnom energijom koja se prikuplja pomoću 3682 solarnih panela na krovovima. Emisije CO2 tvrtka kompenzira potrošnjom plina, a od siječnja 2021. tvornica u Soestu u Nizozemskoj potpuno je CO2 neutralna.
Svoje proizvode, ali ni njihove sastojke Keune nikada ne testira na životinjama, a odbijaju ih prodavati u zemljama u kojima je to obavezno. Godine 2017. počeli su koristiti recikliranu plastiku, a do 2025. planiraju prepoloviti upotrebu nove plastike za svoju ambalažu.
To je tek početak!
Certifikat B Corp dio je većeg cilja tvrtke Keune u brizi za ljude i planet, sada i sutra. Iz Keunea ističu kako će nastaviti ulagati u kretanje prema održivijoj budućnosti, a tvrtkinih 10 ambicioznih ciljeva održivosti uključuje uvođenje ambalaže koja se u potpunosti može reciklirati do 2030. godine, istraživanje održivih materijala i ažuriranje održivosti jednog od njihovih pouzdanih asortimana proizvoda. Tvrtka će također dodatno poboljšati održivost tvornice te razvoj karijere zaposlenika.
Ovom je prigodom Eelco Keune, izvršni direktor tvrtke izjavio:
„Uvjereni smo da koraci koje danas poduzimamo imaju trajan utjecaj na svijet sutra. Kao obiteljsko poduzeće, svjesni smo naše uloge u društvu već više od jednog stoljeća. Ozbiljno shvaćamo tu odgovornost već tri generacije. Postati B Corp je priznanje našem angažmanu. Fokusirani smo na prenošenje tvrtke budućim generacijama i očuvanje planeta.”
O TVRTKI KEUNE
Keune Haircosmetics je brend u obiteljskom vlasništvu namijenjen profesionalnoj njezi kose i dostupan je u 80 zemalja. Tvrtku je 1922. godine osnovao mladi nizozemski ljekarnik Jan Keune koji je svoje prve proizvode pakirao u svojoj ljekarni u Amsterdamu. Svi Keune proizvodi razvijaju se i proizvode s pažnjom, ljubavlju i strašću u sjedištu tvrtke Keune u nizozemskom Soestu. Keune proizvodi za njegu kose namijenjeni su za upotrebu u salonu i dostupni su samo putem službenih distributera.