Mushroom Beauty nova je velika stvar u beauty svijetu, iako čarobna moć gljiva nije nikakva novost. Naime, poznata je već tisućljećima, a dolazi, pretpostavljate, iz Kine, gdje su gljive koristili kako bi ljudima produljili život i liječili bolesti. U međuvremenu, ljekovite gljive stigle su do čajnih mješavina koje se sve više piju umjesto kave, a sada su važan dio industrije ljepote te gotovo da i nema velikog brenda koji ih ne koristi kao aktivni sastojak.
Mushroom boom
Gljive kao izvor ljepote i mladolikosti pravi su boom. Kako je izvijestio časopis Vogue, online shop Cult Beauty koji, osim kozmetičkih proizvoda prodaje i razne dodatke prehrani, prošle je godine zabilježio porast upita za pojam ‘gljive’ za čak 480 posto. Stoga su u svoju ponudu uvrstili čitav niz novih skincare proizvoda baziranih upravo na gljivama. No, vjerojatno se, kao i mi, pitate odakle dolazi čitav taj hype oko gljiva? Stručnjaci kažu kako adaptogena svojstva gljiva pomažu kod različitih kožnih problema koji nastaju uslijed stresa.
Naime, mnoge vrste gljiva imaju snažna antioksidativna svojstva koja pomažu koži u zaštiti od štetnih vanjskih utjecaja, istovremeno ublažavajući upalne procese. Osim toga, one mogu umiriti nadraženu kožu pa čak i ublažiti pigmentacijske mrlje.
I dok shitake gljive, na primjer, sadrže kojičnu kiselinu koja blagotvorno djeluje na mrlje, betaglukan koji se također u njima nalazi, pomoći će u jačanju kožne barijere. Studije su pokazale da gljive mogu usporiti i starenje kože pa im se stoga pripisuje i snažno anti-age djelovanje.
Nisu sve gljive dobre gljive
Kao što ni u kuhinji ne koristimo baš sve gljive koje su nam dostupne, isto vrijedi i za kozmetiku. Jako je važno koje gljive za koju kožnu problematiku biramo te će njihov izbor uvelike odrediti uspješnost primjene. Među najomiljenijm gljivama u skincare proizvodima svakako su shiitake i reishi gljive, budući da one djeluju na obnavljanje stanica te povećavaju elastičnost kože. Poznata su i brojna ljekovita djelovanja gljive chage koja se u kozmetici koristi kao sastojak za borbu protiv slobodnih radikala te za smirivanje nadražene kože.
U nastavku donosimo neke od proizvoda velikih svjetskih brendova koji u svojim formulama koriste gljive kao aktivne sastojke.
Shiseido Ultimune Power Infusing Eye Concentrate
Tanka i nježna koža okoloočnog područja zaslužuje posebnu njegu i pozornost. Ovaj regenerativni koncentrat protiv bora pruža joj 24-satnu hidrataciju, jača ju i obnavlja njezinu elastičnost.
Osim toga, pomaže minimizirati nepoželjno trenje kože, čime sprječava pojavu drugih znakova starenja kože. Tehnologija ImuGeneration koristi učinkovitost prirodnih ekstrakata, među kojima i onih iz gljiva, za poboljšavanje urođene sposobnosti samoobnavljanja kože i uklanjanje svih njenih problema, kako onih sadašnjih, tako i budućih.
Dermalogica Powerbright Dark Spot Serum
Napredna tehnologija osigurava ujednačavanje tena već nakon jedne aplikacije i djelovanje moćnih sastojaka poput niacinamida i heksilrezorcinola koji posvjetljuju tamne mrlje dugotrajno i kontinuirano. Shiitake gljiva – bogata beta glukanima i kojičnom kiselinom – posvjetljuje kožu dok je Ashwagandha zaglađuje i pruža antioksidativnu zaštitu. Ulje crnog ribiza i božura koži daju prirodnu blistavost. Ostali aktivni sastojci stvaraju zaštitni film u borbi protiv lebdećih čestica iz onečišćenog zraka koje dokazano uzrokuju hiperpigmentacije.
Origins Mega-Mushroom Relief & Resilience Soothing Treatment Lotion
Lagani losion na bazi fermentiranih gljiva koji ublažava crvenilo, smiruje, jača i zaglađuje kožu. Služi kao idealna priprema već očišćene kože za serum i kremu.