Dobije li klijent baš uvijek ono po što je došao? Ovo sam si pitanje postavio jer mi se novi klijenti često javljaju s pitanjima koja se baziraju na tome koliko stoji mililitar nekog filera – primjerice Juvederma ili nekog drugog brenda – ili pak koliko košta jedna zona botoxa. Pitanje je definitivno na mjestu jer u svim poliklinikama u Hrvatskoj cijena 1 ml filera osnovna je stavka u procjeni ponude iz asortimana pomlađivanja.
No, kad bismo se na sličan način obratili osoblju nekog vrhunskog restorana – s pitanjem koliko košta 10 dag kozica, 2 dag tartufa ili decilitar vrhunskog vina – nitko nam, vjerojatno, ne bi odgovorio.
Na tim se mjestima, kao što znamo, prodaju gotova jela spravljena ponekad i po tajnim receptima, poslužena u vrhunski osmišljenim ambijentima. Kad se iz takvih restorana vratimo oduševljeni, razlog je cjelokupni gastronomsko-socijalni doživljaj – zbog čega se na ručak ili večeru uvijek iznova vraćamo.
Nije poanta u fileru, botoxu ili mezoterapiji, nego u liječniku koji aplicira
Ista stvar je i s estetikom lica. Svi znamo da su nama liječnicima fileri, botox, niti za lifting, mezoterapijski kokteli, laseri i radiofrekventni uređaji samo sastojci ili metode kombinacijom kojih dobivamo ono po što je klijent zapravo i došao. A to je sjajan rezultat, odnosno svjež i odmoren izgled. 10 od 10 za obje strane.
Kada analiziramo velik dio hrvatske scene, dobivamo dojam da su estetski liječnici – u svojim posh ili manje posh ordinacijama – zapravo vrlo educirani i sofisticirani trgovci mililitrima filera ili botox jedinicama.
Stvar je u konceptu i načinu razmišljanja, pri čemu su konzultacije ključna stavka. Razgovor s liječnikom klijentu bi trebao otvoriti oči, pokazati mu istinu, ukazati na realnu potrebu, uputiti na mogućnosti i strategiju estetskog liječenja, i na kraju dati informaciju o broju potrebnih posjeta. I, naravno, o cijeni cijele priče, i to najbolje – na godišnjem planu.
Ne bismo trebali razmišljati o mililitrima, već o rezultatu
Većina liječnika to na žalost ne radi, bojeći se vjerojatno da će izgubiti pacijenta kad on sazna da je stvar skuplja nego što je inicijalno mislio.
Bez sumnje – estetika lica je luksuzna i skupa usluga, i toga smo svi svjesni. No, kad već stoji toliko, dajmo klijentima ono po što su došli. Dajmo im rezultat, odnosno cjelokupno pomlađeno lice za razuman budžet. A ne da pri ulasku u ordinaciju razmišljaju koliko će im mililitara filera trebati i koliko je to puta 3000 ili 3500 kuna.
Svi koji su bili na mojim konzultacijama mogu potvrditi da su objektivno i realno informirani o stanju i potrebama lica, i da su dobili prijedlog za kirurško ili nekirurško rješenje za svaki pojedini segment. Odnosno, da sam im napravio godišnji plan pomlađivanja.
Ponekad osoba ne može sama procijeniti što joj treba
Nekima, bez obzira na to što su došli s idejom nekog neinvazivnog anti-ageing tretmana, odmah na početku savjetujem kirurški lifting lica ili kiruršku blefaroplastiku – kada procijenim da onim što bi sami odabrali neće postići željenu svježinu.
Vjerojatno su nekima cifre koje čuju na konzultacijama uistinu previsoke pa se odluče samo na dio iz palete ponuđenih usluga koje im u slučaju skromnijeg budžeta isto tako savjetujem. No, svejedno su zadovoljni pristupom. Mislim, naime, da klijent koji plati konzultacije treba čuti istinu i dobiti realnu procjenu i plan tretmana nevezano uz budžet koji je spreman izdvojiti.
Svi koji dolaze znaju da će, primjerice, s 1 ml filera realno malo postići u cjelokupnom osvježenju lica. S tim mililitrom mogu se eventualno korigirati usne ili neka manja izolirana regija lica, i u tom slučaju treba biti postavljena jedinična cijena o kojoj se klijenti raspituju. Za sve drugo cijena se određuje na konzultacijama.
Primjerice, ženi starijoj od 35, 50 ili 60 godina za pomlađivanje cijelog lica na godišnjoj razini ponekad treba 4, 8 ili 12 ml različitih filera, 2-3 posjete radi tretmana botoxom, 3 para lifting niti, 3-4 mezoterapijska tretmana za pomlađivanje kože i, recimo, paket tretmana aparativnim tehnologijama. To se zove kombinirani ili holistički pristup u anti-ageingu lica i zaista ga ne bi bilo fer nuditi po jediničnim cijenama svakog artikla s cjenika – jer bi ukupan iznos jednostavno bio prevelik.
Kako za svoj novac dobiti više
Liječnici bi najprije trebali odrediti realnu cijenu konzultacija, a nakon toga i cijenu svog rada po svakom pojedinom posjetu. Iznosi se naprosto ne bi trebali računati strogo prema jediničnim cijenama svakog pojedinog filera. Posjete bi trebalo planirati u mjesečnim intervalima, prvenstveno radi praćenja rezultata i oporavka nakon svake pojedine faze, ali i da bi ih klijent jednostavnije mogao uklopiti u svoj financijski plan. Na taj će način za svoj novac postići više: dobit će rezultat kakav je htio, koji podrazumijeva značajni napredak, a i osjećaj zadovoljstva nakon svakog planiranog posjeta.
Možda je ovakav pristup danas u Hrvatskoj pomalo neuobičajen, ponekad čak i rizičan, ali je svakako napredan i u skladu s vodećim svjetskim trendovima. Iz mojeg iskustva i iz iskustva mojih klijenata, takav je pristup definitivno najbolji – i najviše fer.