Chanel 5: priča iza svevremenskog klasika

Priča o jednom od najpoznatijih parfema na svijetu – slavnom Chanelu No.5, započela je prije punih stotinu godina.

Miris koji ne podsjeća niti na jedan drugi

1921., Coco Chanel, tada već priznata u pariškoj društvenoj eliti, željela je kreirati parfem koji „miriše na ženu“. Ovaj iznimno težak zadatak povjerila je poznatom parfumeru Ernestu Beauxu, izrazivši želju da njen „signature“ parfem ne podsjeća niti na jedan drugi miris.

S obzirom na to da su parfemi u to doba bili orijentirani na jednu prepoznatljivu notu, Beaux se odlučio poigrati i spojiti dotad neviđen mix vetivera, ylang ylanga, cvijeta naranče, sandalovine, nerolija, tonka beana, Mai ruže i jasmina, a ove je esencije pomiješao u čak 10 različitih kombinacija i omjera koje je prezentirao Coco – kako bi mogla odabrati svoj omiljeni.

Sto godina povijesti

Iako je vjerovala u sebe i viziju modernog parfema, nitko, pa ni sama Coco, nije mogao pomisliti da će Chanel No.5 biti najpoznatiji parfem na svijetu čak 100 godina kasnije.

Dio popularnosti ovaj parfem zasigurno duguje i dugoj listi slavnih osoba koje su ga nosile – i obožavale. Kroz proteklo stoljeće, ovaj je miris obilježila i Marilyn Monroe, koja je izjavila kako se za krevet oblači samo u nekoliko kapljica Chanela No.5, što je bilo dovoljno da za njim polude milijuni žena diljem svijeta.

Reklama za Chanel No.5 s Marilyn Monroe, 1960. Izvor: Chanel

Proces kreiranja ovog unikatnog mirisa nije bio nimalo jednostavan – tadašnji pariški parfumeri nisu uspijevali postići note koje je željela, a bila je razočarana i kratkotrajnošću parfema na koži.

Broj 5 označio je prijelomni trenutak

Tijekom ljeta 1920. Chanel je s vojvodom Dimtrijem Pavlovičem otišla na odmor na Azurnu obalu te je tamo saznala za parfumera koji je radio za rusku kraljevsku obitelj i živio u Grasseu, središtu parfemske industrije. Bio je to upravo Ernest Beaux, koji je odmah prihvatio izazov kreiranja savršenog parfema koji je Coco zamislila.

Ovom je stručnjaku trebalo nekoliko mjeseci da usavrši novi miris, ali na kraju je smislio 10 uzoraka i predstavio ih Chanel – označivši ih brojevima od 1 do 5 te od 20 do 24. Coco je odabrala broj 5 – i tako je započela povijest najpoznatije uzdanice brenda Chanel.

S godinama su se pojavile i glasine kako je nevjerojatna kreacija ovog parfema zapravo rezultat laboratorijske pogreške – te kako je Beauxov pomoćnik dodao dozu aldehida u količini koja se nikada prije nije koristila.

Coco je kasnije izjavila kako je ovaj parfem ono što je oduvijek čekala, parfem kao ništa drugo do tada. Opisala ga je kao pravi ženski parfem, sa ženskim mirisom.

Miris zbog kojeg se zaustavljate na cesti

Odmah nakon lansiranja, parfem je postigao izniman uspjeh – dijelom i zahvaljujući genijalnim marketinškim trikovima. Primjerice – Coco je pozvala Beauxa i prijatelje u popularni luksuzni restoran na Rivijeri na proslavu i odlučila poprskati parfem oko stola. Svaka žena koja je prolazila zaustavila se i pitala koji je to miris i odakle dolazi – za Coco ovo je bio trenutak koji joj je potvrdio da će ovo biti zaista revolucionaran parfem. Prvi je puta netko imao prilike namirisati ga u javnosti, i njegov ih je miris doslovno zaustavio i potaknuo da se o njemu raspitaju.

Danas ovaj parfem prožet jasminom, ružom, sandalovinom i vanilijom prepoznaju žene diljem svijeta i svih dobnih skupina – teško da ćete se mimoići s nekim tko ga nosi, a da ga nećete primijetiti.

Pročitajte još i ...