„Trendovski“, „inovativno“, „svemoguće“… poplava nadobudnih epiteta sve manje golica radoznalost sve zahtjevnijeg tržišta. Traži se nešto više, nešto luksuznije, nešto osobnije… A te su tri karakteristike objedinjene u čarobnoj riječi – personalizirano. S obzirom na to da preparati iz domene kozmetike teško mogu biti lansirani s otisnutim monogramom, najviši stupanj „osobnog pečata“ je apsolutno prilagođavanje njege potrebama kože određenog korisnika.
Neki su brendovi s ciljem „finog podešavanja“ formula lansirali intuitivne mobilne aplikacije, drugi zabavne online kvizove, treći čak omogućuju konzultacije jedan na jedan… U svakom slučaju: startala je era personalizirane njege.
Život u personaliziranom svijetu
„Sve smo u svojim životima personalizirali, od stila do načina prehrane – pa zašto ne bismo isto primijenili i na brigu o koži?“, izjavio je njujorška dermatologinja Dendy Engelman za Allure.
On, primjerice, voli kad mu pacijenti dolaze s popisom pitanja i kad razgovaraju o njihovom cilju, a on te informacije „ugradi“ u režim do u detalj prilagođen njihovom rasporedu i stilu života.
Naravno, koliko god te formule mogu biti (i jesu) inovativne, važno je znati da čarobna formula koja će osigurati besprijekoran ten – ne postoji. „Prilagodljiva njega kože je fascinantan trend, ali nisam siguran da je obećanje o konceptu idealnog proizvoda koji točno odgovara potrebama kože pojedinca zaista moguće ispuniti“, skeptičan je još jedan dermatolog iz New Yorka, dr. Kenneth Howe.
Korak 1: Otkriti istinu o svojoj koži
Ipak, ako nemate „svog“ dermatologa da vam osmisli njegu krojenu po mjeri, ovakvi vam upitnici i proizvodi mogu pomoći da otkrijete kakva vam je koža zapravo i što joj zaista treba. Mnogi, naime, godinama žive u zabludi i kožu tretiraju na sasvim pogrešan način – misle, primjerice, da je suha pa je „natapaju“ hranjivim kremama i uljima, a ona je samo površinski dehidrirana, a iznutra masna – pa rezultati nikad ne mogu biti dobri.
Neki pak pretjerano koriste pilinge i „isušuju“ masnu kožu kako bi se riješili neželjenog sjaja, nesvjesni da bez krema za hidrataciju ona postaje još masnija i u još lošijem stanju… Ljudi se vrte u začaranom krugu iz kojeg nema izlaza želeći samo jedno – da im koža napokon izgleda bolje.
Sami „smiksajte“ savršeni preparat
Veliki je stoga napredak doći bar do uvida u „pravo stanje stvari“ kako biste onda mogli pronaći idealnu njegu za sebe. Donosimo vam mali pregled proizvoda brendova koji su se odlučili za personalizirani pristup njezi kože…
La Roche-Posay Effaclar SPOTSCAN
La Roche-Posay Effaclar SPOTSCAN iznimno je napredna tehnologija nastala s ciljem personaliziranog savjetovanja žena po pitanju zdravlja kože, a ideja koja stoji iza ovog programa umjetne inteligencije je da je svaka koža drugačija i zaslužuje pristup „jedan-na-jedan“. Stručnjaci iz La-Roche Posaya okupili su dermatologe iz cijelog svijeta kako bi analizirali tisuće i tisuće slika žena i muškaraca s različitim stupnjevima težine nepravilnosti – od laganih mrljica i mitesera do teških upalnih akni i izraženih pigmentacija.
Izvor foto: La Roche-Posay Facebook
Vodeći se trima kriterijima – količini i izraženosti mitesera, bubuljica i pigmentiranih mrlja, aplikacija će analizirati stanje kože, a uočene nepravilnosti ocijenit će stupnjevima od 0 do 4, pri čemu su jače nepravilnosti označene višim stupnjem. Imajući na umu da svako učinkovito rješenje započinje s točnom dijagnozom, ova usluga neće samo dokumentirati stupanj nepravilnosti na vašoj koži, već će vam u slučaju jačih promjena javiti i ako je potrebno konzultirati dermatologa. Svaki će korisnik dobiti preporuku idealne Effaclar rutine, a kako biste poboljšanja mogli odmah vizualizirati, Effaclar SPOTSCAN će vam omogućiti i simulaciju rezultata koje možete očekivati slijeđenjem preporučene rutine.
Clinique iD
Linija beauty brenda Clinique omogućuje ženama da same kreiraju svoju idealnu kremu. U ponudi su tri osnovne formule – Dramatically Different hidratantni losion, gel za kontrolu ulja i hidratantni „žele“ – te pet aktivnih koncentrata u šarenim „spremnicima“ namijenjenih rješavanju problema poput nejednakog tona kože, neravne teksture i finih linija.
Ti se spremnici umetnu u bazu, a jedan potisak osigurava precizan omjer 90 posto hidratantne njege i 10 posto aktivnog koncentrata. Petnaest kombinacija trebalo bi „pokriti“ popriličan broj problema s kožom, a korištenje preparata preporučuje se dvaput na dan. Ne sadrži parabene i mirise.
Curology
Na adresi curology svatko može riješiti vrlo detaljan upitnik prema čijim se rezultatima dolazi do idealne formule koja najbolje odgovara koži korisnika. U eri personalizacije, mogućnost da kupite kremu koja je kreirana samo za vas i vaše potrebe, čini se kao pun pogodak.
U potrazi sa savršenim sastojcima uzet će u obzir korisnikove fotografije, povijest bolesti te problem na koji se treba usredotočiti – bore, prištiće, začepljene pore, hiperpigmentacije… Web stranica je vrlo jasna i pregledna, a korisnici se mogu pretplatiti na prilagođeno cjelovito liječenje koje stoji od 20 do 30 dolara mjesečno, uz mogućnost dodavanja nedavno lansiranog sredstva za čišćenje i hidratantne kreme brenda.
Skeyndor Uniqcure ampule
U Skeyndoru su – osluškujući potrebe korisnika i trendove u beauty industriji – kreirali osam vrsta ampula s visokom koncentracijom aktivnih sastojaka sa specifičnim djelovanjem na različite tipove i problematiku kože. Žene mogu birati između obnavljajućeg koncentrata, koncentrata za intenzivnu hidrataciju, umirivanje, za korekciju tamnih mrlja, osvjetljivanje lica, instant lifting, koncentrata protiv bora te za povećanje volumena.
U svakom se Uniqcure pakiranju nalazi sedam ampula s po dva ml koncentrata. Primjenjuje se jedna ampula dnevno tijekom sedam dana, a preporučuje se napraviti kuru svaka tri mjeseca ili na prijelazu godišnjih doba, ovisno o problematici kože.
Atolla
Brend Atolla za ljeto sprema veliko iznenađenje! U suradnji s Massachusetts Institute of Tecnology osmislili su algoritam za „prevođenje“ podataka u prilagođenu njegu kože. Korisnici počinju s kompletnom analizom kože koja uključuje trake za testiranje razine ulja, pH i vlažnosti kože.
Ti će se podaci slati u Atolla HQ putem mobilne aplikacije, gdje će se na temelju rezultata razviti serum, a uzet će se u obzir i korisnikove preferencije za miris. Međutim, to nije sve: količina ulja, razina vlage i pH testirat će se jednom mjesečno pa će se u skladu s tim prilagođavati i formula preparata.
Ove web stranice koriste internetske kolačiće kako bi vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Funkcionalni kolačići
Uvijek aktivni
Spremanje ovih kolačića je striktno neophodno zbog legitimnog interesa omogućavanja funkcionalnosti specifično zatraženih od strane korisnika ili zbog općenitog prijenosa elektroničke komunikacije.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički kolačići
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Spremanje ovih kolačića koristi se isključivo za potrebe obrade statističkih podataka. Bez sudskog poziva, dobrovoljnog pristanka od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatne evidencije treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u tu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.