“Koliko para – toliko muzike” uzrečica je koju često čujemo, ali i koristimo u svakodnevnom životu. Ponekad se čini da se ona odnosi i na kozmetiku, naročito onu preparativnu. Tako se uvriježilo i mišljenje da je skupa krema ujedno i kvalitetna. No, je li tome uvijek tako?
Znači li skupo uvijek i najbolje?
Određeni brendovi cjenovno su nerijetko višestruko skuplji od svojih konkurenata, no je li to razlog da se odlučite upravo za njih kada birate svoju dnevnu ili noćnu njegu? Je li visoka cijena ujedno i jamstvo kvalitete određenog kozmetičkog proizvoda?
Kako bismo odgovorili na to pitanje, potrebno je dobro proučiti sastojke koje određena krema u sebi krije. Važno je znati i što određni proizvođač koristi kao punila u svojim proizvodima. Ovaj termin u svijetu kozmetičkih sastojaka prema definiciji označava sve one sastojke čija je zadaća kreirati bolju teksturu, razmazivost, mekoću ili gustoću proizvoda – dakle sve one komponente koje su kremi ili serumu potrebne osim aktivnih sastojaka.
Snažni aktivni sastojci rijetko mogu funkcionirati „sami“
Iako se svi možemo složiti kako su upravo aktivno sastojci ključni za učinkovitost proizvoda – i oni su glavni razlog zbog kojeg se na kupnju određene formule i odlučujemo, važno je znati kako oni nikako ne bi mogli funkcionirati „sami po sebi“.
Primjerice, retinol – jedan od najpoznatijih i najkorištenijih anti-age sastojaka na svijetu zapravo je vrlo snažan i rijetko čija koža bi ga mogla podnijeti u čistom obliku. Iz tog je razloga posebno u proizvode na bazi retinola i retinoida važno uključiti sastojke koji će koži olakšati njegovu apsorpciju i pomoći u smanjenju iritacija.
Gotovo u pravilu riječ je o hidratantnim sastojcima te komponentama koje kreiraju tanak sloj na koži kako bi zaštitili prirodnu barijeru, poput glicerina.
Cijenu diktira koncentracija aktivnih sastojaka
Danas su na cijeni prije svega proizvodi koji u svom sastavu imaju što manje vode. To nije lako izvesti budući da je upravo voda zaslužna za kreiranje njihove lako razmazive teksture. U nekim slučajevima ona pomaže u boljem otapanju sastojaka, u drugim slučajevima, olakšava prodiranje u kožu, dok u nekim proizvodima ona ključna kako bi uopće mogli obavljati svoju funkciju.
Ipak, kad je u pitanju cijena proizvoda, ona je – osim s imidžom brenda i brojnim istraživanjima znanstvenika koji stoje iza proizvoda, najčešće povezana upravo s koncentracijom i kvalitetom aktivnih sastojaka. Tako je sasvim logično da će serum s koji sadrži 10% koncentrat aktivnih sastojaka zasigurno koštati više od seruma koji sadrži tek 0,5 % istih sastojaka – veća koncentracija značit će i veću učinkovitost.