Svatko od nas je bezbroj puta u osobnim krizama pomislio – kad bi mi barem netko rekao što učiniti? Koliko li je tek teže biti u svakom trenutku siguran u ispravnost komuniciranja s pacijentima u medicinskim ustanovama u kojima je doslovce sve od životne važnosti… Ipak, svaki liječnik zna kako je pravodobno, relevantno i profesionalno informiranje kako pacijenata tako i javnosti presudno.
U doba zdravstvenih kriza poput pandemija, prirodnih katastrofa ili izvanrednih situacija u bolnicama, transparentna komunikacija ima presudnu ulogu u sprječavanju širenja panike i dezinformacija. Ukratko, pravodobno i točno informiranje u medicinskoj struci od ključne je važnosti za pacijente, njihove obitelji te javnost u svim situacijama, a osobito onima koje mogu ugroziti zdravlje ili živote.
Osim što informira, krizno komuniciranje ima važnu ulogu u koordinaciji unutar zdravstvene ustanove. Zaposlenici moraju biti pravodobno informirani o protokolima i procedurama kako bi osigurali da svi djeluju u skladu s planovima za upravljanje krizom. Nedostatak jasnih uputa može dovesti do kaosa, što dodatno ugrožava zdravstveni sustav i pacijente.
Transparentnost i točnost
Jedan od najvažnijih faktora u kriznom komuniciranju je pružanje točnih i ažuriranih informacija. U medicinskim krizama, kašnjenje ili netočne informacije mogu dovesti do širenja dezinformacija i panike te gubitka povjerenja pacijenata i javnosti. Transparentna komunikacija pomaže u izgradnji povjerenja i smirivanju situacije. U medicinskoj struci to znači pravodobno i otvoreno obavještavanje pacijenata i šire zajednice o stvarnom stanju, bez ublažavanja ozbiljnosti situacije ili skrivanja važnih podataka.
Kako se nositi s izvanrednim situacijama i krizama u medicinskoj praksi, zašto je važno obratiti se stručnjacima, koji je najbolji pristup samo su neka pitanja na koja će odgovoriti prim. doc. dr. sc. Zoran Veir, stalni sudski vještak Županijskog suda u Zagrebu za opću i plastičnu kirurgiju, Ognjen Bagatin, MBA, menadžer i suvlasnik privatne poliklinike; odvjetnica Ines Škofač; Hrvoje Ratkić, stručnjak za odnose s javnošću te Jelena Miladinović Dražetić, administratorica grupe “Žrtve estetskih zahvata i doktora”.
Panel raspravu na Estetica Demik 2024 stručnom skupu, koji će se održati u 15:20 sati u petak, 18. listopada 2024. u Hilton Garden Inn Zagreb hotelu, Radnička cesta 21, moderirat će Tea Batinić Janjuš, osnivačica portala Estetica.hr.
Ulaz na stručni skup je besplatan, ali je moguć isključivo uz prethodnu prijavu – PRIJAVITE SE OVDJE: FORMULAR ZA PRIJAVU.
Kako bismo saznali poneki detalj prije Estetica Demik stručnog skupa, upitali smo Hrvoja Ratkića, stručnjaka za odnose s javnošću, koje su najčešće pogreške u kriznom komuniciranju u medicinskoj struci, kako pravilno komunicirati s pacijentima i javnošću i koliko je važna brzine reakcije… Saznajte što nam je otkrio!
“Krizna situacija je nastupajući rizik, a njena je osnovna karakteristika nepredvidljivost. Incident prerasta u krizu ako ga ‘preuzmu’ mediji, stoga je važno biti dosljedan u komunikaciji prema eksternoj okolini, biti na raspolaganju medijima i – ono najvažnije – govoriti istinu. Najčešće pogreške u kriznom komuniciranju u medicinskoj struci su arogancija, bježanje od odgovornosti, ne pokazivanje predanosti u rješavanju krize i zatvorena komunikacija prema medijima”, kaže Hrvoje Ratkić i dodaje kako je brzina reakcije najvažnija.
“Nužno je imati educiranu osobu za komunikacijski i krizni menadžment unutar medicinskog tima. Glavni komunikacijski cilj je postići razumijevanje javnosti, objasniti da se nezgode događaju i ukloniti strah da su životi i zdravlje ljudi ugroženi“, zaključuje poznati PR-ovac.
Riječ odvjetnice
S obzirom na to da ova tema zahtijeva multidisciplinarni pristup, osim važnosti pravovremenog i transparentnog komuniciranja s javnošću, odvjetnica Ines Škofač, čije ćemo stručno mišljenje čuti i na panelici, ističe pravne aspekte upravljanja krizom, posebno u kontekstu odgovornosti i zaštite privatnosti.
“U slučaju krize, doprinos odvjetnika je ključan jer pravna savjetovanja pomažu medicinskim ustanovama da razumiju potencijalne rizike svojih odluka. Odvjetnik procjenjuje rizike povezane s odgovornostima prema pacijentima, zaposlenicima i trećim stranama te osigurava da medicinska ustanova postupa u skladu sa svim važećim zakonima i propisima, uključujući zdravstvene regulative, zaštitu podataka, radno pravo, te sigurnosne standarde”, kaže Ines Škofač te objašnjava kako je uloga odvjetnika zaštita medicinske ustanove od pravnih posljedica krize, osiguravanje zakonitosti postupanja i pružanje pravnih savjeta kako bi ustanova što bolje prebrodila krizno razdoblje.
“Odvjetnici surađuju s komunikacijskim timom ustanove kako bi osigurali da su poruke prema javnosti pravno ispravne, precizne i ne izlažu ustanovu dodatnim pravnim rizicima. Oni pomažu u formuliranju izjava za medije, odgovora na novinarske upite, te internu i eksternu komunikaciju. Također, osiguravaju da se u kriznoj situaciji poštuju propisi o zaštiti osobnih podataka, te pružaju smjernice kako pravilno postupati s osjetljivim informacijama”, zaključuje odvjetnica.
Stručni skup Estetica Demik 2024 održat će se u petak, 18. 10. 2024. u hotelu Hilton Garden Inn Zagreb, Radnička cesta 21. Ulaz na stručni skup je besplatan, ali je dopušten isključivo liječnicima, ljekarnicima, stomatolozima i nutricionistima te je moguć uz prethodnu prijavu – PRIJAVITE SE OVDJE: FORMULAR ZA PRIJAVU.
U slučaju dodatnih pitanja, kontaktirajte nas na info@estetica.hr.
Generalni pokrovitelj Estetica Demik stručnog skupa 2024. je L’Oréal Dermatological Beauty.