Kako odabrati pravi parfem? Donosimo 5 zlatnih pravila

Odabir parfema, mirisa koji će nas pratiti kroz čitav dan i postati tako dio našeg identiteta, nije jednostavan zadatak. Ponekad nas u tom izboru vode trendovi, ponekad trenutno raspoloženje, ponekad određeni miris biramo zbog brenda koji iza njega stoji, a ponekad nas ponese odlično odrađena marketinška kampanja. Kako god bilo, to je uvijek duboko osobna priča i zato si treba dati i vremena i strpljenja kako bismo kući otišli s pravim mirisom u kojemu ćemo uživati prilikom svakog nanošenja.

No, jeste li znali da postoje i određena pravila koja nam u toj potrazi doista mogu pomoći? Svjetski su parfumeri razvili pravi mali vodič za odabir i kupnju mirisa s kojim gotovo da ne možete pogriješiti. U nastavku donosimo 5 zlatnih pravila.

Pravilo br. 1 – neka vas vodi intuicija

Odabir parfema prema brandu koji iza njega stoji vrlo je česta pojava i, kažu parfumeri, nije sasvim pogrešna. Naime, svaki brend ima svoj mirisini identitet kojega i ‘nos’ koji ga potpisuje mora poštivati. Tako, primjerice, žena koja se odijeva u Chanelu, nema iste želje i potrebe kao ona koja svoju odjeću bira kod Saint-Laurenta. A isto vrijedi i za parfeme. No, ponekad se potrebno prepustiti intuiciji ili čak instinktu jer nitko neće nositi miris koji mu se ne sviđa, pa makar nosio potpis omiljenog kreatora. To je gotovo nemoguće jer naš nos prihvaća određene mirise, dok one druge odbija.

Pravilo br. 2 – miris koji nam se odmah svidi nije uvijek onaj pravi

Kao što smo zaključili u uvodu, odabir parfema je proces za koji valja izdvojiti dovoljno vremena. Brzinska kupnja mirisa najčešće ne završi dobro. Stoga je najbolje često odlaziti u parfumerije i bez pritiska otkrivati mirise i mirisne obitelji i isprobavati ih na vlastitoj koži. Uzmite si vremena, zatražite testere i nanosite određeni miris nekoliko dana zaredom, ‘sprijateljite se’ s mirisom, poprskajte njime kožu, ali i odjeću i živite s njim nekoliko dana. Vrlo često neki nam se miris svidi iz prve – uglavnom zahvaljujući gornjim notama pa ga kupimo i onda kada ‘odradi’ i do izražaja dođu ostali dijelovi njegove kompozicije, shvatimo da ‘to nije to”.

Pravilo br. 3 – suvremeni mirisi ne variraju ovisno o koži

Iako je to duboko ukorijenjeno mišljenje, suvremeni mirisi ne mijenjaju se ovisno o koži osobe koja ih nosi. To je možda bilo tako s nekadašnjim mirisima koji su sadržavali samo prirodne esencije, no takvi parfemi više ne postoje na tržištu. No, ni tada to nije bilo posve točno. Naime, eterična ulja mijenjala bi svoj miris ovisno o temperaturi, vlažnosti zraka, roku trajanja parfema. Danas svaki parfem ima svoj mirisni identitet i prepoznatljiv je uvijek, neovisno o koži osobe koja ga nosi.

Pravilo br. 4 – zaboravite na vjernost jednom parfemu

Kada pričamo o parfemima, često možemo čuti kako su ljudi cijeloga života vjerni jednom parfemu. Parfumeri smatraju da je puno važnije biti vjeran sebi i vlastitom stilu. Drugim riječima, možete uvijek biti odjeveni u crno, nositi uvijek istu frizuru i iste cipele, ali miris ipak povremeno treba promijeniti. Ako ni zbog čega drugog, a ono zato što velike parfemske kuće nerijetko znaju prestati proizvoditi određeni miris, čak i ako je silno popularan i odlično se prodaje. Stoga, otkrivajte nove mirise u vašim omiljenim mirisnim registrima i uživajte.

Pravilo br. 5. – recite DA layeringu

Layering, ondosno miješanje nekoliko kompatibilnih mirisa odjednom pruža nam mogućnost kreiranja vlastitog signature mirisa kod kuće. To možete raditi tako da kombinirate različite parfeme, ali i da kombinirate različite teksutre, poput gela za tuširanje, losiona za tijelo i parfema. Ono što je važno jest da se mirisi koje koristite dobro uklapaju, da je rezultat harmoničan i da vam se sviđa. Tako ćete svakako izbjeći situaciju da mirišite isto kao pola grada, odnosno, stvorit ćete vlastiti, prepoznatljiv mirisni trag. Danas možete pronaći brojne savjete za layering, no ono što uvijek funkcionira jest slijediti vlastitie afinitete i intuiciju i kombinirati mirise iz istih mirisnih obitelji.

Pročitajte još i ...