Raskošna mirisna priča francuske kuće Dior – U potrazi za najboljim esencijama

Iako ga modni svijet već desetljećima svojata, Christian Dior jednako kultno mjesto ima i u opojnom parfemskom univerzumu.

Kultna modna kuća Dior osnovana je u prosincu 1946. i u vrlo je kratkom vremenu postala jako popularna. Slavni couturier od najranijih je dana znao da se ne želi posvetiti isključivo kreiranju haljina koje su zrcalile njegovu estetiku jednostavnosti i elegancije. Paralelno je slijedio i svoju strast za mirisima. 

Christian Dior skicira u svom uredu u Parizu, 1947.

Odmah nakon što je predstavio svoju prvu kolekciju nadahnutu zanosnom ljepotom cvijeća, započeo je kreirati svoj prvi signature parfem. Bio je to ujedno i prvi parfem ovog danas globalnog kozmetičkog giganta – Miss Dior koji je postao ikonični miris 20. stoljeća. Tako je započela ljubavna priča između cvijeća i njegovih fantastičnih parfema koja traje i dan danas. 

Najbolje esencije sa svih strana svijeta

Prošle je godine ova slavna kuća za potrebe televizijske serije naslovljene The Quest For Essences (U potrazi za esencijama)  otvorila vrata dijela svoje parfemske proizvodnje, posvećenog nabavi svih esencija koje se koriste u njihovim mirisnim linijama.

Svaka epizoda putovanje je koje vodi do samog otkrivanja sirovina, inspirativnog terroira ili podneblja, a sve je začinjeno razgovorima o tradiciji i ekspertizi u stvaranju ovih legendarnih kreacija s Diorovim glavnim parfumerom Françoisom Demachyjem.

Samo vrhunsko za Dior

Stvaranje mirisa jako nalikuje kuhanju, a kuhanje je puno ljepše i lakše ako imate vrhunske namirnice. Isto vrijedi i za parfeme“, pojasnio je Demachy u seriji. Dodao je i kako su sva ključna zanimanja u parfemskoj industriji zapravo zanati koji iziskuju silno znanje i vještinu i koji se naprosto moraju očuvati. “Posvećenost, autentičnost i vjera tih ljudi, svaki su ih put nepogrešivo doveli do najprofinjenijih esencija koje je kuća od njih tražila“, rekao je Demachy.

Majska ruža

Majska ruža jedan je od najvažnijih mirisa za kuću Dior. Poznata je i kao rosa centifolia, što u prijevodu s latinskog znači ruža sa stotinu latica. Uzgaja se u okolici omiljenog doma Christiana Diora –  dvorca Château de La Colle Noire.

Svake godine, u danima koji prethode berbi majske ruže, polja na kojima raste temeljito se plijeve na tradicionalan način, bez ikakvih kemikalija, kako bi se osigurala najbolja olfaktorna kvaliteta cvijeća. Zatim, nekoliko tjedana kasnije, cvijeće je spremno za ručno branje, cvijet po cvijet, kao što se to čini već generacijama. Nakon branja, priprema se ružin apsolut – za samo kilogram te esencije koju sadrže svi Diorovi parfemi, potrebno je oko 300 tisuća cvjetova. 

Bergamot

Bergamot je križanac između naranče i limuna. Iskričav je, cvjetan i voćan u isto vrijeme. Ne raste gotovo nigdje na svijetu osim u Calabriji, na jugu Italije, odakle dolazi 95% ukupne svjetske proizvodnje ovoga voća.

I bergamot je dio svih mirisa kuće Dior – on je izuzetno važan dio njihove olfaktorne strukture. Diorov glavni parfumeur François Demachy surađivao je izravno s proizvođačem kako bi kreirali specifičan San Carlo bergamot, ekskluzivno za Dior.  

„Kada posjetite Calabriju, odmah osjetite sve mirise tog podneblja i neopisiva ljepota nepreglednih plantaža u vama odmah probudi inspiraciju“, izjavio je Demachy. 

Stoga, za svakog svog putovanja u tu južnu talijansku regiju, želi vidjeti plod, stablo i proizvodni proces. Upravo tako rađaju se nove ideje. Svake godine, plodovi više tisuća organski uzgojenih stabala bergamota beru se isključivo za kuću Dior. A za kilogram esencije, potrebno je čak tisuću komada ovog citrusnog voća. 

Jasmin

Zahvaljujući svojim opijajućim i senzualnim notama, jasmin djeluje poput zaokruženog mirisa. Maison Dior koristi dvije vrste ovoga cvijeta – Sambac i Grandiflorum. Prvi se uzgaja na jugu Indije, dok drugi potječe iz gradića Grasse, na jugu Francuske, poznatom upravo po proizvodnji esencija za najveće parfemske kuće na svijetu. 

Njihova berba rezervirana je isključivo za Diorove mirise, a rezultat je dugogodišnje suradnje s proizvođačima na oba kraja svijeta. Jasmin Sambac po prvi je put korišten u parfemu J’adore, a u njemu ima i Grandifloruma, ali puno je jače prisutan u Miss Dior. 

Ylang Ylang

Njegovo ime znači „cvijet cvijeća“, a raste na područjima oko Indijskog oceana. Kuća Dior svoj Ylang Ylang nabavlja na prekrasnom otoku Nosy Be, na Madagaskaru. 

Riječ je o tropskom cvijetu čiji miris sadrži sve što povezujemo s tropskim krajevima – sunce, vrućinu, svjetlost. Njegova esencija u parfemu budi sunčano i radosno raspoloženje. Donekle nalikuje jasminu, ali tu je ta tropska nota, dašak soli i morskog utjecaja, dok je miris istovremeno i izrazito voćan. 

I ovdje je potrebn izuzetno puno sirovine za samo kilogram esencije – čak stotinu kilograma ovog tropskog cvijeća koje se destilira odmah nakon berbe, na samom madagaskarskom otoku. Razlog leži u tome što Ylang Ylang jako brzo vene, zbog vruće klime i jakog sunca. Nakon toga, esencija se transportira u Grasse gdje se prerađuje i pojačava mu se slana nota. Kao takav, koristi se za miris J’adore In Joy. 

Pročitajte još i ...