Vodeća kuća luksuznih brendova uživo otkrila sve što ste htjeli znati o parfemima 

Između žena i šarenih staklenih bočica u kojima se kriju opojni mirisi oduvijek postoji posebna veza. Brojne događaje koji su nam na bilo koji način obilježili život pamtimo upravo po mirisu, a naš mozak stvarajući uspomene – najčešće pamti upravo mirise koji su nas u tom okruživali… Baš poput madeleine kolačića iz Proustove Potrage za izgubljenim vremenom, miris nas može povesti na putovanje o kakvom smo samo sanjali – podsjetiti nas na drage ljude, oživjeti uspomene i vratiti nam lijepe trenutke koje smo možda već i zaboravili…

Zaštitni znak po kojem nas ljudi pamte

Parfemi su od davnina mamili uzdahe – kako muškaraca tako i žena. Napravljeni su da zavedu, opčine i osvoje naša čula. Naš omiljeni parfem naš je zaštitni znak, nešto što nam savršeno pristaje i po čemu nas ljudi pamte još dugo nakon što su nas sreli. Stoga parfeme treba birati pažljivo – i s ljubavlju.

Iz tog smo razloga u live edukaciji u prekrasnom ambijentu zagrebačkog hotela Amadria Park Hotel Capital ugostili damu koja svijet parfema poznaje izvrsno. Našoj gošći, Ivani Petković Čevra, svijet ljepote je zanimanje.

Ona je Digital i PR menadžerica za L’Oréal Luxe beauty-brendove, kao što su Yves Saint Laurent, Prada, Valentino Beauty, Armani Beauty, zajedno s Armani Privé, ekskluzivnom kolekcijom parfema koja se u Hrvatskoj može nabaviti samo na jednom prodajnom mjestu. Ivana je velika poznavateljica beauty-businessa, marketinga, odnosa s javnošću, kozmetike, make-upa, i zaljubljenica u fine parfeme.

Nekoliko zanimljivih pitanja vam donosimo u nastavku, a snimku čitave live edukacije možete pogledati na Instagram profilu Estetica.hr, koji se nalazi na OVOM LINKU.

Također, kao iznenađenje pratiteljicama Estetice.hr, naša je gošća pripremila predivan dar – personalizirane konzultacije. Giorgio Armani beauty brend daruje dvije čitateljice portala i obožavateljice ovog brenda polusatnim personaliziranim beauty konzultacijama – jedna će sretnica uživati u makeup konzultacijama, a druga u konzultacijama za Armani Privé mirisnu liniju. Želite li iskusiti ovaj nevjerojatan doživljaj, javite se direktnom porukom na Instagram profilu Estetica.hr s osobnim podacima te nam pošaljite svoju ideju slogana za Armani Privé liniju. Dva najoriginalnija slogana osvajaju konzultacije, a prilikom prijave ne zaboravite naglasiti zanimaju li vas makeup ili pak mirisne konzultacije te preferirate li online konzultacije ili pak na prodajnom mjestu u parfumeriji.

Ivana Petković Čevra i Tamara (Šopar) Rebić. Estetica.hr

Kažu da je idealan parfem onaj u kojeg se zaljubimo na “prvi pogled”, odnosno “prvi njuh” – s kojim se parfemom tebi dogodila takva ljubav?

„Sjećanje me odmah vuče na parfem Rive Gauche od Yves Saint Laurenta – pamtim ga od najranijeg djetinjstva, kada ga je nosila moja mama. Bio mi je predivan te pamtim kako sam kriomice špricala i sebe kad bih uhvatila priliku. Pamtim i kako je moja baka uvijek nanosila kapljicu svog omiljenog parfema Cacharel Anais Anais i ruž za usne, iako je bila kod kuće – to mi je uvijek bilo prekrasno, a danas sam ja upravo u svijetu makeupa i parfema.

Već tada sam maštala koji će biti moj „signature“ parfem jednog dana kada odrastem. A prvi pravi parfem u koji sam se zaljubila (i prvi parfem koji sam si sama kupila) bio je Cacharel Noa iz 1998. To je prekrasan parfem, koji miriše na peonije, frezije, jasmin i ylang-ylang, znači cvjetni je, ali ne previše, i ima mošusnu bazu. Za mene je to i danas najbolji parfem kada želim mirisati ‘na čistoću’”.

Postoji još nekoliko parfema koji su mi se svidjeli “na prvi njuh”. Kao što se muškarac okrene na ulici za lijepom djevojkom, tako sam se ja okrenula za nekoliko parfema. S obzirom da obožavam miris smokve, jedan od parfema za kojima sam se na ulici okrenula bio je Diptyque Philosykos, zatim Le Labo Santal 33. Još jedan miris koji me očarao je moj najdraži Armani Privé Cuir Noir, što u prijevodu znači “crna koža”. On nas vodi na putovanje pustinjom, a u njemu se spaja damaščanska ruža i vrlo senzualna baza sandalovine i benzoina.

Netko koristi isti parfem cijeli život, a netko je sklon promjenama nakon svake potrošene bočice… O čemu to ovisi? O karakteru? O godišnjem dobu? Raspoloženju?

Ja bih na neki način mirise usporedila s garderobom – kako imamo ljetnu i zimsku garderobu, to isto možemo primijeniti na mirise. Ljeti imamo lakše, prozračnije parfeme koji odišu citrusima, a zimi nešto teže, opojnije note vanilije, ambera i cvijeća. A ipak, netko cijeli život nosi istu kožnu jaknu, a netko voli eksperimentirati. Ako postoje pravila koja bi se trebala kršiti, onda smatram da je to definitivno u svijetu makeupa i parfema.

Savršen primjer je, recimo, YSL Libre, lansiran prije dvije godine – to je ženski parfem koji je točno na granici između muževnosti i ženstvenosti.

Kako bi se zapravo parfemi trebali isprobavati? Svi ih isprobavamo u parfumerijama, na komadiću papira… Je li to ispravno, možemo li dobiti potpuni doživljaj parfema na komadiću papira?

“Testiranje parfema na tzv. “blotteru” se treba shvaćati kao dobra pred-informacija koja nam govori o kakvom se parfemu radi, ali prava informacija dolazi tek u dodiru s kožom, jer svaka koža ima svoj miris. Na svakoj osobi parfem drugačije miriši, i to je jedna od najvećih dvojbi parfumera. Prirodni miris naše kože ovisi o pH vrijednosti, metabolizmu, prehrani… Ono što je također važno napomenuti je da se svaki miris sastoji od gornjih, srednjih i bazičnih nota. Ono što osjetimo u prvih nekoliko sekundi su gornje note, nakon pola sata parfem otkriva svoje srednje note, a ono što ostaje na koži nakon dva sata – to su bazne note. Tako da bih ljudima preporučila da u potrazi za idealnim mirisom na papiriću pomirišu parfem, ali da ga isprobaju na svojoj koži. Što se tiče nanošenja parfema, najbolje ćemo ga osjetiti ako ga nanesemo na pulsirajuća mjesta, poput zapešća i vrata, jer je na njima koža najtoplija.”

Ivana Petković Čevra odgovorila nam je i na brojna druga pitanja, poput razlike između toaletne vode i parfema, što je najvažnije znati ako voljenoj osobi poklanjamo parfem, što misli o održivosti parfemske industrije…. A na sva ova, ali i druga zanimljiva pitanja odgovore saznajte u snimci live edukacije na Instagram profilu Estetica.hr. Još jednom podsjećamo, ne zaboravite se prijaviti direktnom porukom na Instagram profil Estetica.hr, i poslati nam svoj prijedlog Armani Privé slogana, jer dvije sretnice osvajaju personalizirane makeup ili Armani  Privé mirisne konzultacije. Sretno!

Pročitajte još i ...