U posljednje vrijeme sve češće možemo čuti kako proizvođači, oglašavajući svoje kozmetičke proizvode, naglašavaju kako oni imaju smanjenu količinu vode ili je uopće nemaju među svojim sastojcima. I to navode kao prednost toga proizvoda. Od čega se onda oni sastoje, pitat ćete s pravom? Voda je izuzetno važan sastojak gotovo svake beauty rutine, od buđenja do odlaska na počinak.
Vodom peremo lice, pijemo je, koristimo je za kuhanje, za zalijevanje biljaka, a i među kutijicama i bočicama na našoj polici u kupaonici, mnogi su proizvodi koji u svom sastavu imaju vodu. Zašto bismo onda trebali sve to promijeniti i početi koristiti takozvane waterless proizvode?
Dobra za okoliš, ali i za kožu
Mnogi će reći kako ćemo tako postupiti ekološki i svojom malom kapi pomoći sačuvati rezerve vode. No, sve više stručnjaka – dermatologa slaže se oko toga da je takva kozmetika dobra i za zdravlje kože.
Naravno, kako bi se kreirao i za tržište pripremio jedan beauty proizvod, potrebni su različiti tehnološki procesi za koje su neophodne velike količine vode koje bi se također mogle smanjiti ili modificirati. Osim toga, u samim je proizvodima prisutna određena količina vode koja se koristi za razblaživanje ili omekšavanje konzistencije. I to se ne odnosi samo na kreme, već i na serume, parfeme, šampone, i druge proizvode.
Ta mala količina vode u proizvodima, složni su dermatolozi, plodno je tlo za bakterije, osim ako proizvod nije ‘napumpan’ konzervansima. Osim toga, većina aktivnih sastojaka u tim proizvodima jako je razblažena, što ih čini manje učinkovitima. Dakle, ako izostavimo vodu, smanjit ćemo količinu konzervansa, a pojačat ćemo koncentraciju aktivnih sastojaka koji će koži dati bolji tonus i strukturu.
Made in South Korea
Koncept ‘waterless’ ljepote započeo je u Južnoj Koreji, a ozbiljno se proširio i na Zapad 2015. godine. Ljepota bez vode dolazi u raznim oblicima – od različitih čistača, balzama, pudera, krutih proizvoda, koncentriranih ulja, maslaca za tijelo, maski i seruma, a posljednjih godina trend se proširio i na njegu kose te na make-up.
Sve je započelo idejom da se naprave visokopotentni skincare proizvodi koji će imati veću učinkovitost na koži. Trend zu započeli manji nezavisni brendovi, lansirajući inovativne formule bez vode. Međutim, danas se ta priča proširila i na mainstream kupce, a priključili su mu se i mass-market i luksuzni brendovi.
Danas je kozmetika bez vode puno više od učinkovitosti: ona predstavlja žeju za čistim, netoksičnim formulama, a sama se postavila i u središte ekološkog i održivog narativa. U nastavku donosimo nekoliko proizvoda bez vode velikih svjetskih brendova.
Charlotte Tilbury Instant Magic Facial Dry Sheet Mask
Za razliku od vlažnih, serumom natopljenih maski za lice koje ste sigurno imali priliku isprobati, ova je maska posve suha. Prema navodima proizvođača, ona oponaša kozmetički tretman omekšavanja i posvjetljivanja kože, bogata je vitaminom B3 i peptidima, a formulirana je tako da potiče proizvodnju kolagena i održava elastičnost kože. Maska se može pričvrtstiti na uši, a istu možete ponovno koristiti do tri puta.
Dermalogica Ultracalming Barrier Repair
Dermalogica – svjetski stručnjak za osjetljivu kožu, kreirala je ovu hidratantnu kremu bez vode, no to nikako ne znači da je ona manje hidratantna od drugih proizvoda ovog brenda. Kao dio njihove Ultracalming linije, koja je usmjerena na ublažavanje upalnih procesa, dizajnirana je kako bi ojačala prirodnu lipidnu barijeru kože. Među sastojcima se nalaze ulje jaglaca, shea maslac i emolijentni silikoni koji intenzivno hidratiziraju, a vaša koža postaje baršunasta na dodir.
The Ordinary Vitamin C Suspension Cream 30% in Silicone
Ovaj je serum prepun antioksidansa zahvaljujući kojima će ublažiti fine linije, bore i diskoloracije. On ne samo da ne sadrži vodu, već u njemu nećete naći ni alkohol, ulje, orašaste plodove, gluten, a ni soju. Iz Ordinaryja upozoravaju da biste nakon nanošenja mogli osjećati lagano škakljanje, a ako vas to bude smetalo, možete ga razblažiti dodajući par kapi u vašu dnevnu hidratantnu kremu.
I make-up bez vode
Osim skincare proizvoda, i make-up se ukrcao na waterless vlak – sve je više novih ili već etabliranih brendova koji lansiraju proizvode bez vode. Neki od njih su Pinch of Colour čiji asortiman obuhvaća mat ruževe u 12 nijansi, ali i pest različitih nijansi tekućeg pudera.
Tu je i Vapour, koji je 97 posto svojih proizvoda formulirao bez vode, dok je čak 100 posto njegovog make-upa za usne i obraze u potpunosti bez vode.
Prema svim predviđanjima, voda će uskoro postati pravi luksuz. Točnije, dvije trećine svjetske populacije suočit će se s nestašicom vode već 2025., budući da je tek jedan posto vodenih zaliha na Zemlji pitka voda. I upravo zato i na beauty tržištu uskoro možemo očekivati pravi boom proizvoda bez vode.